Er så bange for det er slut nu.. )-;

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.556 visninger
13 svar
5 synes godt om
1. april 2015

Babybee

Jeg snakked med min jordmor i går, hvor jeg fik svar på nogle blodprøver.
Mine tal er ikke helt som de bør være og enten er det fordi jeg er ved at tabe barnet, eller også går det hele meget langsomt...

Men kender i det... inderst inde har jeg bare en følelse af at det ender med en afbrudt graviditet. Jeg er godt nok kun 6+, men alle mine symptomer aftog for en lille uge siden...

Har brug to dage på at tude, fordi jeg virkelig virkelig havde glædet mig.. Trods jeg jo godt ved at mange abortere i de første 12 uger, og såfremt man gør er det fordi fosteret ikke er levedygtigt.. I KNOW.. men det ændre ikke på at jeg (allerede) synes det er så pisse uretfærdigt...

Jeg lever super sundt, dyrker en del sport og hverken ryger eller drikker.. såh ih hvor er det bare en ufed følelse at sidde med.

Jeg skal have taget den nye blodprøve på tirsdag (damn you påske) og får svar onsdag...  onsdag som egentlig var den dag, hvor vi (min kæreste og jeg) havde bestilt tid til en hjertelyds- scanning...
SELVFØLGELIG er der et lille håb der siger at tallene måske retter sig perfekt... men min mavefornemmelse er bare ikke med mig her..

Derfor har jeg virkelig brug for at høre nogle erfaringer med graviditet og aborter.

- Min hcg niveau er i uge 6 kun på 200, og fik at vide det ikke udviklede sig som det skulle. Nogle med lignende erfaring og happy ending?
- Hvor lang tid gik der efter abort før i blev gravide igen? tog det lang tid?
- Valgte i medicinsk eller kirugisk abort? hvorfor/hvorfor ikke?- hvis det ikke kommer af sig selv (er HUNDEANGST for den medicinske nemlig)

Ved det er en pessimistisk tankegang, beklager meget,  men kan simpelthen ikke holde til at turde tro på det, når jeg end ikke føler jordmoren gør :-( så enten har jeg lige brug for at forholde mig til et abort forløb, såfrem jeg ikke sku være så heldig at det hele lige vender på en tallerken ... men så igen... den skide mavefornemmelse

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2015

Stabel

Babybee skriver:

Jeg snakked med min jordmor i går, hvor jeg fik svar på nogle blodprøver.
Mine tal er ikke helt som de bør være og enten er det fordi jeg er ved at tabe barnet, eller også går det hele meget langsomt...

Men kender i det... inderst inde har jeg bare en følelse af at det ender med en afbrudt graviditet. Jeg er godt nok kun 6+, men alle mine symptomer aftog for en lille uge siden...

Har brug to dage på at tude, fordi jeg virkelig virkelig havde glædet mig.. Trods jeg jo godt ved at mange abortere i de første 12 uger, og såfremt man gør er det fordi fosteret ikke er levedygtigt.. I KNOW.. men det ændre ikke på at jeg (allerede) synes det er så pisse uretfærdigt...

Jeg lever super sundt, dyrker en del sport og hverken ryger eller drikker.. såh ih hvor er det bare en ufed følelse at sidde med.

Jeg skal have taget den nye blodprøve på tirsdag (damn you påske) og får svar onsdag...  onsdag som egentlig var den dag, hvor vi (min kæreste og jeg) havde bestilt tid til en hjertelyds- scanning...
SELVFØLGELIG er der et lille håb der siger at tallene måske retter sig perfekt... men min mavefornemmelse er bare ikke med mig her..

Derfor har jeg virkelig brug for at høre nogle erfaringer med graviditet og aborter.

- Min hcg niveau er i uge 6 kun på 200, og fik at vide det ikke udviklede sig som det skulle. Nogle med lignende erfaring og happy ending?
- Hvor lang tid gik der efter abort før i blev gravide igen? tog det lang tid?
- Valgte i medicinsk eller kirugisk abort? hvorfor/hvorfor ikke?- hvis det ikke kommer af sig selv (er HUNDEANGST for den medicinske nemlig)

Ved det er en pessimistisk tankegang, beklager meget,  men kan simpelthen ikke holde til at turde tro på det, når jeg end ikke føler jordmoren gør :-( så enten har jeg lige brug for at forholde mig til et abort forløb, såfrem jeg ikke sku være så heldig at det hele lige vender på en tallerken ... men så igen... den skide mavefornemmelse

Jeg har ingen erfaring, men synes lige du skal have en  

Anmeld Citér

1. april 2015

Mvm23

Du skal ikke være ked af det - det er selvfølgelig ikke sjovt, men vent nu med at se til i næste uge. Og hvis ikke det er som det skal være - så tænk på at barnet var syg. Det hjalp mig. 

