Ikke immune over for røde hunde. Turde i..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.022 visninger
15 svar
8 synes godt om
27. marts 2015

Os&lilledig

Sagen er den.. At de først nu efter 5 IUI forsøg, finder de ud af, at jeg ikke er immune for røde hunde. Min MFR dækker mig åbenbart ikke mere. Den skal være over 10, min var 9.3. 

Klinikken råder mig nu til at få en nu MFR vaccine og være i karentæne i 1 mdr = 2 forsøg for mig som jeg går glip af  

de siger til mig at det er valgfrit men opfordre mig kraftigt da det ville kunne lave slemme foster skader hvis jeg blev ramt af røde hunde under en graviditet. Jeg tænker at jeg nu har levet 28 år uden at være ramt, så overvejer at tage chancen, for hvor ofte rammes folk af røde hunde..?..

Hvad ville  i gøre..? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

Mama85

Os&lilledig skriver:

Sagen er den.. At de først nu efter 5 IUI forsøg, finder de ud af, at jeg ikke er immune for røde hunde. Min MFR dækker mig åbenbart ikke mere. Den skal være over 10, min var 9.3. 

Klinikken råder mig nu til at få en nu MFR vaccine og være i karentæne i 1 mdr = 2 forsøg for mig som jeg går glip af  

de siger til mig at det er valgfrit men opfordre mig kraftigt da det ville kunne lave slemme foster skader hvis jeg blev ramt af røde hunde under en graviditet. Jeg tænker at jeg nu har levet 28 år uden at være ramt, så overvejer at tage chancen, for hvor ofte rammes folk af røde hunde..?..

Hvad ville  i gøre..? 

sygdommen forekommer jo yderst sjældent, og selvom at det lyder dumt i manges ører, så ville jeg ikke få mfr-vaccinen igen, for hvor længe holder den så? Har du fået det fulde vaccinationsprogram som det skal? 

Anmeld Citér

27. marts 2015

tribk

Os&lilledig skriver:

Hvad ville  i gøre..? 

Jeg blev aldrig vaccineret mod røde hunde som barn, hvilket jeg ikke tænkte over indtil jeg blev gravid. 

Jeg mødte pænt op hos lægen hver 14. dag de første 3 mdr. af graviditeten og fik taget blodprøve for at tjekke om jeg var smittet. Derefter skulle det ikke være farligt.

Jeg må indrømme at det overhovedet ikke bekymrede mig. Alle er jo nærmest vaccineret og jeg har aldrig kendt nogen der har haft sygdommen.

Jeg er efter fødslen blevet vaccineret

Anmeld Citér

27. marts 2015

female

Vi har et familiemedlem, der blev smittet med røde hunde under graviditeten. Henset til de følger, det har fået for barnet ville jeg til enhver tid sætte projekt baby på standby, indtil jeg havde fået vaccinen.

Anmeld Citér

27. marts 2015

JH12

Efter jeg havde mistet i sommers, blev der taget alverdens prøver.. Og man fandt ud af jeg ikke var dækket mod røde hunde og jeg blev kraftigt anbefalet at få den vaccine inden jeg blevet at blive gravid igen.. 

Så den fik jeg.. Og jeg er efterfølgende blevet sprugt på sygehuset og jordemødre om jeg har fået den.. 

Efter at have mistet 2 gange turde jeg slet ikke at risikere nogle sygdomme og slet ikke med de børnesygdomme som kommer mere og mere frem nu.. 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Åse

Jeg fik min lige inde, at jeg skulle igang og vente så den md. Mere, ville ikke have at der skulle gå noget galt...

Anmeld Citér

27. marts 2015

Os&lilledig

Mama85 skriver:

sygdommen forekommer jo yderst sjældent, og selvom at det lyder dumt i manges ører, så ville jeg ikke få mfr-vaccinen igen, for hvor længe holder den så? Har du fået det fulde vaccinationsprogram som det skal? 

Ja har fået alle dem jeg skal :/ det er simpelthen for underligt.. 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Kløver

Jeg ville helt sikkert vælger vaccinen, ville ikke turde tage risikoen. Ville altid have den i baghovedet og fortryde hvis der skete noget 

Anmeld Citér

27. marts 2015

modesty

Os&lilledig skriver:

Hvad ville  i gøre..? 

Jeg ville helt klart få den vaccine.

Anmeld Citér

27. marts 2015

Mama85

Os&lilledig skriver:

Ja har fået alle dem jeg skal :/ det er simpelthen for underligt.. 

Det er faktisk ikke så underligt, for man ved jo ikke hvor længe en vaccine rent faktisk dækker, og det er jo forskelligt fra person til person. Men jeg ville personligt ikke få vaccinen selv igen. For den debat der lige har raseret ang. De smitsomme børnesygdomme og vaccinationerne hertil, er jeg meget skeptisk overfor, men hvis du føler at du sikrer dig og evt. Dit kommende barn, så skal du da have vaccinationen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.