3.5 år bruger ble og er holdt op med sige når han

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2015

L&V

modesty skriver:

Altså, vi ventede ikke på at vores søn ville af med den, vi sagde bare "nu skal du ikke gå med ble mere", og så var det det. Det gik fint.

Jeg er helt uenig i den dér med at man ikke må "presse dem til noget de ikke er klar til", det er en ældgammel freudiansk teori som er blevet modbevist herfra og til månen en milliard gange.

Er alle hans venner i børnehaven blefri? Måske det netop er derfor han begynder at opføre sig sådan? Fordi han godt selv ved at han er anderledes end de andre på det her punkt og derfor forsøger at fortrænge det-agtigt.

Jeg er så enig. For 20 år siden kunne man ik komme i bhv hvis man brugte ble og der klarede de det så mon ik det handler om forældrene og at de ska turde ta kampen.

Af ned bleen og ta uheldene med et smil og uden at gøre det store nummer ud af det. Masser af ekstratøj klar og toilettid hvert 15-20minut sådan har jeg gjord uendelig mange børn renlige i mange år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2015

modesty

ano14316 skriver:

Godmorgen

jeg håber  virkelig nogen kan hjælpe mig.  

Min søn på 3.5 bruger stadig ble. og gud hvor ville jeg ønske han snart gerne ville af med den. 

Nåhh  men det handler  om, at han normalt siger til når han har lavet noget i bleen og skal skiftes, eller hvis det f.eks. Sker om morgenen at han har tisset igennem.. 

men det er han holdt op med.. Istedet teer han sig som en trold indtil vi gætter hvorfor, vil f.eks. Ikke komme ud til aftensmad igår, løber væk og siger at han ikke vil have mad, i virkeligheden er det fordi at han har l*** i bleen.. efter han er blevet skiftet er der ingenting. 

Her til morgen ligger vi og gasser den i sengen og da jeg så skal give ham tøj på, har han ikke bare tisset lidt igennem men er nærmest gennemblødt. Og jeg forstår ikke hvorfor han ikke siger det, som han ellers plejer, han har I øvrigt ikke tisset igennem meget længe efter vi har skiftet bleer og derfor har jeg ikke tænkt over det.. 

Nogen der har et bud?

Nå ja - vi brugte klistermærke systemet. Et klistermærke, uanset om han tissede eller lavede lort. Efter 20 klistermærker fik han et stykke legetøj. Det var meget effektivt.

Anmeld

14. marts 2015

FruJacobsen

Hej med dig

Jeg kan sagtens følge dig! Min søn er 2,5 og har for nyligt smidt bleen (bruger nat-ble og af og til, når han skal lave stort). Det er en stor lettelse kun at have ét blebarn nu.

Jeg har et par fif, som vi gjorde i starten (kun 1-2 uger):

Lad ham løbe rundt i bar mås om aftenen og fortæl ham, at når han skal tisse, er potten lige her (ja, vi satte altså potten ind i stuen, for at gøre ham tryg ved den). For os betød det, at det hele blev ret afslappet, da vi gik og fik ryddet op efter aftensmad osv., frem for at bruge energi på, at få ham til at sidde på potten.

Tag ham med på wc, når du selv skal tisse. Sæt ham på potten samtidig og fortæl, at han også skal tisse nu. Hvis ikke han kan, er det lige meget - men han har siddet på potten og får gradvist forbundet potten med at tisse og lave stort.

Sådan startede vi ud herhjemme og det går bare super fint nu  som en anden også skriver var der en del uheld de første 2-3 dage, men ret hurtigt fandt han ud af, at det gælder om at komme ud på toilettet, når han skal tisse.

Som andre også skriver, er det selvfølgelig vigtigt ikke at presse på ... men det gør ikke noget at vise, at der skal til at ske noget nyt !

Held og lykke med det hele

Anmeld

14. marts 2015

Mussepigen4

Clisolka skriver:

Jeg ved hvordan du har det 

Er der måske sket noget omkring ham? Eller måske "glemmer" han fordi han leger for godt?

Jeg kunne have skrevet akkurat det samme for et lille års tid siden. Jeg fandt ud af, at min datter legede for godt og "glemte" at sige til. 

Min datter er nu 4,5 år og bruger ikke ble i hverdagen - foruden når hun skal lave stort og om natten. Hun er ikke til at hugge eller stikke i! Jeg vil så gerne lære hende at lave stort på toilettet, men samtidigt vil jeg heller ikke stresse og presse hende. Jeg har prøvet at sidde med hende på toilettet og holde hånd, hun har været med mor og far, vi har læst bog på toilettet og påtænker nu at lave et belønningssystem. 

Hun vil IKKE have bleen af når hun skal lave stort. Hun siger hun er bange for at gøre det i toilettet 

Da hun kom af med den om dagen, spurgte pædagogerne en fredag i børnehaven, om hun kom mandag morgen uden ble. De gav hånd, og jeg gav hende ikke ble på mandag morgen. Det var tilbage i september... Hun har kun haft 4 uheld siden. Skal hun lave stort går hun og holder sig indtil hun må få ble på - det er jo heller ikke en holdbar løsning. Da vi tog bleen fra hende havde hun ikke lavet stort i 4 dage. Så reagerede jeg, da jeg ved at hun min. har 2 gange på en dag...

Har i prøvet at putte toiletpapir i kummen så vandet ikke sprøjter på hende eller larmer? Kunne være det kunne hjælpe hvis det nu er det som hun er lidt nervøs for.  

Anmeld

14. marts 2015

Mussepigen4

Jeg har engang oplevet en pige reagere sådan. Hun var gået af med bleen forlængst, men hun reagerede voldsomt på, at hun skulle være storesøster . Det at hun skulle dele sine forældre og ikke være den lille mere. Så hun tissede og sked i bukserne og sagde ikke noget før det blev opdaget. Hvornår blev han storebror? Kunne det have noget med det at gøre?

håber snart det lykkedes for jer .

Anmeld

15. marts 2015

ano14316

Mange tak for alle jeres svar..

Lillebror er 9 mdr så det er ikke kommet umiddelbart efter han blev storebror. 

Han er heller  ikke bange for at gå på wc og kan lave det ene og det andet der.. 

Ved næste ble skift sagde Magnus "Jeg vil gerne ikke have ble på" så måske det har noget med det at gøre... nu har han ikke haft ble på siden.. Men jeg er ikke sikker på hvor vidt han kan mærke når han skal tisse, for han siger det først når han tisser... og eller siger vi jo, nu skal du ud at tisse.. 

vi må se om det er udviklingen.. er spændt på i morgen tidlig..

hvad synes i, skal han have lov til at komme i børnehave uden ble som han gerne vil?

Anmeld

15. marts 2015

ano14316

Han er heller  ikke bange for at gå på wc og kan lave det ene og det andet der.. 

Ved næste ble skift sagde Magnus "Jeg vil gerne ikke have ble på" så måske det har noget med det at gøre... nu har han ikke haft ble på siden.. Men jeg er ikke sikker på hvor vidt han kan mærke når han skal tisse, for han siger det først når han tisser... og eller siger vi jo, nu skal du ud at tisse.. 

hvad synes i, skal han have lov til at komme i børnehave uden ble som han gerne vil?

Anmeld

15. marts 2015

L&V

ano14316 skriver:

Hvor godt. Ja lad ham da endelig det så i os viser ham at i tror på ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.