"Pap søskende" når man er voksen ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Manglende invitation?

altså om vi invitere så kommer de højt sandsynligt, så bliver vid 12 ekstra mennesker inkluderet børn.....

det synes jeg altså  er mange i min verden, når vi er kun 20 mennesker vi invitere,.... 

Lige nu er der familie jeg er uvenner med fordi de ikke blev inviteret til en ting. Ikke en nær del men familie. Og det er altså ikke sjovt når man så mødes andre steder  

12 ekstra er rigtig rigtig mange og kan virkelig godt forstå jer, men ville bare lige sige at den slåeskamp der kommer ikke er sjov på nogen måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2015

April-baby

Min far vil os ha hans kærestes børn med, men næh nej det kommer de ikke, det er kun min far der skal med hvis han vil self, da ingen i min familie kan tage hans kæreste, af personlige oversager... Så jeg synes du skal gøre hvad DU vil, og ikke din svigermor (: 

Anmeld

13. marts 2015

Fremad

Her er vi halve, hele osv...

Jeg invitere kun dem jeg har lyst til at se, og dem jeg ser til hverdag... Og dem jeg ser som mine søskende..... Nu kan mine forældre ikke finde en ny partner men gjorde de, ville deres børn ikke blive inviteret da de ikke har været der fra børn af, og jeg ikke ser dem på samme måde som mine andre pap søskende...

Man bliver nød til at spare et sted mht hvor mange og vil ikke for nogen invitere folk jeg ikke har lyst til for at glæde andre....

Anmeld

13. marts 2015

Fremad

Her er vi halve, hele osv...

Jeg invitere kun dem jeg har lyst til at se, og dem jeg ser til hverdag... Og dem jeg ser som mine søskende..... Nu kan mine forældre ikke finde en ny partner men gjorde de, ville deres børn ikke blive inviteret da de ikke har været der fra børn af, og jeg ikke ser dem på samme måde som mine andre pap søskende...

Man bliver nød til at spare et sted mht hvor mange og vil ikke for nogen invitere folk jeg ikke har lyst til for at glæde andre....

Anmeld

13. marts 2015

klmf

Den der med at invitere af pligt, det er vi kommet ud over. Hvis svigermor vil have kærestens børn med til fest, så er hun velkommen til at holde en

Anmeld

13. marts 2015

jenny4

Enig. I vælger hvem I vil se  Men husk - I skal være enige om det og det er din mand/kæreste der skal give sin mor besked (gerne mens du lytter med så du ved hvad der er sagt). Ellers risikerer du, at det udvikler sig til en kamp mellem dig og svigermor, hvilket vil være synd. Din mand må stå ved jeres fælles beslutninger fra start så du ikke bliver den "onde".

god fornøjelse med barnedåben 

Anmeld

13. marts 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Enig. I vælger hvem I vil se  Men husk - I skal være enige om det og det er din mand/kæreste der skal give sin mor besked (gerne mens du lytter med så du ved hvad der er sagt). Ellers risikerer du, at det udvikler sig til en kamp mellem dig og svigermor, hvilket vil være synd. Din mand må stå ved jeres fælles beslutninger fra start så du ikke bliver den "onde".

god fornøjelse med barnedåben 

Nemlig! gode pointe du har. 

Jeg gider ikke være den sur svigerdatter. 

Anmeld

13. marts 2015

Pikku Myy

ARGH! 

Min svigermor og svigerfar blev skilt, for nogle år tilbage, dette skete da kæresten var i 20 erne.

- Nu skal vi ha barnedåb....

Og vi har været inviteret til min kæreste pap søskende barnedåb.

Så NU MÅ DE MED!

Men nu bliver svigermor skuffet hun har nu kæreste med voksne børn, og om de kommer, så synes hun hans børn skal inviteres

DER ER SÅ MANGE!

- ARGH! bliver så sur! Synes ligesom vi skal gøre det af pligt..... 

