Jeg kan ikke holde det ud!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.657 visninger
11 svar
5 synes godt om
1. april 2015

Spunken84

Har brug for nogle feel-good historier fra folk der har stået i lignende situationer! Sagen er at jeg er i reagensglas-behandling. D. 5 marts fik jeg mens. D. 15 tog jeg en ægløsningssprøjte og d. 17 fik jeg taget æg ud. D. 23 fik jeg lagt et fint æg op og nu kommer det dumme så. Jeg tog en test søndag d. 29 marts som var meget svagt positivt. Har testet hver dag inklusiv i dag og hver dag har den vist positiv m en gradvist kraftigere streg. Pga påskeferie kan de først tage en blodprøve d. 7 april men jeg er ved at gå til! I de snart 4 år vi har forsøgt at blive gravide har jeg aldrig testet positiv. Heller ikke selvom jeg har taget dem endnu tidligere i forløbet end denne gang. Jeg har haft forskellige graviditetssymptomer men det kan skyldes den crinone som jeg tager. Jeg ved at ægløsningssprøjten kan påvirke resultatet så det bliver falsk positivt og det kan også give en falsk positiv at der er lagt et befrugtet æg op. Jeg har læst at crinone ikke kan påvirke men ved det ikke. Er der nogen der kan sige hvad de tror? Jeg ved godt det er dumt at teste før tid men det er så svært at lade være....håber der er nogen der kan sige nogle trøstende ord....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2015

Holst85

Tror desværre at det er falsk positiv når du tester så tidligt efter du har taget ægløsningssprøjte.. De siger jo at den kan være i kroppen i 14 dage på nogle.. 

Jeg testede negativ 8 dage efter ægoplægning og så vidste jeg at sprøjten er ude af kroppen.. Og derefter blev den positiv 3 dage før testdag.. 

Anmeld Citér

1. april 2015

Spunken84

Ja men det et jo så det der er mit dilemma....De 14 dage er jo gået.....og stregerne bliver kraftigere og kraftigere...ville det ikke være modsat så? At de blev mindre og mindre kraftige?

Anmeld Citér

1. april 2015

Spunken84

Holst85 skriver:

Tror desværre at det er falsk positiv når du tester så tidligt efter du har taget ægløsningssprøjte.. De siger jo at den kan være i kroppen i 14 dage på nogle.. 

Jeg testede negativ 8 dage efter ægoplægning og så vidste jeg at sprøjten er ude af kroppen.. Og derefter blev den positiv 3 dage før testdag.. 

Det er jo 16 dage siden jeg tog ægløsningssprøjten...??

Anmeld Citér

1. april 2015

Holst85

Spunken84 skriver:

Det er jo 16 dage siden jeg tog ægløsningssprøjten...??

Hov min fejl læste helt forkert.. 

Jo den burde være ude af kroppen og jo den burde vise svagere hvis det var sprøjten.. Øv at du ikke fik en blodprøve idag. Hvornår havde du testdag. Jeg havde testdag i dag og sku ringe til min klinik og fortælle hvad svaret var, og har fået taget blodprøve i mandags og idag.. 

Anmeld Citér

1. april 2015

Spunken84

Holst85 skriver:

Hov min fejl læste helt forkert.. 

Jo den burde være ude af kroppen og jo den burde vise svagere hvis det var sprøjten.. Øv at du ikke fik en blodprøve idag. Hvornår havde du testdag. Jeg havde testdag i dag og sku ringe til min klinik og fortælle hvad svaret var, og har fået taget blodprøve i mandags og idag.. 

Åh...nu er jeg lidt mere lettet. Jamen jeg skulle vist nok have taget blodprøve fredag men pga påske må det vente til tirsdag og det er virkelig længe at vente. Min svigermor arbejder i det laboratorie der er tilknyttet klinikken og har vildt meget lyst til at ringe og spørge om hun ikke vil tage en blodprøve og analysere....men ved jo godt det ikke duer at forskelsbehandle. Iha! Tak for dit svar i øvrigt. Dejligt med andres øjne på sagen. Ringede til Skejby og talte med en sekretær. Hun turde ikke sige noget med sikkerhed men synes det lød til at den godt kunne være der. Men uha altså....kan slet ikke være i min krop. Er ved at gå til! Hvis det passer betyder det at det KAN lade sig gøre for mig at blive gravid. Og det er SÅ kæmpe ufatteligt stort. Hvordan er det gået for dig hvis jeg må spørge??

