Hej med dig
Jeg kan sagtens følge dig! Min søn er 2,5 og har for nyligt smidt bleen (bruger nat-ble og af og til, når han skal lave stort). Det er en stor lettelse kun at have ét blebarn nu.
Jeg har et par fif, som vi gjorde i starten (kun 1-2 uger):
Lad ham løbe rundt i bar mås om aftenen og fortæl ham, at når han skal tisse, er potten lige her (ja, vi satte altså potten ind i stuen, for at gøre ham tryg ved den). For os betød det, at det hele blev ret afslappet, da vi gik og fik ryddet op efter aftensmad osv., frem for at bruge energi på, at få ham til at sidde på potten.
Tag ham med på wc, når du selv skal tisse. Sæt ham på potten samtidig og fortæl, at han også skal tisse nu. Hvis ikke han kan, er det lige meget - men han har siddet på potten og får gradvist forbundet potten med at tisse og lave stort.
Sådan startede vi ud herhjemme og det går bare super fint nu
som en anden også skriver var der en del uheld de første 2-3 dage, men ret hurtigt fandt han ud af, at det gælder om at komme ud på toilettet, når han skal tisse.
Som andre også skriver, er det selvfølgelig vigtigt ikke at presse på ... men det gør ikke noget at vise, at der skal til at ske noget nyt
!
Held og lykke med det hele 
Anmeld