Har jeg pco?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.082 visninger
13 svar
3 synes godt om
17. marts 2015

Krydserfingre

Jeg har mens hver 30-35 dag og får også min æl, men jeg vejer for meget og har også øget hårvækst "nederst" og op af maven også blev jeg lidt i tvivl.. 

Nogle der har erfaringer?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2015

lillespir26

Pigeeeeen skriver:

Jeg har mens hver 30-35 dag og får også min æl, men jeg vejer for meget og har også øget hårvækst "nederst" og op af maven også blev jeg lidt i tvivl.. 

Kun en blodprøve og en undersøgelse kan fortælle dig det 

Anmeld

17. marts 2015

xStinepigen

Pigeeeeen skriver:

Ud fra hvad du fortæller ville jeg ikke satse på du har det, jeg har selv pcos, og har samtlige symptomer

Anmeld

17. marts 2015

Signe-bine

Pigeeeeen skriver:

Er øget hårvækst et tegn på PCO? Jeg spørger bare af uvidenhed, jeg aner det ikke, men jeg er selv eb behåret satan der får det fjernet med voks fordi jeg ikke selv kan overskue det store arbejde :-P Og så bliver min hud bare let irriteret af at bruge skraber.. Det var vidst et sidespring :-) men du skal hvert fald ikke føle du er den eneste som har en intimbevoksning der ville være en Bjørn værdig :-P

Anmeld

17. marts 2015

Krydserfingre

Signe-bine skriver:

Er øget hårvækst et tegn på PCO? Jeg spørger bare af uvidenhed, jeg aner det ikke, men jeg er selv eb behåret satan der får det fjernet med voks fordi jeg ikke selv kan overskue det store arbejde :-P Og så bliver min hud bare let irriteret af at bruge skraber.. Det var vidst et sidespring :-) men du skal hvert fald ikke føle du er den eneste som har en intimbevoksning der ville være en Bjørn værdig :-P

Ja det er det nemlig, og nemt ved at tage på - overcæht, og jeg lever ca 20 kilo for meget  

Men tak for det - arbejder til dagligt som kosmetolog så vokser en del og ved godt jeg ik er den eneste  

Anmeld

17. marts 2015

Krydserfingre

xStinepigen skriver:

Ud fra hvad du fortæller ville jeg ikke satse på du har det, jeg har selv pcos, og har samtlige symptomer

Tak for dit svar. Så "bare" fordi jeg har lidt øget hårvækst op af maven og er overvægtig er ikke = med PCO?

Anmeld

17. marts 2015

Flødebollen

Pigeeeeen skriver:

Tak for dit svar. Så "bare" fordi jeg har lidt øget hårvækst op af maven og er overvægtig er ikke = med PCO?

Nej. 

Pco er ofte forbundet med mange cyster på æggestokkene og MEGET uregelmæssige menstruationer. Og ofte ingen/få ægløsninger.

Jeg har selv en hormonforstyrrelse der læner sig meget op ad pcos, men jeg har ikke cysterne. 

Anmeld

17. marts 2015

xStinepigen

Pigeeeeen skriver:

Det er det ikke nødvendigvis, det kan være. Men de fleste har jo ikke ægløsning eller mens , men mu er jeg jo ikke læge, hvis du er i tvivl burde du helt klart få det undersøgt, for det er virkelig en nederen sygdom! Jeg fik først symptomer på det for et halvt pr siden 

Anmeld

17. marts 2015

Bruger

Pigeeeeen skriver:

Det lyder præcis som mig. Få en henvisning til en gynækolog, som kan foretage en scanning af dine æggestokke.

Anmeld

17. marts 2015

FrkC

Jeg tænker heller ikke umiddelbart at du har pco  Det lyder fuldstændig som mig og jeg er sund og rask  Men hvis du er i tvivl eller usikker på om der er noget galt så tag en snak med lægen 

C. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.