Der var en artikel i kristelig dagblad med en familie hvor både mor og far trænede 8 timer cirka om ugen. Og det lyder jo egentlig ikke af meget, men det kom så frem de brugte især tiden fra barn var hentet til efter aftensmad. Dvs. De ikke spiste aftensmad hele familien sammen 3-4 dage om ugen.
Og ja motion er vigtigt, men det er måltidet fx også. Og når vi får børn, tror jeg det er vigtig at prioritere: hvad er vigtigt for børnene, for familien, for de voksne og der skal være en fornuftig fordeling. Men igen vi er forskellige, vi har prioriterer måltidet er vigtigt for familien, og prioriterer vi alle kan spise aftensmad sammen hver dag (minus mandag desværre) i rolig tempo.
Jeg vil tro det Lola opponerer mod er hvor motion bliver prioriteret over alt andet, hvor ens egen kropsfiksering, er mere vigtig end at kunne slippe og bare nyde nuet.
Jeg selv har simpelthen ikke tid til motion lige pt. Jeg ved godt det er en prioritering. Men med arbejde og 3 børn og som grænsenke, ja der ville min tid med motion være tid der blev taget fra børnene, de ville skulle være det x antal minutter længere i institution og de er der i forvejen rigelig tid. Jeg savner det, bare en god rask gåtur. Men det er ærgerligt! Hvis jeg nu havde valgt motionen, ville Lola nok mene det samme som mig - det går ud over børnene...
og skal siges jeg glæder mig til min kære mand kommer hjem i påsken efter 3 mnd væk - og det jeg glæder mig til er at kunne tage en god rask gåtur alene bare et par gange om ugen
Gerne når børnene sover, bare det kan lade sig gøre.
Anmeld