Træningsivrige forældre - Er det et problem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.008 visninger
11 svar
29 synes godt om
19. marts 2015

MorDk

Lola Jensen mener at børnene betaler prisen for trænings-ivrige forældre. Hvad mener du?

http://www.bt.dk/motion/lola-jensen-boernene-betaler-prisen-for-traenings-ivrige-foraeldre

Alt med måde. Selvfølgelig skal det ikke gå ud over børnenens behov. Men ærligt... så behøver livet ikke at gå i stå fordi man får børn. Motion er godt. Og jeg bruger min træning/mit løb som mit "frirum" og jeg ELSKER det. Det giver mig energi og overskud. Og derved mere overskud til at være mor. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Selvfølgelig er motion godt og godt man har noget at lave man nyder. 

Jeg er nok lidt der at hvis der skal pasning ind over x flere om ugen fordi begge forældre gerne vil være lige meget i form eller holdsport. Så syntes jeg det går ud over børnene. 

For så er der jo også voksen tid alene sammen,  fester ferie m.m uden børn =! Igen pasning 

Det er lidt en ærgerlig tendens efter min mening. 

Dog kan det lægges i børnenes skema så der er maksimalt tid sammen med børn i de vågne timer også træne derefter. Så det fint. 

Anmeld

19. marts 2015

MorDk

årgang84 skriver:

Selvfølgelig er motion godt og godt man har noget at lave man nyder. 

Jeg er nok lidt der at hvis der skal pasning ind over x flere om ugen fordi begge forældre gerne vil være lige meget i form eller holdsport. Så syntes jeg det går ud over børnene. 

For så er der jo også voksen tid alene sammen,  fester ferie m.m uden børn =! Igen pasning 

Det er lidt en ærgerlig tendens efter min mening. 

Dog kan det lægges i børnenes skema så der er maksimalt tid sammen med børn i de vågne timer også træne derefter. Så det fint. 

Enig med dig. Børnene kommer først. Jeg løber inden jeg skal på arbejde. Når jeg skal løbe store løb er ungerne blevet passet men det handler jo også kun om nogle timer... (altså en hyggedag med bedsterne eller mostrene....  Det nyder de. Men det sker faktisk sjældent at vores børn bliver passet. 

Anmeld

19. marts 2015

Mettefpigen

Der er jo flere ting i det... det er også en sammenligning med alt andet som man kan Gøre der gør at man nedprioterer tiden med sine børn f.eks at sidde med mobilen... jeg er helt enig med hende i at tiden i hverdagen er rigtig vigtig, for der er ikke meget af den... herhjemme har vi Ca 2 1/2- 3 timer inden han skal putte og i det tidsrum skal der også laves mad,spises og putteritual... hvis der gik et par af de dage med alt muligt andet hvor jeg ikke så ham så er der ikke meget tid med ham...

Anmeld

19. marts 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes ikke livet skal stoppe når man får børn, men børnene skal altid prioriteres først! 

Herhjemme dyrker vi ikke fritidsinteresserne i ungernes vågne tid. Det må vente til de er lagt og jaja, aftentid er jo også kærestetid, men igen må man jo prioritere. jeg ville i hvertfald aldrig kunne få mig selv til at arrangere pasning for en fritidsaktivitet fx  

jeg er på barsel pt og går til noget træning 1 gang i ugen i babys middagslurs-tid og så laver jeg lidt hjemmetræning de andre dage i samme tidsrum. Kommer ikke til at gå til træning ude af huset når barslen er slut, det har jeg hverken tid eller energi til  

Anmeld

19. marts 2015

TNBC

MorDk skriver:

Lola Jensen mener at børnene betaler prisen for trænings-ivrige forældre. Hvad mener du?

http://www.bt.dk/motion/lola-jensen-boernene-betaler-prisen-for-traenings-ivrige-foraeldre

Alt med måde. Selvfølgelig skal det ikke gå ud over børnenens behov. Men ærligt... så behøver livet ikke at gå i stå fordi man får børn. Motion er godt. Og jeg bruger min træning/mit løb som mit "frirum" og jeg ELSKER det. Det giver mig energi og overskud. Og derved mere overskud til at være mor. 

