Testede i hjemme før BP - IVF?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.599 visninger
22 svar
2 synes godt om
21. marts 2015

Mulle0802

Hej alle,

Jeg er lidt nysgerrig for at høre om i testede ind i skulle have taget blodprøve ved IVF, jeg er allerede kommet til at teste to gange, 1. gang ca. 1 uge efter æl sprøjten, egentlig bare for at se en positiv test, da jeg havde læst den ville være i kroppen op til 10 dage, men den var bragende negativ ligesom den i dag - ved godt jeg ikke kunne forvente andet, men man håber jo. 

Jeg har læst at 95% kan teste positive 12 dage efter ÆU som er på tirsdag (skal have taget BP torsdag) ved simpelthen ikke om jeg skal tage testen tirsdag eller vente til torsdag morgen. Skal på uddannelse tirsdag/onsdag i en anden by og er bange for en negativ test vil påvirke mit engagement men samtidig vil tanken om jeg måske kunne teste positiv også fylde. 

Tænker jeg vil tage en test inden BP så jeg er lidt forberedt når jeg får beskeden på mit arbejde. 

Hvad gjorde i? Som var godt eller dårligt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2015

Åse

Jeg teste også hele tiden, men man bliver bare mer' og mer' ked når man se en negativ test, jeg har lovet mig selv at næste gang tester jeg ikke... Men kan godt forstå du gør det 

Anmeld Citér

21. marts 2015

C&C

Ud af mine 5 forsøg gjorde jeg det kun én gang . Jeg kunne ikke finde på og gøre det de andre gange fordi jeg ville ikke sætte nogle falske forhåbninger i hoved på mig selv . Men sidste forsøg gjorde jeg det dagen inden blodprøve fordi jeg havde den mærkeligste følelse i kroppen . Og den var bragende positiv . Men hvis vi skulle gennem flere forsøg , ville jeg ikke teste igen . Mener der er en  grund til de fraråder det på klinikken 

Pøjpøj, håber du får et positivt svar på blodprøven 

Anmeld Citér

21. marts 2015

Mulle0802

Tak for svar, det er bare vildt svært at lade være også fordi hvis den så er negativ (og forbliver det) så vil man også gerne vide det, så man ikke går og drømmer videre. Tror måske jeg vil vente med at teste til torsdag morgen, vil gerne være lidt forbedret på svaret på prøven - har I gjort noget specielt på dagen for svaret eller blot taget almindeligt på arbejde? Tænker det vil være vildt hårdt at sidde der og får negativ (hvis jeg ikke har forberedt mig bare lidt) 

Anmeld Citér

21. marts 2015

C&C

Mulle0802 skriver:

Tak for svar, det er bare vildt svært at lade være også fordi hvis den så er negativ (og forbliver det) så vil man også gerne vide det, så man ikke går og drømmer videre. Tror måske jeg vil vente med at teste til torsdag morgen, vil gerne være lidt forbedret på svaret på prøven - har I gjort noget specielt på dagen for svaret eller blot taget almindeligt på arbejde? Tænker det vil være vildt hårdt at sidde der og får negativ (hvis jeg ikke har forberedt mig bare lidt) 

Jeg har aldrig været på arbejde den dag jeg skulle have taget blodprøve , der har har altid holdt fri . Jeg har gjort det sådan at blodprøven er taget inden kl 09:00 så jeg kunne få svar kl 13:00 samme dag . Men har som sagt aldrig været på arbejde på den dag , og kunne heller ikke forestille mig at gøre det 

Men tror stadig ikke i fremtiden at jeg ville teste om morgnen , fordi at jeg ikke tror man kan forberede sig på svaret uanset hvad . Men man er jo heldigvis så forskellige , og man skal jo gøre hvad man føler for

