3.5 år bruger ble og er holdt op med sige når han

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.494 visninger
17 svar
11 synes godt om
14. marts 2015

ano14316

Godmorgen

jeg håber  virkelig nogen kan hjælpe mig.  

Min søn på 3.5 bruger stadig ble. og gud hvor ville jeg ønske han snart gerne ville af med den. 

Nåhh  men det handler  om, at han normalt siger til når han har lavet noget i bleen og skal skiftes, eller hvis det f.eks. Sker om morgenen at han har tisset igennem.. 

men det er han holdt op med.. Istedet teer han sig som en trold indtil vi gætter hvorfor, vil f.eks. Ikke komme ud til aftensmad igår, løber væk og siger at han ikke vil have mad, i virkeligheden er det fordi at han har l*** i bleen.. efter han er blevet skiftet er der ingenting. 

Her til morgen ligger vi og gasser den i sengen og da jeg så skal give ham tøj på, har han ikke bare tisset lidt igennem men er nærmest gennemblødt. Og jeg forstår ikke hvorfor han ikke siger det, som han ellers plejer, han har I øvrigt ikke tisset igennem meget længe efter vi har skiftet bleer og derfor har jeg ikke tænkt over det.. 

Nogen der har et bud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Måske er det stressende for ham, når du har så meget fokus på den ble, og tydeligt ønsker at han bliver blefri NU?

Hvorfor haster det sådan? 

Anmeld

14. marts 2015

ano14316

Måske er det stressende for ham, når du har så meget fokus på den ble, og tydeligt ønsker at han bliver blefri NU?

Hvorfor haster det sådan? 

Nåhh bare fordi jeg skriver her at jeg ville ønske han snart skal af med den, så betyder det jo ikke at jeg går og punker ham og ikke fokusere på andet.. hehe.. 

Jeg lader ham det aldrig vide at jeg synes det ville være rart hvis han snart smed den.. 

Vi snakker selvsagt om at gå på wc, fordi det gør vi andre og det gør de andre børn i børnehaven.

Hvorfor så travlt? Fordi jeg er træt at løfte 16 kg op på pusle bordet, jeg synes det er en stor dreng at pusle.. Og fordi han gerne vil hjem til til nogen af de andre fra børnehaven og det er ikke så lige til når han bruger ble. Og så er jeg bare lidt træt af bleer med 2 blebørn i huset..

Og så ved jeg nu ikke, om det er at have travlt, at synes at ens dreng på 3.5 år, skal til at stoppe med ble, det tror jeg nu, er meget normalt altså... så mange 4 årige er der jo ikke der bruger ble. Det er i øvrigt heller ikke så nemt at finde bleer der kan suge indholdet af en 3.5 årig og sidder godt.. 

Anmeld

14. marts 2015

Sajida2006

Jeg tror helt sikkert der er noget der ligger til grund for det, men hvad aner jeg ikke... Prøv og kig tilbage på jeres liv de sidste 6 mdr, hvornår behyndte han at trække sig tilbage og var det i forbindelse med noget? 

Desuden vil jeg give dig ret - at løfte 16 kilo op på puslebordet er jo sindsygt hårdt, og det blir vel også mere og mere akavet for jer begge at sku skifte ðen ble.... El hva? Jeg har ikke selv børn så det er bare en tanke jeg har gjort mig.... Tror jeg måske selv ville have det sådan... Og som du selv siger så bremser det ham jo også feks i at ku tage hjem til en legekammerat fra børnehaven osv... Men igen så er børn forskellige og han smider den når han er klar inshaallah... Hvad med at prøve at sætte ham på toilette hver 2.-3. Time måske og se om ikke det hjælper? 

Anmeld

14. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
ano14316 skriver:

Nåhh bare fordi jeg skriver her at jeg ville ønske han snart skal af med den, så betyder det jo ikke at jeg går og punker ham og ikke fokusere på andet.. hehe.. 

Jeg lader ham det aldrig vide at jeg synes det ville være rart hvis han snart smed den.. 

Vi snakker selvsagt om at gå på wc, fordi det gør vi andre og det gør de andre børn i børnehaven.

Hvorfor så travlt? Fordi jeg er træt at løfte 16 kg op på pusle bordet, jeg synes det er en stor dreng at pusle.. Og fordi han gerne vil hjem til til nogen af de andre fra børnehaven og det er ikke så lige til når han bruger ble. Og så er jeg bare lidt træt af bleer med 2 blebørn i huset..

Og så ved jeg nu ikke, om det er at have travlt, at synes at ens dreng på 3.5 år, skal til at stoppe med ble, det tror jeg nu, er meget normalt altså... så mange 4 årige er der jo ikke der bruger ble. Det er i øvrigt heller ikke så nemt at finde bleer der kan suge indholdet af en 3.5 årig og sidder godt.. 

Men han er jo tydeligvis ikke klar til at stoppe med at bruge ble? Jeg kan sagtens forstå det er tungt, men han kan vel kravle op på en stol, så du ikke skal løfte ham så højt op til puslebordet. 

Alternativt må han skiftes på gulvet.

der må jo være noget der har udløst, at han ter sig sådan. 

Du siger I har to blebørn.. Er han blevet storebror i den periode, hvor han begyndte at "være en trold", som du beskriver?

hvad med et belønningssystem, når han prøver at sidde på toilettet? Klistermærker eller andet?

synes bare det er så vigtigt, at man ikke presser dem til noget de ikke er klar til.

Anmeld

14. marts 2015

Clisolka

ano14316 skriver:

Godmorgen

Min søn på 3.5 bruger stadig ble. og gud hvor ville jeg ønske han snart gerne ville af med den. 