Nej, det synes jeg ik.

Her løber faren, enten på arbejde, når de sover og enkle gange om dagen. Det går ikke ud over ungerne,(han skal træne til et stort løb) Og om et-to år er den store sikkert med ude og løbe. (og han er stadigvæk mere sammen med dem end deres mor, som ikke engang kan gå op af en bakke)

Altså hvis træningen kræver at du er væk næsten hver aften/eftermiddag/weekend, så kan jeg godt se det.

men fordi man løber en time hver eller hver anden dag, gør sku ingen skade. Så længe man er sammen med børnene også, hvad skade skulle de så få? Og forældre skal da også have lov til at lave andet end hus, børn og arbejde, og når børnene bliver større, vil de måske begynde på det samme og så har man lige pludselig en familie ting. Og det er da bare skønt.

Anmeld

20. marts 2015

lineog4

Der var en artikel i kristelig dagblad med en familie hvor både mor og far trænede 8 timer cirka om ugen. Og det lyder jo egentlig ikke af meget, men det kom så frem de brugte især tiden fra barn var hentet til efter aftensmad. Dvs. De ikke spiste aftensmad hele familien sammen 3-4 dage om ugen. 

Og ja motion er vigtigt, men det er måltidet fx også. Og når vi får børn, tror jeg det er vigtig at prioritere: hvad er vigtigt for børnene, for familien, for de voksne og der skal være en fornuftig fordeling. Men igen vi er forskellige, vi har prioriterer måltidet er vigtigt for familien, og prioriterer vi alle kan spise aftensmad sammen hver dag (minus mandag desværre) i rolig tempo. 

Jeg vil tro det Lola opponerer mod er hvor motion bliver prioriteret over alt andet, hvor ens egen kropsfiksering, er mere vigtig end at kunne slippe og bare nyde nuet. 

Jeg selv har simpelthen ikke tid til motion lige pt. Jeg ved godt det er en prioritering. Men med arbejde og 3 børn og som grænsenke, ja der ville min tid med motion være tid der blev taget fra børnene, de ville skulle være det x antal minutter længere i institution og de er der i forvejen rigelig tid. Jeg savner det, bare en god rask gåtur. Men det er ærgerligt! Hvis jeg nu havde valgt motionen, ville Lola nok mene det samme som mig - det går ud over børnene...

og skal siges jeg glæder mig til min kære mand kommer hjem i påsken efter 3 mnd væk - og det jeg glæder mig til er at kunne tage en god rask gåtur alene bare et par gange om ugen  Gerne når børnene sover, bare det kan lade sig gøre.

Anmeld

20. marts 2015

(august)

Det er jo ikke anderledes end hvis man har aftenarbejde. Jeg har fast en aftenvagt om ugen hvilket betyder det ville give mig 15 min med børnene inden putte tid, det skaber bare mere forvirring så derfor er det min træningsdag i deres vågentid. 

Anmeld

20. marts 2015

lille-fisen

Jeg må indrømme at jeg bliver lidt træt af den her slags artikler. Hold nu op hvor findes der mange af den slags moraliserende artikler om forældreskabet - så gør de stakkels velmenende og velfungerende forældre det ene galt og så gør de det andet galt. 

Her er familier hvor man fokuserer meget på træning og sund livsstil - det er også galt. 

HOLD NU OP 

Jeg synes virkelig det er at skyde gråspurve med kanoner. Det er sådan nogle artikler almindelige velfungerende gode forældre læser og så efterfølgende kan bekymre sig om. Drop det - generelt går det jo rigtigt godt.

Jeg savner plads til flere forskellige livsstile i den her debat. Der er ikke en opskrift på godt forældreskab og godt familieliv  ( selvom man nogen gange godt kan få det indtryk med alle de løftede pegefingre der altid er de artikler).

Anmeld

20. marts 2015

Mor til Ella

Synes enlig det er ligemeget om det er træning, shopping eller byture eller hvad det er"

jeg synes bare man ser en tendens folk får svære og svære ved at tilsidesætte egne behov, og derfor sætter sig selv højere end børnenes.

det synes jeg er trist' og jeg er selv en af de forældre der ikke vil have mit liv går i stå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.