Anmeld Citér

1. april 2015

Frk.S

Uden jeg har forstand på det med ægløsningssprøjter og deraf positive test, så tænker jeg at det da nok ikke er den der spiller ind, når testen bliver kraftigere.

Desuden hvis de siger den kan påvirke resultatet i op til 14 dage og det er 16 dage siden du fik den, så ville jeg da være fortrøsningsfuld. 

Masser af krydsede fingre herfra. 

Anmeld Citér

1. april 2015

Spunken84

Frk.S skriver:

Uden jeg har forstand på det med ægløsningssprøjter og deraf positive test, så tænker jeg at det da nok ikke er den der spiller ind, når testen bliver kraftigere.

Desuden hvis de siger den kan påvirke resultatet i op til 14 dage og det er 16 dage siden du fik den, så ville jeg da være fortrøsningsfuld. 

Masser af krydsede fingre herfra. 

Tusind tak. Jeg tænker selv det samme, men blev så modløs da jeg ringede til Skejby. Men jeg forstår også godt at de ikke kan sige fra eller til lige nu....synes bare selv det lugter langt væk af graviditet:-)

Anmeld Citér

1. april 2015

Jj1709

Spunken84 skriver:

Har brug for nogle feel-good historier fra folk der har stået i lignende situationer! Sagen er at jeg er i reagensglas-behandling. D. 5 marts fik jeg mens. D. 15 tog jeg en ægløsningssprøjte og d. 17 fik jeg taget æg ud. D. 23 fik jeg lagt et fint æg op og nu kommer det dumme så. Jeg tog en test søndag d. 29 marts som var meget svagt positivt. Har testet hver dag inklusiv i dag og hver dag har den vist positiv m en gradvist kraftigere streg. Pga påskeferie kan de først tage en blodprøve d. 7 april men jeg er ved at gå til! I de snart 4 år vi har forsøgt at blive gravide har jeg aldrig testet positiv. Heller ikke selvom jeg har taget dem endnu tidligere i forløbet end denne gang. Jeg har haft forskellige graviditetssymptomer men det kan skyldes den crinone som jeg tager. Jeg ved at ægløsningssprøjten kan påvirke resultatet så det bliver falsk positivt og det kan også give en falsk positiv at der er lagt et befrugtet æg op. Jeg har læst at crinone ikke kan påvirke men ved det ikke. Er der nogen der kan sige hvad de tror? Jeg ved godt det er dumt at teste før tid men det er så svært at lade være....håber der er nogen der kan sige nogle trøstende ord....

Du er gravid! 

Jeg har selv været i dine sko for et par mdr siden, så jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det.. :-)

Æl sprøjten er ude efter 10 dage, det står ihvertfald på min pakke, men mange tester den ude længe før, jeg er selv en af dem.. 

Så jeg tør godt sige tillykke til dig, dine teste udvikler sig flot :-) 

Anmeld Citér

1. april 2015

Spunken84

Jj1709 skriver:

Du er gravid! 

Jeg har selv været i dine sko for et par mdr siden, så jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det.. :-)

Æl sprøjten er ude efter 10 dage, det står ihvertfald på min pakke, men mange tester den ude længe før, jeg er selv en af dem.. 

Så jeg tør godt sige tillykke til dig, dine teste udvikler sig flot :-) 

Iha hvor er jeg glad for at høre det- og lettet. Synes også de ser så fine ud de tests så jeg kan ikke forstå hvis det ikke er sandt. Men nu begynder jeg mere og mere at tro på det og håber bare at det fortsætter de næste ni måneder! Stort tillykke til dig også. Er glad for du delte din erfaring!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.