Selvsagt kan man lave noget, have oplevelser osv de dage hvor hele familien ikke er samlet, jeg har da også oplevelser alene med et af mine børn, i dag har vi haft fridag to forældre med børnehavebarnet. Og der er aldrig sure miner, for de ved vi deler sol og vind nogenlunde lige og alle får alene tid.
Men vil sige du skal også respektere det din mand siger. Han siger klart og tydeligt, at en tur til legoland for ham er en hel familie tur og derfor inkluderer alle 3 børn - det tror jeg også det ville for mig da jeg ved det koster en halv bondegård og ikke er noget vi ville gøre mange gange. Men er det fx med årskort og man kommer flere gange i sæsonen, ja så ville jeg kunne tage med bare et barn hvis det var.
Oplevelser og familiehygge skulle gerne være hver dag i det store og i det små. Det skulle nødig være sådan at fordi man er en sammenbragt familie så stilles dagene på stand by når et eller flere børn ikke er der. På samme måde som det nødig skulle være sådan at de dage hvor alle børnene så er samlet så skal der partout fyldes på med et tons af aktiviteter. For det er jo ikke at være familie, familie er jo både ture til legoland, men så sandelig også dage hvor man ikke kommer ud af nattøjet og råhygger, eller dage hvor man får købt ind, gjort rent, kommer til bunds i bunkerne af vasketøj.
Vil tro man virkelig føler sig som ugens gæst hvis man ikke får lov at være familie med alle de facetter en familie indeholder. Og på samme måde må de børn der er hjemme hele tiden, også føle de får en ugens gæst hvis de andre dage er på stand by. Så en god sund balancegang, men også en respekt af din mands tanker om en legolandstur, ligesom han skal respektere du også vil have oplevelser de dage hvor I kun er 4.
Og så ville jeg da hvis det var mig sætte en tyk streg under man kan lave noget forskelligt med børnene, det kunne måske også være fantastisk for bonus at have en far datter dag uden jeg andre 3, eller en far børn dag eller....
Jeg elsker de dage hvor jeg har oplevelser med kun et barn, og det kan også være traditionelle familieoplevelser, har fx været alene med min datter i tivoli og bon bon land, alene i zoo med en eller begge drenge osv
Anmeld
Citér