Ny enlig mor :-( Hvad gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2015

Ciss

Involver barnet, så meget det er muligt.

Ellers er et tips at forberede middagen aftnen før/mens barnet sover middagslur f eks. Mange ting kan omtrent laves færdig, så det bare skal sættes i ovnen eller varmes for at blive klart. Jeg har også mange gange f eks lavet en lasagne og så delt den op og lagt i fryseren. Så er det bare at varme en portion og skære lidt salat f eks.

Et bæresjal kan også hjælpe. Så slipper du at blive træt i armene, og du kan få ting gjort, selv om barnet ikke vil lege selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2015

kesuh

Da jeg blev alene med min knægt, så blev jeg næsten nødt til at have en skemalagt hver dag. Det var hårdt i starten, men da jeg havde vænnet mig til det, så gik det sgu meget let.

Han var ca et års tid dengang hun smuttede.

Nåh, men en bæresele eller lignende er guld værd! til rengøring eller andre gøremål.

Når jeg lavede mad om aftenen, så sad han i den høje stol og kiggede på mens jeg lavede maden.
Det hændte da også at jeg lavede mad når han sov til middag eller eftermiddag og så delte det op i portioner, så var der mad til flere dage.

Vasketøjet var ikke så svært da jeg har en vaskemaskine. Der tumlede han bare rundt inde i stuen, mens jeg ordnede vasketøjet og jeg havde hele tiden et øje på ham. Selvfølgelig kom han jo hen og var nysgerrig, så kom han bare op på armen. Det var lidt af en kunst at hænge tøj op på den måde, men det lykkedes!

Indkøb går jeg ikke ud fra er noget problem

Opvask og lignende ordnede jeg mens han sov, men nu hvor han er 4 år, så er der sgu blevet kamp om opvaskebørsten!

Planlæg din hverdag. Det vil gøre det hele meget nemmere, men husk også at flette et par fritimer ind nogle dage til dig selv. Så du ikke farer rundt som en gal og ordner alt mulig og er helt udbrændt når han vågner.

Anmeld

17. marts 2015

Milas14

Jeg er alene 3 uger hver anden måned med 3 børn. Den yngste er 13 mdr og han er med i køkkenet ellers får jeg de store drenge til at underholde ham mens jeg laver mad.. 

Her får vi nem børnevenlig mad som ikke kræver meget tid og lave. Når der skal gøre meget ud af maden, laver jeg det når den lille sover ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.