ARGH!
Min svigermor og svigerfar blev skilt, for nogle år tilbage, dette skete da kæresten var i 20 erne.
- Nu skal vi ha barnedåb.... 
Og vi har været inviteret til min kæreste pap søskende barnedåb.
Så NU MÅ DE MED!
Men nu bliver svigermor skuffet hun har nu kæreste med voksne børn, og om de kommer, så synes hun hans børn skal inviteres 
DER ER SÅ MANGE! 
- ARGH! bliver så sur! Synes ligesom vi skal gøre det af pligt.....
De er overhovedet ikke dårlige mennesker disse personer, MEN de er ikke nærmest familie, og vi invitere, så få til dåben.
Hvad skal man gøre?
Synes alt det her pap halljø er så sværte, at holde styre på
Hvad gøre i?
Skal svigermor ha sin vilje og vi invitere hendes NYE kæreste børn med?
Nu kan jeg se at alle siger at I skal invitere dem I vil, så jeg vil prøve at skrive det lidt modsatte. For selvfølgelig skal I invitere dem I gerne vil have med til jeres fest, men jeg mener også at familier kan deles op i kategorier, og som udgangspunkt bør hele kategorier inviteres. Det ville fx være underligt hvis man kun valgte at invitere sin ene søskendes familie. Eller kun et sæt af sine bedsteforældre. Eller kun mostre og onkler på mors side. Og et eller andet sted også at nogen bonussøskende er inviteret mens andre ikke er ...
Du skriver at I har været inviteret med til barnedåb hos nogen, men ikke andre, men måske er det fordi det ikke har været en mulighed? Har de overhovedet børn? Måske ville I være på deres liste når de en gang skal invitere. Ville det så ikke være underligt (med din egen argumentation) at I ikke inviterede? Og kan I risikere at udelukke jer selv fra familiesammenkomster i den gren af familien? Du beskriver selv hvor vigtig andres tidligere invitationer er når man selv skal invitere.
Jeg mener I bør sætte jer ned og beslutte hvilke kategorier I vil invitere med til den barnedåb I ønsker, og så ikke gøre forskel på folk indenfor kategorierne.
Giver det mening?