tulle28 skriver:
Aj altså er du HELT sikker på at det nu også ER soleksem? Var du hos din egen læge? Måske skulle du få en henvisning til en hudlæge? Synes det lyder helt vildt at du har fået det så slemt, hvis du ikke engang har været ude i solen sådan rigtigt. er du normalt meget følsom overfor solen?
Hej
Jeg har kun talt med lægen over telefonen, men han lød ret sikker på at det var det. Jeg har nu selv undersøgt yderligere på nettet og lignende, og de billeder jeg har set af soleksem ligner godt nok det jeg har -desværre.
Altså det er jo "rigtig" soleksem, som i sygdommen polymorft lysudslæt, og ikke bare de der varme/solknopper man kan få efter en dag i solen, der så går væk af sig selv.
Men ja, jeg er ægte blond, og lys med fregner, og bliver let forbrændt og der skal meget til før jeg bliver brun. Men de der UV stråler kan sagtens trænge igennem, selv om det ikke er super skønt vejr. Så det er nok bare fordi jeg ikke plejer at være ude fra kl 8 til kl 17 hver dag, og så fordi jeg ikke brugte solcreme som jeg plejer, fordi at solen ikke bagede ned, og det var så langt henne på sæsonen. Dumt af mig.
Jeg synes her til aften af den der binyrebarkhormon-creme har virket. Jeg har også taget nogle tidselolie piller og prøvet det der zinkcreme, og jeg synes faktisk at både rødmen og lidt af hævelsen er forsvundet. Så der er lys forude (eller, det må der jo så helst ikke være jo, he he).
Min far har en hudlægeaftale med en hudlæge"ven" på næste torsdag, og der tager jeg med, bare for at han lige kan bekræfte det hele. Jeg har selv fået en priktest aftale om 100 år, da jeg også er pollenallergiker, og aldrig har fået taget mig sammen til at få taget sådan en. Men det får jeg nu, samtidig med at jeg håber de vil lave sådan en UV-lystest, så de kan se om det er UVA eller UVB eller begge dele jeg er allergisk overfor.
Så det.... jeg ser lidt lysere på det hele her til aften. Jeg synes det ligner det er ved at gå væk

Eller også har jeg bare vænnet mig lidt til det
Knus og tak for de mange svar!