Astma, måling af ilt i blodet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2015

Anonym trådstarter

Lisette W skriver:

Du skal kontakte svangerskabs ambulatoriet på det hospital du er tilknyttet. Alle med astma skal holdes øje med af deres lungeafdeling fordi graviditeten kan forværre astma og fordi medicinen kan hæmme babys vækst. Så du skal også tilbydes regelmæssige tilvæksscanninger.

Jeg ved det fordi jeg selv har astma og er blevet fulgt.

Jeg vil anbefale dig at skifte læge til en der tager dig seriøst. Jeg har haft alt for mange læger der har fejl-medicineret mig gennem tiden, og har nu endelig fundet en som ved hvad astma går ud på.  

Ved du noget om hvor stor risikoen er for at baby får en hjerneskade af at jeg går så længe af gangen med åndenød og mislyde (en uges tid i denne omgang)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2015

Anonym trådstarter

Er bare så bange og er ved at tude hele tiden

Anmeld Citér

28. marts 2015

Lisette W

Anonym skriver:

Tak!

skal jeg lade det gå til mandag? Eller kontakte fødegangen? 

Har hovedpine af alt den medicin jeg får og hoster konstant.

Symbicorten (den røde) kan forværre din hoste - læs indlægssedlen. Jeg begyndte at hoste da jeg skulle tage den og mit hjerte gik amok, så jeg har droppet den. Jeg tager den brune og den blå efter behov.

Jeg ved ikke hvor meget de kan gøre på fødegangen, men måske kan det berolige dig at ringe der ind og måske kan de stille dig om til en læge der ved hvad der skal gøres.

Hvis du ringer der ind skal du nævne at du også har hovedpine.  

Anmeld Citér

28. marts 2015

Lisette W

Anonym skriver:

Ved du noget om hvor stor risikoen er for at baby får en hjerneskade af at jeg går så længe af gangen med åndenød og mislyde (en uges tid i denne omgang)

Jeg ved det desværre ikke, men jeg vælger at tro det bedste.

Jeg var gået en liter ned i hvad jeg kunne puste ved tjek mellem jul og nytår, men de siger at min baby har det godt og vokser rigtig fint.  

Anmeld Citér

28. marts 2015

Anonym trådstarter

Lisette W skriver:

Jeg ved det desværre ikke, men jeg vælger at tro det bedste.

Jeg var gået en liter ned i hvad jeg kunne puste ved tjek mellem jul og nytår, men de siger at min baby har det godt og vokser rigtig fint.  

En liter ned, er det meget? Har du haft nogle anfald i graviditeten?

har ringet til fødegangen, de sagde jeg skulle komme ind så ville de lytte til baby og tage en snak.

Anmeld Citér

28. marts 2015

Lisette W

Anonym skriver:

En liter ned, er det meget? Har du haft nogle anfald i graviditeten?

har ringet til fødegangen, de sagde jeg skulle komme ind så ville de lytte til baby og tage en snak.

Det var godt du ringede! Håber de vil hjælpe dig 

Ja en liter er meget syntes de på lungeafdelingen, men jeg oplevede ikke nogle vilde anfald, ikke nogen hvor den blå inhalator ikke har kunne hjælpe. Jeg tror jeg var gået så langt ned fordi ville have mig til at puste mens jeg sad ned, og baby var nok så stor at han begrænsede mine lunger lidt når jeg skulle side ned. Efterfølgende har jeg stået op, og min medicin er blevet justeret lidt, så nu er alt godt igen.  

Anmeld Citér

28. marts 2015

Anonym trådstarter

Lisette W skriver:

Det var godt du ringede! Håber de vil hjælpe dig 

Ja en liter er meget syntes de på lungeafdelingen, men jeg oplevede ikke nogle vilde anfald, ikke nogen hvor den blå inhalator ikke har kunne hjælpe. Jeg tror jeg var gået så langt ned fordi ville have mig til at puste mens jeg sad ned, og baby var nok så stor at han begrænsede mine lunger lidt når jeg skulle side ned. Efterfølgende har jeg stået op, og min medicin er blevet justeret lidt, så nu er alt godt igen.  

De er så søde, de vil få en læge ned og tale med mig.

sidder og venter nu.

Anmeld Citér

28. marts 2015

Anonym trådstarter

Dejligt endelig at blive taget seriøst! Der kom en læge og lyttede og jeg blev sendt videre i systemet allerede imorgen kl 10. 

Anmeld Citér

28. marts 2015

Tvebakken

Du skal kontakte svangerskabs ambulatoriet på det hospital du er tilknyttet. Alle med astma skal holdes øje med af deres lungeafdeling fordi graviditeten kan forværre astma og fordi medicinen kan hæmme babys vækst. Så du skal også tilbydes regelmæssige tilvæksscanninger.

Jeg ved det fordi jeg selv har astma og er blevet fulgt.

Jeg vil anbefale dig at skifte læge til en der tager dig seriøst. Jeg har haft alt for mange læger der har fejl-medicineret mig gennem tiden, og har nu endelig fundet en som ved hvad astma går ud på.  

Det er nu ikke alle med astma, der følges ekstra. 

Jeg har astma, og har 4 sunde og raske børn, og er aldrig blevet fulgt ekstra (bortset fra da jeg var alt for længe syg og vejrtrækningspåvirket i sidste graviditet). 

Altså aldrig andre afdelinger, ekstra skanninger eller lignende.

Og jeg har fuld tillid til min læge. 

Til TS - godt du blev taget seriøst - det er vigtigt. 

Anmeld Citér

28. marts 2015

Anonym trådstarter

Tvebakken skriver:

Det er nu ikke alle med astma, der følges ekstra. 

Jeg har astma, og har 4 sunde og raske børn, og er aldrig blevet fulgt ekstra (bortset fra da jeg var alt for længe syg og vejrtrækningspåvirket i sidste graviditet). 

Altså aldrig andre afdelinger, ekstra skanninger eller lignende.

Og jeg har fuld tillid til min læge. 

Vejrtrækningspåvirket, som i åndenød hvæsen og piben osv? Hvor lang tid?

og hvad med barnet, har det lidt skade?

ja er stadig smadder bekymret for min lille dreng i maven.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.