"Pap søskende" når man er voksen ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2015

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

Her må jeg erklærer mig enig med Pikku myy.

Her inviterer vi også hele grupper når vi holder noget. 

Feks har jeg en farbror jeg ikke har så tæt relation med mere, og en anden som er min gudfar og jeg altid har haft et godt forhold til.  Egentlig kunne den første farbror være ligegyldig at invitere. Men fordi jeg invitere den anden, ja så bliver den første og hans familie (altså mine fætre og kusiner) altså også inviteret med.

Jeg går ind for at man selv bestemmer hvem der skal inviteres, men jeg invitere ikke kun nogle fra en gruppe. 

Så i dit tilfælde ville jeg altså invitere ALLE dine pap søskende.  Også selvom du synes at 12 ekstra er mange.

Synes bare alt er mere besværligt i et skilsmisse familie. 

Økonomien er hellere ikke i TOP skal jeg hilse, og sige med første baby og hus købe, så er 12 mennesker altså meget!  når vi invitere 20. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2015

jenny4

Anonym skriver:

Økonomien er hellere ikke i TOP skal jeg hilse, og sige med første baby og hus købe, så er 12 mennesker altså meget!  når vi invitere 20. 

Jeg synes i skal invitere dem I vil, har råd og plads til, og så sige til svigermor, at I meget gerne vil komme ud til hende en anden dag, sammen med alle nye papsøskende så I kan lære dem lidt bedre at kende. 

Der er forskel på at have en ekstra onkel med, og på at have 12 ekstra nye med. Hvis de havde været der fra starten ville I jo allerede have dannet "spillereglerne" for hvad man gør I jeres familie, men det var de ikke, så nu er I firstmovers på hvordan det kan gøres. Hvis I så senere lærer dem så godt at kende at I gerne vil have dem med en anden gang, så gør I jo bare det. Mere låst behøver det jo ikke at være 

Anmeld

14. marts 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hvad så med at nøjes med at invitere de voksne (i begge familier)? Og forklare at det simpelthen handler om plads og økonomi. Min erfaring er at man kommer langt hvis bare man forklarer sine valg ærligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.