Opvaskebørsten i opvaskemaskinen, gør i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2015

Hønsemor

Troldemommi skriver:

når dem af jer der har en opvaskemadkine, sætter den igang, putter i så også opvaskebørsten med? 

Jeg har først lige hørt om rådet, og ville bare lige give den videre 

Derhjemme gør jeg ikke, der smidder jeg den ud og finder en ny frem 

På mit arbejde der imod der ryger den i opvaskemaskinen mindst 3 × dagligt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jep her er den også kommet i maskinen, siden dag 1. Vh stine

Anmeld Citér

24. marts 2015

Isabella_mor

Det har jeg godtnok aldrig gjort! Vi skifter ind imellem.! 

Anmeld Citér

25. marts 2015

namaha

Tandbørster? Kan det overhovedet svare sig? Tænker også på det hygiejniske..

Altså min mor, far, 2 søskende og jeg er ikke død af det

jeg syntes ikke det er uhygiejnisk, hvis det var det, hvorfor vasker man så alt andet bestik og service op i opvaskeren, det er jo i realiteten det samme også ville det også være uhygiejnisk. Tænk bare på din bage pensel 

Anmeld Citér

25. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg gør det jævnligt. Vi bruger ikke børsten så tit(kun gryder, knive o.l. Må ikke komme i). Men jeg ved egentlig ikke hvor hygiejnisk det er. Måske burde den bare blive skiftet ud?

Anmeld Citér

25. marts 2015

ErDetSnartNU

Vi smækker også opvaskebørsten i opvaskemaskinen indimellem - hvis det er en relativt ny opvaskebørste som er blevet brugt til at vaske noget med fx karry af med, så er der da ingen grund til at smide den ud bare fordi den er blevet misfarvet? Det synes jeg faktisk er ressourcespild når der er en nem løsning på det  

Anmeld Citér

25. marts 2015

Troldemommi

SDD skriver:

Jeg gør det jævnligt. Vi bruger ikke børsten så tit(kun gryder, knive o.l. Må ikke komme i). Men jeg ved egentlig ikke hvor hygiejnisk det er. Måske burde den bare blive skiftet ud?

Jeg har googlet det, det er okay at putte den i, jeg tænkte også på hygiejnen 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Mama85

namaha skriver:

Altså min mor, far, 2 søskende og jeg er ikke død af det

jeg syntes ikke det er uhygiejnisk, hvis det var det, hvorfor vasker man så alt andet bestik og service op i opvaskeren, det er jo i realiteten det samme også ville det også være uhygiejnisk. Tænk bare på din bage pensel 

Hihi, det var da godt  men bestik og en tandbørste kan da overhovedet ikke sammenlignes en tandbørste har så mange bakterier i sig, og det er der selvfølgelig også i bestik, men slet ikke i nærheden af hvad en tandbørste gemmer på

Anmeld Citér

25. marts 2015

ErDetSnartNU

Mama85 skriver:

Hihi, det var da godt  men bestik og en tandbørste kan da overhovedet ikke sammenlignes en tandbørste har så mange bakterier i sig, og det er der selvfølgelig også i bestik, men slet ikke i nærheden af hvad en tandbørste gemmer på

Men man må da gå ud fra, at det man putter i opvaskemaskinen (også ting med råt kød/rå kylling og andre ting med salmonella osv) bliver rent og hygiejnisk af at blive vasket i opvaskemaskinen. Ellers skulle man jo sige, at man ikke må bruge et skærebræt hvor der har været kylling på til at skære fx grøntsager på senere? I så fald må det jo også gælde for at tandbørster bliver rengjort på en hygiejnisk måde

Anmeld Citér

25. marts 2015

FrkGranger

Jeg kommer opvaskebørste i, men tandbørste skifter jeg...

Men bakterierne dør jo ved 60 grader jo også derfor du må vaske sutteflasker i den når barnet er 4 mdr...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.