Råd til irritabel tyktarm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2015

betski

Anonym skriver:

Hej der ude

Jeg har fået konstateret irritabel tyktarm af lægen og er nu i gang med at finde nogle gode råd til hvad jeg kan gøre/spise som kan afhjælpe smerterne og den oppustet mave.

Jeg kommer desværre aldrig til at kunne følge Low FODMAP diæten eller de 10 kostråd korrekt for så ville jeg aldrig få noget at spise rigtig

Nu skal jeg til at tage Husk loppefrøskaller og skal i gang med at motionere noget bedre (ikke helt så nemt for mig).

Håber i kan hjælpe

Husk hjælper mig rigtig meget ellers er jeg forsigtig med løg og kål som jeg reagerer værst på. Jeg kan heller ikke følger low foodmap pga mon kræsenhed men ved så også at jeg kan få.ondt når jeg spiser noget jeg ikke bør. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2015

SofiaMik

Jeg har også haft det så meget, at jeg blev indlagt.

Jeg ved ikke, om der er en sammenhæng, men efter at jeg fik en kviksølvssanering af tænderne - fik skiftet samtlige plomber med plastik, har jeg ikke haft nogen problemer overhovedet.

Jeg har også observeret en stor sammenhæng med mælkeprodukter. Jeg indtager derfor aldrig mælk i store mængder og passer generelt på, således får jeg aldrig morgenmadsprodukter som yoghurt, ymer og andre typer, der kræver mælk.

Anmeld Citér

2. april 2015

Blop2

Min mand har også en irreteret tyktarm og har døjet med det i mange år.

Han skal holde sig fra mad der er for fed og stærkt. Hvis vi laver mad med piskefløde, eller pizza med pepperoni så ved vi hvor han befinder sig det meste af aftenen;o)

Derfor hvis vi skal have noget med fløde bruger jeg madlavningsfløde 8% og ellers skal han spiste groft brød og godt med grønt, så har han det bedst.

Anmeld Citér

2. april 2015

Anonym trådstarter

Blop2 skriver:

Min mand har også en irreteret tyktarm og har døjet med det i mange år.

Han skal holde sig fra mad der er for fed og stærkt. Hvis vi laver mad med piskefløde, eller pizza med pepperoni så ved vi hvor han befinder sig det meste af aftenen;o)

Derfor hvis vi skal have noget med fløde bruger jeg madlavningsfløde 8% og ellers skal han spiste groft brød og godt med grønt, så har han det bedst.

Jeg ked af at hører din mand får det sådan af det, jeg har ikke så mange problemer ved det andet end svingende mavesmerter, oppustet mave, kvalme, nedsat appetit, bøvser meget og har hård mave 24/7. Ved ikke helt hvad jeg skal passe på endnu men undgår for meget mælk, for meget fedt og for meget hvidt brød

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.