Jeg skal til at lære at elske mine krøller :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Troldemommi skriver:

kan se jeg skal have investeret i nogle ting 

Jeg har ingen kam, kun en stor børste

Jeg har heller ingen føntørrer med fidus på

er der forskel på hårskum? sådan noget må jeg vist også have, de resterende hårprodukter tør jeg ikke begive mig ud i endnu, er bare hel blank nu

Monica 

Jrg synes mit hår bliver så kruset når jeg bruger børsten, derfor kammen. 

Den skum fra Sebastian er en blød én. Normalt vil håret blive lidt stift ved almindelige, men denne kan det slet ikke ses at det er kommet i. Jeg er sikker på at den også laves i andre mærker. Det er bare vigtigt at pointere hos frisøren at det er til krøllet hår. 

Forskellige frisører anbefaler forskellige ting. Jeg har efterhånden prøvet en del og kan i hvert fald anbefale dig at prøve de produkter fra Sebastian. Jeg har også en microfiberweb(dims. Næsten magen til den der mud-dims, men lidt "grovere" også fra samme mærke) den har jeg også brugt meget. Det er super godt til krøller.

ja der er nogle ting der er gode at have. Produkterne er lidt dyre, men de holder godt og der skal ikke bruges en hel masse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2015

Troldemommi

SDD skriver:

Jrg synes mit hår bliver så kruset når jeg bruger børsten, derfor kammen. 

Den skum fra Sebastian er en blød én. Normalt vil håret blive lidt stift ved almindelige, men denne kan det slet ikke ses at det er kommet i. Jeg er sikker på at den også laves i andre mærker. Det er bare vigtigt at pointere hos frisøren at det er til krøllet hår. 

Forskellige frisører anbefaler forskellige ting. Jeg har efterhånden prøvet en del og kan i hvert fald anbefale dig at prøve de produkter fra Sebastian. Jeg har også en microfiberweb(dims. Næsten magen til den der mud-dims, men lidt "grovere" også fra samme mærke) den har jeg også brugt meget. Det er super godt til krøller.

ja der er nogle ting der er gode at have. Produkterne er lidt dyre, men de holder godt og der skal ikke bruges en hel masse. 

Okay  mange tak for hjælpen, det er faktisk lidt skræmmende så lidt jeg ved om mit eget hår 

Monica 

Anmeld Citér

30. marts 2015

Signe-bine

Troldemommi skriver:

Det er normal i tykkelsen, da jeg var barn og ung var det meget tykkere, men to graviditeter har gjort det lidt tyndere 

Monica 

Jeg kendte en gang én, der også havde krøller. Hun tørrede det også hårtørreren med "fidusen" på, og hendes hår så altid så sexet og tjavset og Ronja-Røverdatter-agtigt ud på den total frække måde, at jeg ville have slået ihjel for at have garn som hende! Åååh jeg håber du lærer at elske dine krøller :-D Det eneste jeg kan gøre med glat garn der kun krøller omkring ørerne, er ikke at rede det, og så få lidt røver-datter garn dén vej :-D 

Anmeld Citér

30. marts 2015

Mor til Ella

Troldemommi skriver:

I mine 35 år har jeg altid haft et noget anstrengt forhold til mine krøller, til min mors store fortrydelse...

Jeg har mange store og små, klangekrøller og alm krøller, over det hele, hvis de ikke bliver holdt nede med hårbørsten og stramme elastikker, de er der og vil jo nok bare altid være der :-(

Men nu skal det ændre sig

Hvorfor???

Min datter på 3,5 år har arvet dem, og hun elsker sine krøller og derfor skal hun ikke opleve sin mor ikke kunne lide hendes krøller :-)

Så nu skal de have lov til at krølle :-) jeg skal lige have lavet en aftale med en frisør der kan klippe det i en form for frisure, og så skal jeg til at lære at sætte det, jeg plejer bare at presse det sammen til en hestehale eller knold og ikke andet :-)

Så, til jer andre med krøller :-)

Hvilke produkter bruger i og hvilken fremgangsmåde bruger i om morgenen, har i nogle gode fif? :-)

Monica

Skal vi ikke lige se de krøller

Så vil vejledning være nemmere.

Anmeld Citér

30. marts 2015

Sandratoft

Troldemommi skriver:

I mine 35 år har jeg altid haft et noget anstrengt forhold til mine krøller, til min mors store fortrydelse...

Jeg har mange store og små, klangekrøller og alm krøller, over det hele, hvis de ikke bliver holdt nede med hårbørsten og stramme elastikker, de er der og vil jo nok bare altid være der :-(

Hvorfor???

Min datter på 3,5 år har arvet dem, og hun elsker sine krøller og derfor skal hun ikke opleve sin mor ikke kunne lide hendes krøller :-)

Så nu skal de have lov til at krølle :-) jeg skal lige have lavet en aftale med en frisør der kan klippe det i en form for frisure, og så skal jeg til at lære at sætte det, jeg plejer bare at presse det sammen til en hestehale eller knold og ikke andet :-)

Hvilke produkter bruger i og hvilken fremgangsmåde bruger i om morgenen, har i nogle gode fif? :-)

Monica

Jeg har krøller, og jeg eeeeelsker dem Men det har jeg dog ikke altid gjort, en årrække glattede jeg altid mit hår. 

Mit hår er langt, så derfor putter jeg bare hårskum i efter badet, og så sætter det sig selv. 

Anmeld Citér

30. marts 2015

Babydrøm

Troldemommi skriver:

Hvorfor???

Monica

Jeg elsker mine krøller  

De er naturlige, men kræver lidt pleje for at få dem sat på den flotteste måde  Jeg bruger shampoo og balsam til krøllet hår, jeg krammer en hårolie og krøl creme ind i mit hår, føntørre det og krammer en lidt kraftigerer krøl creme/voks ind og så er de flotte  Lyder af meget, men mine kræver altså lidt 

Anmeld Citér

30. marts 2015

Troldemommi

Signe-bine skriver:

Jeg kendte en gang én, der også havde krøller. Hun tørrede det også hårtørreren med "fidusen" på, og hendes hår så altid så sexet og tjavset og Ronja-Røverdatter-agtigt ud på den total frække måde, at jeg ville have slået ihjel for at have garn som hende! Åååh jeg håber du lærer at elske dine krøller :-D Det eneste jeg kan gøre med glat garn der kun krøller omkring ørerne, er ikke at rede det, og så få lidt røver-datter garn dén vej :-D 

Hahaha Ronja Røverdatter 

jeg håber bare jeg kan lære at acceptere dem, det skal jeg for Johanne's skyld.

Monica 

Anmeld Citér

30. marts 2015

Troldemommi

Mor til Ella skriver:

Skal vi ikke lige se de krøller

Så vil vejledning være nemmere.

I kan se dem efter jeg har været ved frisøren 

Monica 

Anmeld Citér

30. marts 2015

Mor til Ella

Troldemommi skriver:

I kan se dem efter jeg har været ved frisøren 

Monica 

Ok

Men nu ikke noget med så mange etager at spidserne bliver tynde at se på

Anmeld Citér

30. marts 2015

Troldemommi

Mor til Ella skriver:

Ok

Men nu ikke noget med så mange etager at spidserne bliver tynde at se på

Tror du frisøren klipper det i etager? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.