forskel på pige og drenge graviditeter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.860 visninger
14 svar
14 synes godt om
1. april 2015

ns

Er gravid og venter vores 3. barn.. jeg har i de 2 tidligere graviditeter intet fejlet.. Har ikke kunnet mærke jeg var gravid Før der kom liv. begge 2 piger.. men denne graviditet er fuldstændig anderledes, er i 14 uge nu, og har virkelig haft nogle hårde 3 mdr.  Har haft kvalme næsten hverdag, nogle dage hele dagen andre dage kun om morgenen, har Været vildt træt er dog på retur igen. Og føler mig kæmpe allerede.. er dog begyndt mærke små bobler .. 

Har selv en fornemmelse af det er en dreng denne gang.. 

Har i oplevet forskel på om i ventede en dreng eller pige.? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2015

jenny4

ns skriver:

Er gravid og venter vores 3. barn.. jeg har i de 2 tidligere graviditeter intet fejlet.. Har ikke kunnet mærke jeg var gravid Før der kom liv. begge 2 piger.. men denne graviditet er fuldstændig anderledes, er i 14 uge nu, og har virkelig haft nogle hårde 3 mdr.  Har haft kvalme næsten hverdag, nogle dage hele dagen andre dage kun om morgenen, har Været vildt træt er dog på retur igen. Og føler mig kæmpe allerede.. er dog begyndt mærke små bobler .. 

Jeg har hørt at pige-graviditeter skulle være de "værste". Et eller andet med at man får al for meget af de kvindelige hormoner i omløb i kroppen, hvilket kan give kvalme osv. 

Det passer også med mine egne graviditeter. Første gang var en dreng og selvom jeg havde kvalme er det intet imod hvordan jeg har det nu hvor vi venter en pige. Er i uge 32 og kvalmen er netop kommet igen..

men det forklarer jo ikke din situation. Måske det, at det er tredje gang og din krop har været presset før, samt at man med to børn i forvejen må gå ud fra at du ikke bare kan slappe af som det passer dig, kan forestille sig at kroppen simpelthen ikke kan stå imod alle de forandringer der sker, og du derfor oplever det værre end de andre gange.. Det er mit bedste bud

Anmeld Citér

1. april 2015

S*DD

Min mor sagde hun kunne se det på hendes egen kropsbehåring. Hun fik mere da hun ventede min bror end da hun ventede mig. Det samme med en af hendes veninder. 

Anmeld Citér

1. april 2015

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Nej.... Fik en pige sidst og venter nu en dreng og jeg har det simpelthen så godt, det havde jeg også sidst, så her er der ens graviditeter uanset køn 

Anmeld Citér

1. april 2015

StephanieNajim

Jeg havde en del kvalme til omkring uge 12 da jeg ventede min datter, det var det eneste jeg mærkede til graviditeten. Da jeg ventede tvillinge drenge var der ingen kvalme overhovedet, det eneste graviditets symptom jeg havde, var at jeg var mega træt ☺ Så her var der forskel ☺

Anmeld Citér

1. april 2015

Ayasmor

Her var der forskel.... Om det var forskel fra graviditet til graviditet eller, om det var pga. Kønnene ved jeg ikke. Med min første havde jeg det rigtig godt hele vejen igennem med undtagelse af enorm træthed de første 3 mdr. Med nr 2 var der massere af komplikationer, blødning, smerter, plukveer mm. Mavens form var mere spids og sad lavere 2. Gang.

min behåring på bryster og mave specielt var også meget fremtrædende ved nr 2. 

Jeg fik en datter først og en søn bagefter

Anmeld Citér

1. april 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
ns skriver:

her har der været forskel.

har to drenge og i deres graviditet havde jeg konstant kvalme alle 9 mdr. Og meget underlige spisevaner.

nu 3 gang venter en pige.

har jeg døjet med kvalme i 14 dage og havde i starten en uge med blødninger.

siden har der intet været mærker nærmest ikke noget til det. Udover at hun sparker og maven vokser.

Anmeld Citér

1. april 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har både en dreng og en pige - og jeg havde stort set to ens graviditeter. Dog var jeg lidt rundere på hele kroppen med vores pige. Men tænker det var fordi, at jeg blev hurtig gravid med hende (der er kun 17 mdr. mellem dem)

Anmeld Citér

1. april 2015

ns

StephanieNajim skriver:

Jeg havde en del kvalme til omkring uge 12 da jeg ventede min datter, det var det eneste jeg mærkede til graviditeten. Da jeg ventede tvillinge drenge var der ingen kvalme overhovedet, det eneste graviditets symptom jeg havde, var at jeg var mega træt ☺ Så her var der forskel ☺

glæder mig til næste scanning for at få kønnet at vide.. 

Anmeld Citér

1. april 2015

StephanieNajim

ns skriver:

glæder mig til næste scanning for at få kønnet at vide.. 

Det kan jeg godt forstå, det er også spændende ☺ Men det kan jo sagtens være at det er endnu en pige, selvom denne graviditet et meget anderledes, ingen graviditeter er jo ens ☺

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.