Barsel penge - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

697 visninger
14 svar
1 synes godt om
23. marts 2015

Anonym trådstarter

Vælger og være anonym af arbejdesmæssige grunde 

Jeg skal føde til juli og har arbejdet i 2 år som deletid!

på borger.dk står der at man skal have arbejdet 13 uger før barsel

Vil det så sige at de 13 uger gælder fra den dag jeg "sagde" jeg var gravid eller fra det årstal jeg begyndte og arbejde? 

Jeg er meget i tvivl hvordan det fungere nemlig
chefen ved besked men jeg ved endnu ikke selv om jeg er berettet til det efter som jeg oplyste chefen jeg var gravid omkring uge 20. 
jeg har ca 10 timer i ugen . Og hvad jeg har regnet ud ville jeg kunne gå på barsel til 1 maj.  

Nogen der ved om de 13 uger starter fra den dag jeg sagde jeg var gravid? eller det bare er inden for året? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2015

Miss Thunder

Vil det så sige at de 13 uger gælder fra den dag jeg "sagde" jeg var gravid eller fra det årstal jeg begyndte og arbejde? 

chefen ved besked men jeg ved endnu ikke selv om jeg er berettet til det efter som jeg oplyste chefen jeg var gravid omkring uge 20. 
jeg har ca 10 timer i ugen . Og hvad jeg har regnet ud ville jeg kunne gå på barsel til 1 maj.  

Nogen der ved om de 13 uger starter fra den dag jeg sagde jeg var gravid? eller det bare er inden for året? 

Som der står skal du have arbejdet 13 uger før du går på barsel.. Har ikke noget at gøre med hvornår du fortæller du er gravid.

Anmeld Citér

23. marts 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Meget ligetil, du finder den dato, du går fra på barsel og tæller 13 uger bagud, så er det startdatoen for beregningsperioden.

Anmeld Citér

23. marts 2015

Anonym trådstarter

Thunderangel skriver:

Som der står skal du have arbejdet 13 uger før du går på barsel.. Har ikke noget at gøre med hvornår du fortæller du er gravid.

I know, men hvis jeg vil på barsel til maj vil det så stadig kunne lade sig gøre??? 

Anmeld Citér

23. marts 2015

Anonym trådstarter

Nu læste jeg lige bagefter hvis man er studerende er det ikke sikkert jeg er berettet til barsel penge hvis jeg modtager su?? eller har jeg også forstået det forkert! 
Beklager på forhånd jeg er ret "dum" angående hvordan og hvor ledes men min chef ved netop heller ikke rigtigt noget 

Anmeld Citér

23. marts 2015

MHB

Hvis du er på SU får du jo ekstra SU klip, og er ikke berettiget til barselsdagpenge da du jo stadig er under uddannelse mens du er på barsel? 

Anmeld Citér

23. marts 2015

MHB

Og hvilken dato du har fortalt at du var gravid er l øvrigt irrelevant  

Anmeld Citér

23. marts 2015

Anonym trådstarter

MHB skriver:

Hvis du er på SU får du jo ekstra SU klip, og er ikke berettiget til barselsdagpenge da du jo stadig er under uddannelse mens du er på barsel? 

Jeg får ikke ekstra su klip nej, jeg skal have 12 måneders alm su 

Anmeld Citér

23. marts 2015

MHB

Anonym skriver:

Men du kan ikke modtage barselsdagpenge og su på samme tid? Så skal du søge orlov fra studiet og i stedet modtage barselsdagpenge! I så fald er det 13 uger fra før barselstidspunktet du skal have arbejdet mindst 120 timer så vidt jeg ved...

Anmeld Citér

23. marts 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Så er det jo det, du får, så behøver du ikke tænke på udregning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.