Ved ikke hvor hurtigt efter man kan blive gravid igen - vel med det samme. Jeg har aldrig haft projekt baby - det skulle være en overraskelse. Det er lidt over 1 år siden jeg mistede. 

Men når det er sagt, så har du frit valg mellem medicinsk eller udskrabning. ALDRIG VÆLG MEDICINSK! Jeg ville ikke ønske for min værste fjende at skulle gennemgå de smerter der følger med. Det forestår sådan at du får medicin, så starter aborten og du har vilde smerter og sidder konstant på toilet - og det er virkelig en voldsom oplevelse. Og når det er færdigt går der en uge så skal du til kontrol. Jeg gik syg med mavekramper, feber, hovedpine og kvalme - for medicinen havde slet ikke hjulpet. Så blev akut indlagt og fik foretaget en  udskrabning. 

Så når det skal ske - så få det overstået med det samme ved en udskrabning.. Lad være med at udsætte dig for unødvendige pinsler 

krydser fingre for, at din blodprøve er super på tirsdag! ☺️

Anmeld Citér

1. april 2015

Spirrevip

Kram til dig

Anmeld Citér

1. april 2015

Babybee

Mvm23 skriver:

Du skal ikke være ked af det - det er selvfølgelig ikke sjovt, men vent nu med at se til i næste uge. Og hvis ikke det er som det skal være - så tænk på at barnet var syg. Det hjalp mig. 

Ved ikke hvor hurtigt efter man kan blive gravid igen - vel med det samme. Jeg har aldrig haft projekt baby - det skulle være en overraskelse. Det er lidt over 1 år siden jeg mistede. 

Men når det er sagt, så har du frit valg mellem medicinsk eller udskrabning. ALDRIG VÆLG MEDICINSK! Jeg ville ikke ønske for min værste fjende at skulle gennemgå de smerter der følger med. Det forestår sådan at du får medicin, så starter aborten og du har vilde smerter og sidder konstant på toilet - og det er virkelig en voldsom oplevelse. Og når det er færdigt går der en uge så skal du til kontrol. Jeg gik syg med mavekramper, feber, hovedpine og kvalme - for medicinen havde slet ikke hjulpet. Så blev akut indlagt og fik foretaget en  udskrabning. 

Så når det skal ske - så få det overstået med det samme ved en udskrabning.. Lad være med at udsætte dig for unødvendige pinsler 

krydser fingre for, at din blodprøve er super på tirsdag! ☺️

Ja i know.. det er nok os bare fordi jeg ikke er glad for mit arbejde.. og kan jo ikke søge et nyt som gravid... og har ikke lyst til at udskyde projekt baby.. jo hurtigere jeg kan få min lille familie.. jo hurtigere kan jeg grave mig ned i en bobbel med dem... og ja så er det lidt lettere at leve med et dumt arbejde..

Men ja ved godt jeg skal se det an.. synes bare ikke jeg har læst nogen gode erfaringer med dårlige hcg tal.. så det har slået mig en del ud...

Tak for din deling af erfaring med abort-delen. for nej, hvis det skal være så vil jeg også bare gerne så hurtigt over det som overhovedet muligt. og virkelig rart at vide at der er frit valg!

tak

Anmeld Citér

1. april 2015

Mvm23

Babybee skriver:

Ja i know.. det er nok os bare fordi jeg ikke er glad for mit arbejde.. og kan jo ikke søge et nyt som gravid... og har ikke lyst til at udskyde projekt baby.. jo hurtigere jeg kan få min lille familie.. jo hurtigere kan jeg grave mig ned i en bobbel med dem... og ja så er det lidt lettere at leve med et dumt arbejde..

Men ja ved godt jeg skal se det an.. synes bare ikke jeg har læst nogen gode erfaringer med dårlige hcg tal.. så det har slået mig en del ud...

Tak for din deling af erfaring med abort-delen. for nej, hvis det skal være så vil jeg også bare gerne så hurtigt over det som overhovedet muligt. og virkelig rart at vide at der er frit valg!

tak

Jeg var til scanning i sidste uge - troede jeg var i 6+1 - men scanningen viste endnu ikke hjerteblink og hun mente heller ikke ah jeg var længere end 5+4. 

