Cykelstørrelse 4-årig (110 cm)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2015

Skouboe

Det kommer an på om han kan cykle. Hvis han ikke kan, så køb en brugt 12" og lad ham køre på den et års tid indtil han har helt styr på det, og så køb en større til ham fra ny.

Hvis man ikke kan finde ud af at cykle, er der langt ned fra en 16", hvor en 12" kan man nå jorden med begge fødder uden problemer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

K&S

LouiseEm skriver:

Hej alle,

Jeg skal have købt en ny cykel til min søn. Hvilken størrelse bruger jeres 4-årige? Min er 110 centimeter høj (måske et par centimeter mindre).. Aner ingenting! Derfor jeg lige vil høre. Blev nemlig anbefalet en 12" af en meget sur cykelmand idag, og det synes jeg bare virker småt!

Vh. Louise 

Jeg ville helt klart vælge en 16', da stellet på en 12' hurtigt vil være for småt, og det vil derfor være svært at træde ordentligt i pedalerne, fordi knæene kommer for højt op i forhold til styret.

Min søn fik en 16' til sin 4 års fødselsdag af sin onkel (som til dagligt arbejder med cykler) og den passer perfekt - og min søn er ikke den højeste :-) 

Håber det giver mening :-)

Anmeld Citér

28. marts 2015

LouiseEm

K&S skriver:

Jeg ville helt klart vælge en 16', da stellet på en 12' hurtigt vil være for småt, og det vil derfor være svært at træde ordentligt i pedalerne, fordi knæene kommer for højt op i forhold til styret.

Min søn fik en 16' til sin 4 års fødselsdag af sin onkel (som til dagligt arbejder med cykler) og den passer perfekt - og min søn er ikke den højeste :-) 

Håber det giver mening :-)

Tusind tak Vi var hos en anden forhandler idag og blev, som forventet, rådet til en 16".. Vi fandt en super fed mountainbike som passer ham perfekt. Så jeg har en meget glad lille dreng idag

Tusinde tak for jeres hjælp 

Anmeld Citér

28. marts 2015

Troldemommi

LouiseEm skriver:

Tusind tak Vi var hos en anden forhandler idag og blev, som forventet, rådet til en 16".. Vi fandt en super fed mountainbike som passer ham perfekt. Så jeg har en meget glad lille dreng idag

Tusinde tak for jeres hjælp 

Godt i fik en på 16 tommer, min datter på 3,5 kører på en 12 tommer og vi ved godt hvad hun skal have i 4 års fødselsdagsgave 

Monica 

Anmeld Citér

28. marts 2015

bøllen

Hej alle,

Jeg skal have købt en ny cykel til min søn. Hvilken størrelse bruger jeres 4-årige? Min er 110 centimeter høj (måske et par centimeter mindre).. Aner ingenting! Derfor jeg lige vil høre. Blev nemlig anbefalet en 12" af en meget sur cykelmand idag, og det synes jeg bare virker småt!

Vh. Louise 

Vil sige det kommer helt an på din dreng . Er han vant til at cykle ? Vil sige som " begynder " cykel ville jeg nok vælge en 12" . Det startede vi med , dog en brugt som vi skiftede ud med en 16" efter 3/4 år. Der mistede han interessen for at cykle , fandt ud af det simpelthen var for hårdt at køre på den lille . Skiftet var helt perfekt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.