Opvaskebørsten i opvaskemaskinen, gør i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2015

SofiaMik

Altså det med tandbørster.., det kan jeg bare slet ikke forene mig med. Jeg ville i hvert fald ikke bruge sådan en tandbørste igen . Her i huset skifter jeg tandbørsterne ud med nye hver 14. dag. Der stritter de som regel også til alle sider, så kan slet ikke forestille mig, at de ville være gode at genbruge.

Opvaskebørsten bruger vi heller ikke meget her. Men i opvaskemaskinen kommer den ikke. Skoldes og smides ud efter behov.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2015

Carina:-)

Ja den kommer med, bruger den ikke meget men den bliver altdi lige brugt i vasken til slut og så er det nemt at smide den med i.

Kan godt se det med bakterier osv bliver dræbt ,men synes stadig det med tandbørsten i opvaskeren er vildt ulækkert- Skal man så også smide toiletbørsten med nu når alt alligevel bliver dræbt  ? 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Mama85

ErDetSnartNU skriver:

Men man må da gå ud fra, at det man putter i opvaskemaskinen (også ting med råt kød/rå kylling og andre ting med salmonella osv) bliver rent og hygiejnisk af at blive vasket i opvaskemaskinen. Ellers skulle man jo sige, at man ikke må bruge et skærebræt hvor der har været kylling på til at skære fx grøntsager på senere? I så fald må det jo også gælde for at tandbørster bliver rengjort på en hygiejnisk måde

Men det ændrer ikke på at 60 * altså ikke desinficerede (som de fleste anvender) men ja, det gælder også de ulækre skærebrætter man jo også skyller godt af, inden man putter det i maskinen  bare fordi at det er en opvaskemaskine er det jo ikke en mirakelmager af den grund. 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Mamman

Profilbillede for Mamman
Troldemommi skriver:

Jeg har googlet det, det er okay at putte den i, jeg tænkte også på hygiejnen 

Jeg tror at det er tandbørsten som de mener er uhygiejnisk at komme i opvaskeren ikke opvaskebørsten..... Bare en tanke 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Troldemommi

Mamman skriver:

Jeg tror at det er tandbørsten som de mener er uhygiejnisk at komme i opvaskeren ikke opvaskebørsten..... Bare en tanke 

Det er opvaskebørsten jeg har googlet, aner ikke noget om tandbørsten  det må vist være en smagssag 

Monica 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Vaya

Hvis bakterierne blive slået ihjel er det vel netop desinficerende? Hvad er det der ellers kan sidde, som skulle være farligt??

Anmeld Citér

25. marts 2015

Mama85

Vaya skriver:

Hvis bakterierne blive slået ihjel er det vel netop desinficerende? Hvad er det der ellers kan sidde, som skulle være farligt??

De patogene mikroorganismer er da ikke til at fjerne med tabs og de lave temperaturer der vaskes med 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Vaya

Mama85 skriver:

De patogene mikroorganismer er da ikke til at fjerne med tabs og de lave temperaturer der vaskes med 

Uh lyder spændende, hvad er patogene mikroorganismer?  

Anmeld Citér

25. marts 2015

Mama85

Vaya skriver:

Uh lyder spændende, hvad er patogene mikroorganismer?  

Prøv at google patogene mikroorganismer og opvaskemaskiner..  Puuha..

Anmeld Citér

25. marts 2015

Vaya

Mama85 skriver:

Prøv at google patogene mikroorganismer og opvaskemaskiner..  Puuha..

Yaiks det anede jeg faktisk ikke!! Troede alle bakterier døde ved 60 grader  Så blev man lige klogere. Tror lige vores skal have højere temperaturer ind i mellem!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.