Perfektionist eller rodde hoved

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.486 visninger
28 svar
0 synes godt om
31. august 2009

Lærke90

Hva så tøser hvad er i?
Vil i beskrive jer bedst som perfektionistisk eller som et rodde hoved.. Måske andet?

Jeg er selv perfektionistisk, når det gælder alt fra hjemmet, skolen og når jeg er i det kreative hjørne
Har svært ved at gå på kompromi med kvaliteten og stræber efter det bedste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2009

Lone Jakobsen

jeg er nok lidt af et rodehoved.
jeg er meget glemsom...især lige for tiden....prøver at huske alt, prøver at gøre alt efter bogen....men er sikker på at mine gener simpelthen er imod mig og at jeg inderst inde bare er et rodehoved.

Anmeld

31. august 2009

Mira0911

Jeg er et værre rodehoved.. Og jeg glemmer som jeg ved ikke hvad... Så skriver stort set alt op i kalenderen...

Anmeld

31. august 2009

mariamiss6

Jeg er et perfektionistisk rodehovede hahahahaha....

altså, for eksempel min opvasker, den skal fyldes PRÆCIS som jeg ville gøre det, ellers går jeg næsten i spåner, når jeg ser den, og skal tømme den.... men altså den beskidte opvask, kan da stå på bordet længe inden jeg får sat det i maskinen hehe....

Og mit vasketøj, det kan grine af mig længe, i store bunker alle vegne, både beskidt, rent, og lagt sammen.... Men når jeg så til gengæld skal lægge det sammen, skal det også gøres på den HELT rigtige måde, ellers bliver jeg fuldstændig sindssyg....

og tja sådan har jeg det vidst med alt.... jeg er længe om at få noget gjort, men når det så bliver gjort, skal det satme også gøres RIGTIGT.....

Anmeld

31. august 2009

TbCp

Lærke90 skriver:

Hva så tøser hvad er i?
Vil i beskrive jer bedst som perfektionistisk eller som et rodde hoved.. Måske andet?

Jeg er selv perfektionistisk, når det gælder alt fra hjemmet, skolen og når jeg er i det kreative hjørne
Har svært ved at gå på kompromi med kvaliteten og stræber efter det bedste

Det er meget forskelligt.

Vores stue f.eks. er nok altid lidt smårodet, men det er nu mest fordi jeg ikke gider gå og rydde op hele tiden, når Liva alligevel spreder legetøj ud overalt.
Resten af vores hus kan også være lidt smårodet

Tilgengæld sættes der meget lige streger og bokse om notater osv. når jeg har lavet ting i skoletiden.

Jeg er også utrolig perfektionistisk hvis jeg f.eks. skal holde fødselsdag. Jeg vil helst klare det hele selv. Så er jeg sikker på det bliver gjort rigtigt!

Anmeld

31. august 2009

Lærke90

mariamiss6 skriver:

Jeg er et perfektionistisk rodehovede hahahahaha....

altså, for eksempel min opvasker, den skal fyldes PRÆCIS som jeg ville gøre det, ellers går jeg næsten i spåner, når jeg ser den, og skal tømme den.... men altså den beskidte opvask, kan da stå på bordet længe inden jeg får sat det i maskinen hehe....

Og mit vasketøj, det kan grine af mig længe, i store bunker alle vegne, både beskidt, rent, og lagt sammen.... Men når jeg så til gengæld skal lægge det sammen, skal det også gøres på den HELT rigtige måde, ellers bliver jeg fuldstændig sindssyg....

og tja sådan har jeg det vidst med alt.... jeg er længe om at få noget gjort, men når det så bliver gjort, skal det satme også gøres RIGTIGT.....

Uhh kender det alt for godt..
Har det også med mange ting sådan at de skal gøre på min måde/den "rigtige måde - før resultatet bliver som det "skal" .

Anmeld

31. august 2009

SaNiNa

Jeg må være perfektionistisk, her skal bare helts være helt rydeligt og rent... men det lidt svært efter ncklas er kommet...

Bliver stresset hvis det roder for meget

Anmeld

31. august 2009

1977

Profilbillede for 1977
Dutte84 skriver:

Jeg er et værre rodehoved.. Og jeg glemmer som jeg ved ikke hvad... Så skriver stort set alt op i kalenderen...

Det hedder ikke glemsom Det er et spørgsmål om priotering  af hjernekapaciteten. Ved  mig er det mere vigtigt at knægten har tøj på, end at jeg ved hvor mine nøgler er

På arbejdet hedder det distræt Jeg har en bakke fuld af små sedler jeg gennemgår hver morgen, ellers kan jeg ikke huske hvad jeg skal lave

Anmeld

31. august 2009

Mira0911

Jeanne skriver:

Det hedder ikke glemsom Det er et spørgsmål om priotering  af hjernekapaciteten. Ved  mig er det mere vigtigt at knægten har tøj på, end at jeg ved hvor mine nøgler er

På arbejdet hedder det distræt Jeg har en bakke fuld af små sedler jeg gennemgår hver morgen, ellers kan jeg ikke huske hvad jeg skal lave

Anmeld

31. august 2009

Sjl-msl-Mkl

Jeg er nok både perfektionist og roddehoved. Min stue kan godt være lidt i uorden, dvs det er mit skrivebord der er det. Der ligger jeg tingene, hvis jeg ikke lige ved hvor jeg ellers skal ligge det. UPS!
Men resten skal tilgengæld ligge hvor det plejer. Jeg kan blive fuldstændig sindsyg sur og nærmest få tvangstanker, hvis min kæreste for sjov går ud og bytter om på vores håndklæder, altså hans, mit og vores datters. Når jeg så opdager det, er han ved og dø af grin - for så går jeg ud og kigger 1 mio. gange. Han tør nu ikke gøre det 2 gange i træk. Høhø

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.