Soleksem -hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.322 visninger
20 svar
0 synes godt om
31. august 2009

DK

Ja, jeg har så fået soleksem. Det har jeg aldrig haft før. Det kom i løbet af fredagen, og fredag aften var mit ansigt, hals, bryst og nakke dækket af et tykt tæt tæppe af små røde knopper/blærer. Skønt!Jeg troede det var nældefeber og tog noget mod det. Men det hjalp ikke. Talte med lægen over tlf i dag, og det er så soleksem. Jeg har fået noget mod det (Locoid) og smører med det. Men er der nogen der ved hvor hurtigt det går væk igen? Jeg starter på kandidaten i morgen, og skal til 30 års fødselsdag i weekenden, og i alt fald der, vil jeg da gerne se lidt mindre millionbøf-fjæs agtig ud, end jeg gør nu. Er der nogen der kender denne sygdom, og kan fortælle mig hvordan det reagerer? Hvor hurtigt det går væk?Jeg har været ude hele sidste uge, da vi har renoveret hus, så det må være der jeg har fået meget sol. Havde heller ikke brugt factor da solen jo ikke rigtig skinnede... Hmmm...ØV

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2009

Halbschön

DK skriver:

Ja, jeg har så fået soleksem. Det har jeg aldrig haft før. Det kom i løbet af fredagen, og fredag aften var mit ansigt, hals, bryst og nakke dækket af et tykt tæt tæppe af små røde knopper/blærer. Skønt!Jeg troede det var nældefeber og tog noget mod det. Men det hjalp ikke. Talte med lægen over tlf i dag, og det er så soleksem. Jeg har fået noget mod det (Locoid) og smører med det. Men er der nogen der ved hvor hurtigt det går væk igen? Jeg starter på kandidaten i morgen, og skal til 30 års fødselsdag i weekenden, og i alt fald der, vil jeg da gerne se lidt mindre millionbøf-fjæs agtig ud, end jeg gør nu. Er der nogen der kender denne sygdom, og kan fortælle mig hvordan det reagerer? Hvor hurtigt det går væk?Jeg har været ude hele sidste uge, da vi har renoveret hus, så det må være der jeg har fået meget sol. Havde heller ikke brugt factor da solen jo ikke rigtig skinnede... Hmmm...ØV

tror desværre ikke rigtigt at der findes nogle midler der kan få det til at forsvinde hurtigt.. Du får allerede noget stækt creme imod det, så det er vist bare med at finde tålmodigheden frem.. Jeg har altid døjet meget med soleksem siden jeg var lille pige.. den gang var det så slemt at jeg enten måtte holde mig indenfor om sommeren eller have meget tøj på... jeg er næsten "vokset" mig fra det - heldigvis.. Jeg forebygger det hvert år ( et år prøvede jeg uden, og bang så var soleksemen tilbage, så det må jo hjælpe). Omkring april måned begynder jeg at tage et dagligt tilskud af Tidselolie (fåes i kapsler, 3stk dagligt) samt tager lidt solarie, for at min hud ikke er alt for sårbar når den skal luftes i sommermånederne.. jeg fortsætter med at tage tidselolien hele sommeren igennem... måske du kan prøve det til næste år, for at undgå en gentagelse

Anmeld

31. august 2009

DK

Hej
Tak for svar. Så... det går slet ikke væk, før om laaang tid eller?

Det er så mærkeligt det er kommet nu her, 4 dage før det bliver efterår!! Jeg har aldrig haft det før, men vil da spise de tidselolie piller du snakker om! Hvor længe bliver du ved med at spise dem?

Anmeld

31. august 2009

Halbschön

DK skriver:

Hej
Tak for svar. Så... det går slet ikke væk, før om laaang tid eller?

Det er så mærkeligt det er kommet nu her, 4 dage før det bliver efterår!! Jeg har aldrig haft det før, men vil da spise de tidselolie piller du snakker om! Hvor længe bliver du ved med at spise dem?

Altså der går nok noget tid inden du kan forvente det er væk... Men hvis du smører det godt, både med alm lotion og så det salve du har fået af lægen, så burde det skynde lidt på det....

Jeg tager dem normalt hele sommeren igennem - slutter omkring 1/8. (alt efter vejret og hvor meget jeg forventer at skulle være ude). I år har jeg ikke taget dem, da jeg er højgravid på nuværende tidspunkt og har brugt hele min sommer i skyggen, da jeg ellers har haft det for varmt... jeg fik en del sol i maj-måned og her brød min eksem lidt frem med meget blussende og hævede arme.... håber du snart slipper af med det, så det ikke skal genere dig mere end højest nødvendigt..

Anmeld

31. august 2009

Tina2

Jeg fik soleksem nu da vi var på Rhodos... På bryst og underben. Det gik væk efter ca 3 dage......

Anmeld

1. september 2009

DK

Tina2 skriver:

Jeg fik soleksem nu da vi var på Rhodos... På bryst og underben. Det gik væk efter ca 3 dage......

3 uger!!!!!!!!!!!!!!!! F***

Anmeld

1. september 2009

AstridM

Det eneste jeg har fundet der letter det er Weledas Zink salve. Den kan du få i en helsekostbutik.

Den afhjælper alt fra blerumpe, til soleksem, myggestik, skoldkopper

Det er virkelig noget vi altid har masser af i huset. Vores ældste kalder det "put på" fordi når man slår sig får man puttet på.

Ellers er der mest kun at blive ude af solen. Jeg er selv så enormt allergisk over for solen, og må slet ikke gå ud mere end 20 min om dagen.

Anmeld

1. september 2009

DK

AstridM skriver:

Det eneste jeg har fundet der letter det er Weledas Zink salve. Den kan du få i en helsekostbutik.

Den afhjælper alt fra blerumpe, til soleksem, myggestik, skoldkopper

Det er virkelig noget vi altid har masser af i huset. Vores ældste kalder det "put på" fordi når man slår sig får man puttet på.

Ellers er der mest kun at blive ude af solen. Jeg er selv så enormt allergisk over for solen, og må slet ikke gå ud mere end 20 min om dagen.

Super. Det vil jeg købe i dag! Jeg er villig til at prøve alt. Jeg ligner noget der er løgn, he he... Folk de undviger mig i en stor bue, og ligner nogen der er akut bange for at blive smittet med noget rigtig rigtig farligt!!!

Anmeld

1. september 2009

FruPudderkvast

DK skriver:

3 uger!!!!!!!!!!!!!!!! F***

Jeg ved desværre ikke noget om det.. Men ville bare lige berolige dig og sige at Tina2 har skrevet 3 dage og ikke 3 uger   Hihi..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.