Tidlig scanning intet foster at se :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.327 visninger
17 svar
11 synes godt om
27. marts 2015

IV

Lykken varede kort.... medmindre et mirakel sker...

Jeg fik en tid til en tidlig scanning i mandags (8+0) på egen initiativ, men det endte absolut ikke som jeg havde håbet.... hun kunne kun se en blomme eller hvad det nu hedder, men intet foster. Blev henvist til egen læge for at få tjekket Hcg, enten var jeg tidligere hen end jeg troede eller var fosteret gået til grunde. (selve befrugtningen er sket omkring d.9/2, ret sikker på det).

Nu er der mistænke om missed abortion  og   på nettet kunne jeg læse at dette er desværre ret udbredt og mange kvinder har prøvet det. Der var også nogen solstrålende histore, hvor de ikke kunne se noget foster til en tidlig scanning , men ugen efter, vupti var der et lille foster med hjerteblink.Nogen snakker også om "slow starter", men jeg forstår ikke rigtig hvad der menes med det...

Jeg begyndte at forberede mig på det værste og tænkt at det her vil ikke blive til noget alligvel, men i går fik jeg resultatet på hcg som ligger på 3530 (8+1) og ifølge sundhed.dk ligger ref. i uge 7-8 på 1.500-10.000 og et lille håb begyndte at spire. Hcg skal måles igen på mandag for at se om den falder eller stiger.....

Er der nogen der har oplevet noget lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

God-mor

IV skriver:

Jeg fik en tid til en tidlig scanning i mandags (8+0) på egen initiativ, men det endte absolut ikke som jeg havde håbet.... hun kunne kun se en blomme eller hvad det nu hedder, men intet foster. Blev henvist til egen læge for at få tjekket Hcg, enten var jeg tidligere hen end jeg troede eller var fosteret gået til grunde. (selve befrugtningen er sket omkring d.9/2, ret sikker på det).

Nu er der mistænke om missed abortion  og   på nettet kunne jeg læse at dette er desværre ret udbredt og mange kvinder har prøvet det. Der var også nogen solstrålende histore, hvor de ikke kunne se noget foster til en tidlig scanning , men ugen efter, vupti var der et lille foster med hjerteblink.Nogen snakker også om "slow starter", men jeg forstår ikke rigtig hvad der menes med det...

Jeg begyndte at forberede mig på det værste og tænkt at det her vil ikke blive til noget alligvel, men i går fik jeg resultatet på hcg som ligger på 3530 (8+1) og ifølge sundhed.dk ligger ref. i uge 7-8 på 1.500-10.000 og et lille håb begyndte at spire. Hcg skal måles igen på mandag for at se om den falder eller stiger.....

Har ikke oplevet det, men ville ikke forlade tråden uden Håber på et mirakel for jer 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Mvm23

Har desværre kun en dårlig erfaring �� i 1. Graviditet var jeg til akut scanning i uge 10. Der var et foster men ikke noget hjerteblink - og fosteret var på størrelse med at jeg var i uge 6. 

Men det er så normalt at lægerne siger, at en kvinde abortere mindst én gang i sit liv - om de ved det eller ej. Men derfor er det da ikke sjovt alligevel. Håber du ikke er så langt henne som du tror. Men er fosteret gået til grunde, så kan jeg kun trøste dig med at det er normalt og der ikke er noget i vejen med dig. Du bliver nødt til at tænke på at den i så fald var syg. 

Jeg krydser fingre for dig ❤️

Anmeld Citér

27. marts 2015

stineeriksen

Jeg fik en kirurgisk abort for 3 uger siden da fosteret var gået til grunde omkring 7+2 og jeg fik det fjernet da jeg var 10+1 men først den 8 marts da jeg begyndte og bløde blev jeh sendt til scanning og kunne se der intet hjerteblink var det er utrolig hårdt for det er virkelig et ønske barn og jeg har haft utrolig mange problemer med blærebetændelse og er stadig på pencilin så jeg frygter da helt klart en masse ting næste gang! Men håber der kommer et foster til syne ��

Anmeld Citér

27. marts 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Ingen solstråle historie herfra. Var ude for præcis det samme. 

Håber der dukker et lille foster op hos jer 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Mrsopsand

Jeg var afsted I hvad jeg troede var uge 8, men det viste sig at jeg var i uge 6 og der var det for tidligt at se noget. Jeg var afsted igen 14 dage senere hvor vi så hjerteblink og nu er jeg i uge 22. Så jeg krydser fingre for dig 

Anmeld Citér

27. marts 2015

IV

stineeriksen skriver:

Jeg fik en kirurgisk abort for 3 uger siden da fosteret var gået til grunde omkring 7+2 og jeg fik det fjernet da jeg var 10+1 men først den 8 marts da jeg begyndte og bløde blev jeh sendt til scanning og kunne se der intet hjerteblink var det er utrolig hårdt for det er virkelig et ønske barn og jeg har haft utrolig mange problemer med blærebetændelse og er stadig på pencilin så jeg frygter da helt klart en masse ting næste gang! Men håber der kommer et foster til syne ��

Rigtig god bedring!

Min læge sagde at det her forringer ikke chancerne for graviditet i fremtiden, så helt sort er det ikke, men det er rigtig traumatisk oplevelse alligvel...

Anmeld Citér

27. marts 2015

IV

Mrsopsand skriver:

Jeg var afsted I hvad jeg troede var uge 8, men det viste sig at jeg var i uge 6 og der var det for tidligt at se noget. Jeg var afsted igen 14 dage senere hvor vi så hjerteblink og nu er jeg i uge 22. Så jeg krydser fingre for dig 

Tillykke! 

Var du i uge 6 efter første dag af sidste mens eller 6 uger fra selve befrugtningen?

Anmeld Citér

27. marts 2015

Mrsopsand

IV skriver:

Tillykke! 

Var du i uge 6 efter første dag af sidste mens eller 6 uger fra selve befrugtningen?

Uge 6 efter første dag af sidste mens.  Lægen sagde at de tidlige scanninger oftest ikke skulle lægges før uge 9 da det kan være svært at se noget hvis nu befrugtningen er sket senere end man regner med.

Anmeld Citér

27. marts 2015

Jj1709

IV skriver:

Jeg har ingen solstråle historie.. 

Jeg fik medicinsk abort for en uge siden, i uge 7 fordi fosteret ikke havde udviklet sig som det skulle, og mit hcg udviklede sig som det skulle helt til det sidste.. 

Jeg fik oplyst at man skulle kunne se hjerteblink senest i uge 7+0 eller ihvertfald noget der var ved at udvikle sig til det.. 

Som andre har skrevet er det desværre normalt, det er naturens egen måde at fravælge ikke levedygtige babyer.. 

Jeg håber det viser sig at du ikke er så langt henne som du tror, så det stadig kan udvikle sig.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.