De er overhovedet ikke dårlige mennesker disse personer, MEN de er ikke nærmest familie, og vi invitere, så få til dåben.

Hvad skal man gøre? 

Synes alt det her pap halljø er så sværte, at holde styre på  

Hvad gøre i? 

Skal svigermor ha sin vilje og vi invitere hendes NYE kæreste børn med? 

Nu kan jeg se at alle siger at I skal invitere dem I vil, så jeg vil prøve at skrive det lidt modsatte. For selvfølgelig skal I invitere dem I gerne vil have med til jeres fest, men jeg mener også at familier kan deles op i kategorier, og som udgangspunkt bør hele kategorier inviteres. Det ville fx være underligt hvis man kun valgte at invitere sin ene søskendes familie. Eller kun et sæt af sine bedsteforældre. Eller kun mostre og onkler på mors side. Og et eller andet sted også at nogen bonussøskende er inviteret mens andre ikke er ...

Du skriver at I har været inviteret med til barnedåb hos nogen, men ikke andre, men måske er det fordi det ikke har været en mulighed? Har de overhovedet børn? Måske ville I være på deres liste når de en gang skal invitere. Ville det så ikke være underligt (med din egen argumentation) at I ikke inviterede? Og kan I risikere at udelukke jer selv fra familiesammenkomster i den gren af familien? Du beskriver selv hvor vigtig andres tidligere invitationer er når man selv skal invitere.

Jeg mener I bør sætte jer ned og beslutte hvilke kategorier I vil invitere med til den barnedåb I ønsker, og så ikke gøre forskel på folk indenfor kategorierne.

Giver det mening?

Anmeld

14. marts 2015

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Nu kan jeg se at alle siger at I skal invitere dem I vil, så jeg vil prøve at skrive det lidt modsatte. For selvfølgelig skal I invitere dem I gerne vil have med til jeres fest, men jeg mener også at familier kan deles op i kategorier, og som udgangspunkt bør hele kategorier inviteres. Det ville fx være underligt hvis man kun valgte at invitere sin ene søskendes familie. Eller kun et sæt af sine bedsteforældre. Eller kun mostre og onkler på mors side. Og et eller andet sted også at nogen bonussøskende er inviteret mens andre ikke er ...

Du skriver at I har været inviteret med til barnedåb hos nogen, men ikke andre, men måske er det fordi det ikke har været en mulighed? Har de overhovedet børn? Måske ville I være på deres liste når de en gang skal invitere. Ville det så ikke være underligt (med din egen argumentation) at I ikke inviterede? Og kan I risikere at udelukke jer selv fra familiesammenkomster i den gren af familien? Du beskriver selv hvor vigtig andres tidligere invitationer er når man selv skal invitere.

Jeg mener I bør sætte jer ned og beslutte hvilke kategorier I vil invitere med til den barnedåb I ønsker, og så ikke gøre forskel på folk indenfor kategorierne.

Giver det mening?

Ja, det giver absolut mening. 

Og det er noget, at tænke over .... 

Synes bare det er sååå sværte når vi hr tre voksne mennesker. Svigermor, svigerfar, og deres kæreste børn skal med  

Jeg hader alt det bøvl 

men det er ikke nemt  

Anmeld

14. marts 2015

CaWi

Her må jeg erklærer mig enig med Pikku myy.

Her inviterer vi også hele grupper når vi holder noget. 

Feks har jeg en farbror jeg ikke har så tæt relation med mere, og en anden som er min gudfar og jeg altid har haft et godt forhold til.  Egentlig kunne den første farbror være ligegyldig at invitere. Men fordi jeg invitere den anden, ja så bliver den første og hans familie (altså mine fætre og kusiner) altså også inviteret med.

Jeg går ind for at man selv bestemmer hvem der skal inviteres, men jeg invitere ikke kun nogle fra en gruppe. 

Så i dit tilfælde ville jeg altså invitere ALLE dine pap søskende.  Også selvom du synes at 12 ekstra er mange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.