Skal bonussen altid med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej piger!! 

Først vil jeg lige sige at jeg holder sindssyg meget af min bonus datter så ingenting der! 

Men her efter vores 2 fælles børn er kommet vil jeg gerne lave noget med dem selv engang i mellem.  

Min kæreste gider dog ikke at lave noget hvis hans datter ikke er med.  Så når hun ikke er her hver anden uge, vil han bare være hjemme.  Det går mig vildt meget på!  

Fx her i næste måned skal vi både i Legoland og i zoo.  Den dag vi skal i Legoland  har vi hende ikke, men kæresten insisterer på at hun skal med.

Er jeg forkert på den at jeg bare gerne vil ha drengene og kæresten for mig selv bare en af dagene vi skal afsted?  Det jo ikke fordi hun aldrig kommer nogen steder, vi laver altid noget udenfor hjemmet med hende når hun er her.  

Kan jeg godt tillade mig at sige til min kæreste at jeg gerne vil ha ham og drengene bare en af dagene selv? 

Synes bare at det er øv at jeg ikk får en eneste oplevelse selv med vores sønner..  

Sorry stavefejl skriver på tlf.. 

Og insisterer  han ikke kun på at hun skal med i legoland, hvilket jeg godt forstår, der ville jeg også have alle mine børn med.

Hvad med at bytte rundt på zoo og legoland og se hvad han siger? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej piger!! 

Først vil jeg lige sige at jeg holder sindssyg meget af min bonus datter så ingenting der! 

Men her efter vores 2 fælles børn er kommet vil jeg gerne lave noget med dem selv engang i mellem.  

Min kæreste gider dog ikke at lave noget hvis hans datter ikke er med.  Så når hun ikke er her hver anden uge, vil han bare være hjemme.  Det går mig vildt meget på!  

Fx her i næste måned skal vi både i Legoland og i zoo.  Den dag vi skal i Legoland  har vi hende ikke, men kæresten insisterer på at hun skal med.

Er jeg forkert på den at jeg bare gerne vil ha drengene og kæresten for mig selv bare en af dagene vi skal afsted?  Det jo ikke fordi hun aldrig kommer nogen steder, vi laver altid noget udenfor hjemmet med hende når hun er her.  

Kan jeg godt tillade mig at sige til min kæreste at jeg gerne vil ha ham og drengene bare en af dagene selv? 

Synes bare at det er øv at jeg ikk får en eneste oplevelse selv med vores sønner..  

Du har ham og børnene for dig selv alle de dage hans datter ikke er der. 

Jeg kan nu godt forstå at han vil have hende med til oplevelserne. 

Anmeld Citér

23. marts 2015

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hej piger!! 

Jeg går ud fra at bonus også laver noget med hendes mor engang i mellem, hvor dine drenge ikke er inviteret med. Så selvfølgelig kan I lave ting bare jer 4.

Anmeld Citér

23. marts 2015

PernilleogLouis

Jeg håber min søns far blir ligesom din kæreste når han får flere børn jeg forstår ham godt og syns I skal tag hende m når muligheden er der

Anmeld Citér

23. marts 2015

Åse

Hvis du vælger at være sammen med en som har et barn, er det en del af pakken, og det barn er en del af jeres familie...

Anmeld Citér

23. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
merethe skriver:

Jeg går ud fra at bonus også laver noget med hendes mor engang i mellem, hvor dine drenge ikke er inviteret med. Så selvfølgelig kan I lave ting bare jer 4.

Jeg har aldrig forstået den der argumentation. Det er jo ikke fordi pigen er total heldig af at være delebarn. Hun ser sin far hver 14.dag. De to andre børn er sammen med detes far og mor hver dag. Og hvorfor skulle pigens mor invitere de to andre når hun intet har med dem at gøre?

Ja selvfølgelig kan de lave noget sammen uden pigen - men hvorfor hvis far ønsker hun er med? Har man valgt en mand med barn må man acceptere barnet som en del af familien fremfor en opdeling i os og hende. 

Anmeld Citér

23. marts 2015

Os&lilledig

Hvis jeg ikke kunne lave noget alene med "min mand og mine børn". Så ville jeg bestemt føle at vi ikke var gode nok som den "nye familie", og at det hele kun var noget værd når datteren fra tidligere kom.. Så ville ikke acceptere at jeg ikke kunne have oplevelser med min lille familie alene.. 

Anmeld Citér

23. marts 2015

TNBC

merethe skriver:

Det har jo ikke noget med sagen at gøre, hvad pigen laver når hun er hos sin mor. Ja, og hun laver ting som deres børn ikke gør, men man kan da ikke bruge det argument hver gang, at der bliver spurgt om bonus skal være med. For hun er altså også en del af familien, og hun har en far, der gerne vil dele de større oplevelser med alle sine børn.

Pigen er der hver 14.dag, så de er alene de 12 andre dage, hvor de kan lave alt det de vil uden hende, men hvis faren vil have alle sine børn med til noget, også selvom at pigen ikke der, synes jeg da at man skal føje faren, hvis det nu kan lade sig gøre.

Anmeld Citér

24. marts 2015

lineog4

Selvsagt kan man lave noget, have oplevelser osv de dage hvor hele familien ikke er samlet, jeg har da også oplevelser alene med et af mine børn, i dag har vi haft fridag to forældre med børnehavebarnet. Og der er aldrig sure miner, for de ved vi deler sol og vind nogenlunde lige og alle får alene tid.

Men vil sige du skal også respektere det din mand siger. Han siger klart og tydeligt, at en tur til legoland for ham er en hel familie tur og derfor inkluderer alle 3 børn - det tror jeg også det ville for mig da jeg ved det koster en halv bondegård og ikke er noget vi ville gøre mange gange. Men er det fx med årskort og man kommer flere gange i sæsonen, ja så ville jeg kunne tage med bare et barn hvis det var.

Oplevelser og familiehygge skulle gerne være hver dag i det store og i det små. Det skulle nødig være sådan at fordi man er en sammenbragt familie så stilles dagene på stand by når et eller flere børn ikke er der. På samme måde som det nødig skulle være sådan at de dage hvor alle børnene så er samlet så skal der partout fyldes på med et tons af aktiviteter. For det er jo ikke at være familie, familie er jo både ture til legoland, men så sandelig også dage hvor man ikke kommer ud af nattøjet og råhygger, eller dage hvor man får købt ind, gjort rent, kommer til bunds i bunkerne af vasketøj. 

Vil tro man virkelig føler sig som ugens gæst hvis man ikke får lov at være familie med alle de facetter en familie indeholder. Og på samme måde må de børn der er hjemme hele tiden, også føle de får en ugens gæst hvis de andre dage er på stand by. Så en god sund balancegang, men også en respekt af din mands tanker om en legolandstur, ligesom han skal respektere du også vil have oplevelser de dage hvor I kun er 4.

Og så ville jeg da hvis det var mig sætte en tyk streg under man kan lave noget forskelligt med børnene, det kunne måske også være fantastisk for bonus at have en far datter dag uden jeg andre 3, eller en far børn dag eller.... 

Jeg elsker de dage hvor jeg har oplevelser med kun et barn, og det kan også være traditionelle familieoplevelser, har fx været alene med min datter i tivoli og bon bon land, alene i zoo med en eller begge drenge osv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.