Så hvis nu du bare en en lille uge + plus baby er lidt langsom i det. Så siger sundhed.dk har man i uge 5 kan ligge mellem 100-5000.. Så der er da håb ☺️��☺️��

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/undersoegelser-og-proever/klinisk-biokemi/blodproever/choriogonadotropin-hcg/

Anmeld Citér

1. april 2015

Babybee

Mvm23 skriver:

Jeg var til scanning i sidste uge - troede jeg var i 6+1 - men scanningen viste endnu ikke hjerteblink og hun mente heller ikke ah jeg var længere end 5+4. 

Så hvis nu du bare en en lille uge + plus baby er lidt langsom i det. Så siger sundhed.dk har man i uge 5 kan ligge mellem 100-5000.. Så der er da håb ☺️��☺️��

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/undersoegelser-og-proever/klinisk-biokemi/blodproever/choriogonadotropin-hcg/

ja, "problemet" er bare at vi brugte ÆL, så ved præcis hvornår jeg havde ægløsning jo :-(

Anmeld Citér

1. april 2015

FrkC

Sender et stort 

Anmeld Citér

1. april 2015

stinemavepine

Åh, håber på et mirakel for dig 

Det er SÅ hårdt at miste. Og selvom det er en sølle trøst, så ender min. 1 ud 5 graviditeter med en abort bare fordi det ikke udvikler sig korrekt (i følge lægerne på fertilitetsklinikken på riget). Så hellere miste tidligt end sent - men selvfølgelig vil vi helst gerne bare have et sundt og raskt barn med det samme. Uf, det er så hårdt at miste! Ønsker det ikke for min værste fjende.

Jeg mistede selv i efteråret. En såkaldt missed abortion. Jeg spurgte lægerne til råds om hvilken en slags abort jeg skulle vælge og de rådede mig til den kirurgiske i min situation, hvilket jeg er meget glad for jeg valgte. Jeg havde det meget bedre lige da jeg var færdig (havde feber inden og døjede meget med kvalme og opkast). Havde heller ikke store smerter efterfølgende.

Jeg var dog lidt uheldig at de ikke fik fjernet alt i første omgang, så måtte ind til en udskrabning igen  Rimelig træls, men derefter gik det hurtigt. Jeg fik min menstruation et par uger efter at hcg var nede på 1 og i 2. cyklus derefter blev jeg gravid igen  Og det lader til at anden gang, er lykkens gang.

Alt det bedste herfra 

Anmeld Citér

2. april 2015

Millz81

Nu ved jeg godt, at det ikke er det mest opløftende - men jeg var også igennem en MA sidste sommer hvor barnet var gået til i uge 5. Og jeg var selvfølgelig voldsomt ked af det, fordi man lige når at vænne sig til tanken om at man skal have et barn.

Jeg blev dog afviseret til at vælge den medicinske abort - muligvis fordi jeg ikke var ret langt henne i min graviditet. Men jeg ville helst undgå narkose. For mig var den medicinske abort mest mental hård. Jeg var virkelig ked af det - og alene om det, fordi min kæreste ikke kunne få fri fra arbejde. Jeg har altid været vant til kraftige mens-smerter så for mig var smerterne til at holde ud. Og jeg blødte kun rigtig meget i ca 4 dage - og stoppede helt med at bløde efter en uges tid. Man skal bare huske ikke at kigge i toilettet, når man sidder der, for den lille fosterklump kommer jo ud på et tidspunkt - og det kan være rigtig hårdt for nogle.

Men du må endelig ikke give op! Jeg sad selv med den der følelse af at ingenting havde mening bagefter - hvad skulle jeg nu - og hvad hvis jeg blev gravid igen? Så ville jeg gå og bekymre mig helt vildt!!

Heldigvis blev jeg gravid igen 2 mdr senere og var selvfølgelig meget nervøs - men jeg fik en tidlig scanning i uge 8 hvor alt så rigtig fint ud - det beroligede mig rigtig meget Jeg havde også døjet meget med kvalme denne gang, så jeg havde en bedre fornemmelse omkring min graviditet. Nu går jeg ind i min 27. uge og har aldrig været mere lykkelig 

Så du må aldrig opgive håbet - nogle gange skal vi mennesker bare opleve nedture, før ting vil lykkes for os - og jeg er sikker på, at det også vil lykkes for dig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.