Råd til irritabel tyktarm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.693 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. april 2015

Anonym trådstarter

Hej der ude

Jeg har fået konstateret irritabel tyktarm af lægen og er nu i gang med at finde nogle gode råd til hvad jeg kan gøre/spise som kan afhjælpe smerterne og den oppustet mave.

Jeg kommer desværre aldrig til at kunne følge Low FODMAP diæten eller de 10 kostråd korrekt for så ville jeg aldrig få noget at spise rigtig

Nu skal jeg til at tage Husk loppefrøskaller og skal i gang med at motionere noget bedre (ikke helt så nemt for mig).

Håber i kan hjælpe

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2015

jenny4

Anonym skriver:

Hej der ude

Jeg har fået konstateret irritabel tyktarm af lægen og er nu i gang med at finde nogle gode råd til hvad jeg kan gøre/spise som kan afhjælpe smerterne og den oppustet mave.

Jeg kommer desværre aldrig til at kunne følge Low FODMAP diæten eller de 10 kostråd korrekt for så ville jeg aldrig få noget at spise rigtig

Nu skal jeg til at tage Husk loppefrøskaller og skal i gang med at motionere noget bedre (ikke helt så nemt for mig).

Håber i kan hjælpe

Prøv kraniosakral terapi. De kan lave meget blid massage af organerne som hjælper tarmen til de naturlige bevægelser den skal gøre for at komme af med noget. 

Anmeld Citér

1. april 2015

Snoopy77

LCHF skulle virke godt. Prøv gruppen LavKarbo på Facebook ��

Anmeld Citér

1. april 2015

lailamik

Har selv samme problem :/ 

Det jeg har gjort er, at prøve udluknings modellen. Altså prøvet mig frem hvad virker for mig Har fundet ud af smeltet ost fx på pizza, og nachos osv ikke fungerer, og så er svinekød i store mængder meget slemt for mig herunder er laks også pga det store fedt procent -men det er kun hvis det har gået lang tid siden jeg sidst spiste noget seafood. Generelt skal jeg spise mager kød og sund fornuft mad.

Jeg er overhovedt ikke typen der elsker motion og kanin foder, men har lært mig at tænke mig om hvad jeg putter i munden -det er nu ikke særligt fedt at pludslig skulle på WC når du er ude på date, med klassen, eller bare hygge tur med veninderne. 

Anmeld Citér

1. april 2015

modesty

Anonym skriver:

Hej der ude

Håber i kan hjælpe

Det er alfa og omega at du spiser ordentligt og dyrker motion hvor hele kroppen kommer i brug. Svømning f.eks, er godt.

Low fodmap, er det en mærkelig autocorrect af low carb high fat? 

Under alle omstændigheder vil jeg råde dig til at følge en diæt så tæt som du overhovedet kan. Selvom du ikke kan overholde reglerne 100%, er det stadig bedre end ingenting.

Anmeld Citér

1. april 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Hej der ude

Håber i kan hjælpe

Jeg har det. Og mit har været rigtig godt de sidste par år. Før i tiden fik jeg dårlig mave af ingenting. Konstant ondt og meget luft i maven. Bare jeg spiste pizza fik jeg dårlig. Mave.

i dag spiser jeg sund. Salat til aftensmad. Fastfood meget sjældent, hvilket betyder jeg tåler det når vi så får det. Jeg spiser mindre usundt og mindre Hvidt brød. 

Jeg spiser ikke husk mere. Det er slet ikke nødvendigt. 

Held og lykke med de hele. Når det hele kører så er det ikke noget problem

Anmeld Citér

1. april 2015

aarhusmor

prøv den her: http://www.apoteket-online.dk/lactocare/14493-lactocare-travel.html

og lad være med at spise mel/kulhydrat

Det har reddet mig

Anmeld Citér

2. april 2015

Holst85

Jeg led meget af det da jeg var yngre og havde rigtig stor glæde af at spise HUSK.. Det et et naturprodukt.. Spiste på min yoghurt eller et glas juice..

Anmeld Citér

2. april 2015

esioul

Anonym skriver:

Hej der ude

Håber i kan hjælpe

Jeg har været meget plaget af det i mange år, men nu er jeg vokset fra det. 

Nogle af de ting jeg skulle holde mig fra var: fed mad og specielt fløde. Det kunne virkelig give mig sindsyge kramper. 

Jeg begyndte at motionere mere og spise lidt sundere, det kunne holde det lidt nede. 

Det er så smertefuldt 

Anmeld Citér

2. april 2015

Anonym trådstarter

Mange tak for svarende og forslagende håber jeg er heldig at det forsvinder igen eller kan finde en måde så det kan holdes nede

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.