Ikke immune over for røde hunde. Turde i..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2015

Os&lilledig

Mama85 skriver:

Det er faktisk ikke så underligt, for man ved jo ikke hvor længe en vaccine rent faktisk dækker, og det er jo forskelligt fra person til person. Men jeg ville personligt ikke få vaccinen selv igen. For den debat der lige har raseret ang. De smitsomme børnesygdomme og vaccinationerne hertil, er jeg meget skeptisk overfor, men hvis du føler at du sikrer dig og evt. Dit kommende barn, så skal du da have vaccinationen. 

Jeg tænker bare på alle de par som spontant bliver gravide eller som ikke ved at det er nødvendigt at være tjekket for det. De har jo INGEN anelse om det. Så, derfor tager jeg det ikke så ilde op. Det er kun fordi man bliver tjekket i hoved og mås i fertilitets behandling.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

Mama85

Os&lilledig skriver:

Jeg tænker bare på alle de par som spontant bliver gravide eller som ikke ved at det er nødvendigt at være tjekket for det. De har jo INGEN anelse om det. Så, derfor tager jeg det ikke så ilde op. Det er kun fordi man bliver tjekket i hoved og mås i fertilitets behandling.. 

Lige præcis, man kan fornemme frygten hos mange- for der er jo nogle der har haft sygdommen og været gravide, hvor der har været komplikationer heraf- men man hører ikke om nogen der får tjekket deres tal og måske får en ekstra vaccine just in case, når de bliver gravide spontant.

Anmeld Citér

27. marts 2015

Christine

Os&lilledig skriver:

Sagen er den.. At de først nu efter 5 IUI forsøg, finder de ud af, at jeg ikke er immune for røde hunde. Min MFR dækker mig åbenbart ikke mere. Den skal være over 10, min var 9.3. 

Klinikken råder mig nu til at få en nu MFR vaccine og være i karentæne i 1 mdr = 2 forsøg for mig som jeg går glip af  

de siger til mig at det er valgfrit men opfordre mig kraftigt da det ville kunne lave slemme foster skader hvis jeg blev ramt af røde hunde under en graviditet. Jeg tænker at jeg nu har levet 28 år uden at være ramt, så overvejer at tage chancen, for hvor ofte rammes folk af røde hunde..?..

Hvad ville  i gøre..? 

Eftersom mæslinger har haft en opblomstring fordi mange fravælger vaccinen, ville jeg være for bange for at det samme gælder røde hunde. Og det er ikke sjovt at være nervøs i en hel graviditet. Jeg ville blive vaccineret!

Anmeld Citér

27. marts 2015

l.kjoeller

Os&lilledig skriver:

Sagen er den.. At de først nu efter 5 IUI forsøg, finder de ud af, at jeg ikke er immune for røde hunde. Min MFR dækker mig åbenbart ikke mere. Den skal være over 10, min var 9.3. 

Klinikken råder mig nu til at få en nu MFR vaccine og være i karentæne i 1 mdr = 2 forsøg for mig som jeg går glip af  

de siger til mig at det er valgfrit men opfordre mig kraftigt da det ville kunne lave slemme foster skader hvis jeg blev ramt af røde hunde under en graviditet. Jeg tænker at jeg nu har levet 28 år uden at være ramt, så overvejer at tage chancen, for hvor ofte rammes folk af røde hunde..?..

Hvad ville  i gøre..? 

jeg ville gøre som de siger. i horsens får man slet ikke.valget. jeg skulle have den igen. bum :/ 

Anmeld Citér

29. marts 2015

RR12

Da jeg var gravid med mit første barn fandt lægen ud af at jeg heller ikke var beskyttet mod røde hunde... Det var han mildest talt ikke tilfreds med... Og jeg syntes da heller ikke selv at det var særlig fedt... Så da mit barn var født fik jeg vaccinen, det er med bedre samvittighed nu hvor jeg er gravid igen Så syntes da at du skal få den nu

Anmeld Citér

29. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville få vaccinen. Jeg forstår slet ikke man overvejer at lade være. 

Gravide bliver også tjekket - det er jo bare ikke muligt at give vaccinen mens man er gravid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.