Nåhh  men det handler  om, at han normalt siger til når han har lavet noget i bleen og skal skiftes, eller hvis det f.eks. Sker om morgenen at han har tisset igennem.. 

men det er han holdt op med.. Istedet teer han sig som en trold indtil vi gætter hvorfor, vil f.eks. Ikke komme ud til aftensmad igår, løber væk og siger at han ikke vil have mad, i virkeligheden er det fordi at han har l*** i bleen.. efter han er blevet skiftet er der ingenting. 

Her til morgen ligger vi og gasser den i sengen og da jeg så skal give ham tøj på, har han ikke bare tisset lidt igennem men er nærmest gennemblødt. Og jeg forstår ikke hvorfor han ikke siger det, som han ellers plejer, han har I øvrigt ikke tisset igennem meget længe efter vi har skiftet bleer og derfor har jeg ikke tænkt over det.. 

Nogen der har et bud?

Jeg ved hvordan du har det 

Er der måske sket noget omkring ham? Eller måske "glemmer" han fordi han leger for godt?

Jeg kunne have skrevet akkurat det samme for et lille års tid siden. Jeg fandt ud af, at min datter legede for godt og "glemte" at sige til. 

Min datter er nu 4,5 år og bruger ikke ble i hverdagen - foruden når hun skal lave stort og om natten. Hun er ikke til at hugge eller stikke i! Jeg vil så gerne lære hende at lave stort på toilettet, men samtidigt vil jeg heller ikke stresse og presse hende. Jeg har prøvet at sidde med hende på toilettet og holde hånd, hun har været med mor og far, vi har læst bog på toilettet og påtænker nu at lave et belønningssystem. 

Hun vil IKKE have bleen af når hun skal lave stort. Hun siger hun er bange for at gøre det i toilettet 

Da hun kom af med den om dagen, spurgte pædagogerne en fredag i børnehaven, om hun kom mandag morgen uden ble. De gav hånd, og jeg gav hende ikke ble på mandag morgen. Det var tilbage i september... Hun har kun haft 4 uheld siden. Skal hun lave stort går hun og holder sig indtil hun må få ble på - det er jo heller ikke en holdbar løsning. Da vi tog bleen fra hende havde hun ikke lavet stort i 4 dage. Så reagerede jeg, da jeg ved at hun min. har 2 gange på en dag...

Anmeld

14. marts 2015

Lrm

Jeg har selv en dreng på 3,5 år. 

Vi er selv i samme situation, og er igennem det samme som dig/jer pt. 

Vi er også meget utolmodige, men har hørt børn er klar når de er klar!! 

Håber han bliver renlig inden lillebror kommer til juli!! 

Anmeld

14. marts 2015

modesty

Godmorgen

Nogen der har et bud?

Altså, vi ventede ikke på at vores søn ville af med den, vi sagde bare "nu skal du ikke gå med ble mere", og så var det det. Det gik fint.

Jeg er helt uenig i den dér med at man ikke må "presse dem til noget de ikke er klar til", det er en ældgammel freudiansk teori som er blevet modbevist herfra og til månen en milliard gange.

Er alle hans venner i børnehaven blefri? Måske det netop er derfor han begynder at opføre sig sådan? Fordi han godt selv ved at han er anderledes end de andre på det her punkt og derfor forsøger at fortrænge det-agtigt.

Anmeld

14. marts 2015

IT-nørd

modesty skriver:

Altså, vi ventede ikke på at vores søn ville af med den, vi sagde bare "nu skal du ikke gå med ble mere", og så var det det. Det gik fint.

Jeg er helt uenig i den dér med at man ikke må "presse dem til noget de ikke er klar til", det er en ældgammel freudiansk teori som er blevet modbevist herfra og til månen en milliard gange.

Er alle hans venner i børnehaven blefri? Måske det netop er derfor han begynder at opføre sig sådan? Fordi han godt selv ved at han er anderledes end de andre på det her punkt og derfor forsøger at fortrænge det-agtigt.

Vi gjorde det på samme måde, både med sut og ble indenfor en uge. Trunten var lige fyldt 3 år og kunne gå i flere timer med tør ble og var god til at tisse når hun blev sat på potten. 

Hun havde været tør om natten i halvårs tid inden. 

Hun er nu 3 år og 9 måneder og havde ikke et eneste uheld, selvom vi tog bleen af hende før hun selv sagde til. Vi tog den beslutning for hende fordi vi var trætte af bleer

Anmeld

14. marts 2015

modesty

IT-nørd skriver:

Vi gjorde det på samme måde, både med sut og ble indenfor en uge. Trunten var lige fyldt 3 år og kunne gå i flere timer med tør ble og var god til at tisse når hun blev sat på potten. 

Hun havde været tør om natten i halvårs tid inden. 

Hun er nu 3 år og 9 måneder og havde ikke et eneste uheld, selvom vi tog bleen af hende før hun selv sagde til. Vi tog den beslutning for hende fordi vi var trætte af bleer

Min søn viste INGEN tegn på at være klar. Kunne slet ikke finde ud af at tisse når vi satte ham på potte eller toilet. Ingen tørre bleer hverken dag eller nat.

Vi havde en masse uheld de første 2-3 dage, men allerede derefter mindskedes de drastisk og meget hurtigt var der ingen problemer. Det er jo ligesom alt muligt andet; de skal jo lære det. Vi går jo heller ikke og venter på at vores børn bare begynder at læse eller køre på cykel selv. Vi hjælper dem.

TS, hvis I kaster jer ud i det, vil jeg anbefale at gøre det i påsken, hvor I har flere sammenhængende dage derhjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.