Anmeld Citér

21. marts 2015

Mulle0802

Jeg har aldrig været på arbejde den dag jeg skulle have taget blodprøve , der har har altid holdt fri . Jeg har gjort det sådan at blodprøven er taget inden kl 09:00 så jeg kunne få svar kl 13:00 samme dag . Men har som sagt aldrig været på arbejde på den dag , og kunne heller ikke forestille mig at gøre det 

Men tror stadig ikke i fremtiden at jeg ville teste om morgnen , fordi at jeg ikke tror man kan forberede sig på svaret uanset hvad . Men man er jo heldigvis så forskellige , og man skal jo gøre hvad man føler for

Min tanke var også lidt om jeg skulle tage på arbejde, men er væk, tirsdag og onsdag og fredag holder jeg måske fri og tager på ferie og er først tilbage efter påske, så synes det vil være svært ikke at tage på arbejde ellers vil jeg nok også bare sidde og tænke for meget. Skal have taget prøve 7.45-8.00 og så får jeg svar fra 13.-15, så kunne jo tage hjem kl. 12. Men så vil jeg bare sidde alene hjemme og manden vil først komme hjem kl. 18. 

Det er vores første forsøg i behandlingsverdenen, så har aldrig prøvet det før. 

Anmeld Citér

21. marts 2015

C&C

Mulle0802 skriver:

Min tanke var også lidt om jeg skulle tage på arbejde, men er væk, tirsdag og onsdag og fredag holder jeg måske fri og tager på ferie og er først tilbage efter påske, så synes det vil være svært ikke at tage på arbejde ellers vil jeg nok også bare sidde og tænke for meget. Skal have taget prøve 7.45-8.00 og så får jeg svar fra 13.-15, så kunne jo tage hjem kl. 12. Men så vil jeg bare sidde alene hjemme og manden vil først komme hjem kl. 18. 

Det er vores første forsøg i behandlingsverdenen, så har aldrig prøvet det før. 

Altså min erfaring er 100 procent i det her , er at man SKAL være egoistisk . Kan godt være man gerne vil være sin arbejdsplads "tro" , men jeg hader den dag . Jeg er dårlig og skidt tilpas og ryster og ja jeg ville ikke kunne tage på arbejde . Så mit råd er helt sikkert , TAG FRI DEN DAG 

Okay , jeg har været alene alle de gange jeg har fået svar på blodprøven . Tilgengæld har jeg bare ringet til min mand bagefter svar . 

Anmeld Citér

21. marts 2015

Stabel

Jeg testede ikke!

Jeg havde ingen anelse om hvorvidt den var positiv eller ej. Men jeg havde mentalt indstillet mig på at den var negativ, så blev fuldstændig overrasket da prøven var positiv 

Anmeld Citér

21. marts 2015

Miss BananaHammock

Jeg kan være et total testmonster, så derfor trådte min mand til og bestemte at jeg først måtte teste 2 dage før bp. Ikke at han bestemmer over mig - men så kunne jeg slappe af i stedet for hele tiden at tænke på at teste.

Vi har været igennem 3 x IVF og ved de 2 gange hvor det lykkes, kunne jeg teste positiv der 2 dage for bp. Det har været rart at være forberedt på bp resultatet synes jeg. 

for jer! 

Anmeld Citér

21. marts 2015

Mulle0802

Miss BananaHammock skriver:

Jeg kan være et total testmonster, så derfor trådte min mand til og bestemte at jeg først måtte teste 2 dage før bp. Ikke at han bestemmer over mig - men så kunne jeg slappe af i stedet for hele tiden at tænke på at teste.

Vi har været igennem 3 x IVF og ved de 2 gange hvor det lykkes, kunne jeg teste positiv der 2 dage for bp. Det har været rart at være forberedt på bp resultatet synes jeg. 

for jer! 

Tak, ja dag er også min tanke, hvordan har det været den gang hvor den så var negativ? Tænker at teste onsdag aften/torsdag morgen, tror ikke det vil være godt at være alene i en anden by samme dag som jeg evt. Får en negativ hjemme test. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.