hjælp til fertilitets behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

580 visninger
18 svar
0 synes godt om
12. marts 2015

Anonym trådstarter

Hejsa når man skal igang med fertilitets behandling hvad skal der så ske inden vi kan komme igang med selve behandlingen?  Vi har fået taget hormon blodprøver, testet for klamydia scannet min livmoder og æggestokke og mandens sæd er som det skal være?  Er der nogen der kan forklare hvad der skal ske? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2015

Jj1709

Anonym skriver:

Hejsa når man skal igang med fertilitets behandling hvad skal der så ske inden vi kan komme igang med selve behandlingen?  Vi har fået taget hormon blodprøver, testet for klamydia scannet min livmoder og æggestokke og mandens sæd er som det skal være?  Er der nogen der kan forklare hvad der skal ske? 

Er jeres henvisning sendt? 

For så er det næste at i skal til samtale vedr hvilken behandling i skal igennem.. 

Anmeld

12. marts 2015

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

Er jeres henvisning sendt? 

For så er det næste at i skal til samtale vedr hvilken behandling i skal igennem.. 

Ja det blev den i tirsdags. Så vi skal ikke igennem flere undersøgelser?  Er det den samtale der er ventetid på?  

Anmeld

12. marts 2015

Jj1709

Anonym skriver:

Ja det blev den i tirsdags. Så vi skal ikke igennem flere undersøgelser?  Er det den samtale der er ventetid på?  

du bliver nok scannet til 1. Samtale, for at de kan se hvilken behandling de kan tilbyde jer, men ellers ikke.. 

Ja det er den samtale 

Anmeld

12. marts 2015

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

du bliver nok scannet til 1. Samtale, for at de kan se hvilken behandling de kan tilbyde jer, men ellers ikke.. 

Ja det er den samtale 

Okay. Og hvad så hvis man ønsker privat fertilitets klinik?  F.eks faurskov er den samtale så gratis med en henvisning fra lægen?  Ved at insemineringen er gratis hos ham 

Anmeld

12. marts 2015

Jj1709

Anonym skriver:

Okay. Og hvad så hvis man ønsker privat fertilitets klinik?  F.eks faurskov er den samtale så gratis med en henvisning fra lægen?  Ved at insemineringen er gratis hos ham 

Så vidt jeg har forstået er det ligemeget om man vælger privat eller offentlig, i og med der er frit sygehus valg, men jeg mener at hvis man skal videre til ivf, skal man i det offentlige eller betale selv 

Anmeld

12. marts 2015

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

Så vidt jeg har forstået er det ligemeget om man vælger privat eller offentlig, i og med der er frit sygehus valg, men jeg mener at hvis man skal videre til ivf, skal man i det offentlige eller betale selv 

Okay fordi jeg skal til dronninglund. Og har en kollega som valgte faurskov for de havde ingen ventetid og ja så overvejede jeg også det hvis jeg alligevel skal have iui hvilket jeg regner med at skulle starte med. 

Anmeld

12. marts 2015

Mille:)

Anonym skriver:

Okay fordi jeg skal til dronninglund. Og har en kollega som valgte faurskov for de havde ingen ventetid og ja så overvejede jeg også det hvis jeg alligevel skal have iui hvilket jeg regner med at skulle starte med. 

Da jeg blev henvist af egen læge, bad jeg om henvisning til en specifik klinik, og det var intet problem.

Så kontakt din læge, eller kontakt det sted du gerne vil hen til

Held og lykke med projektet  

Anmeld

12. marts 2015

Anonym trådstarter

Mille:) skriver:

Da jeg blev henvist af egen læge, bad jeg om henvisning til en specifik klinik, og det var intet problem.

Så kontakt din læge, eller kontakt det sted du gerne vil hen til

Held og lykke med projektet  

Kan jeg godt bare kontakte den private klinik?  Jeg skal have en henvisning gennem lægen ellers skal jeg betale for det  

Anmeld

12. marts 2015

Mille:)

Anonym skriver:

Kan jeg godt bare kontakte den private klinik?  Jeg skal have en henvisning gennem lægen ellers skal jeg betale for det  

Vi var ikke glade for den første klinik vi var på...

Så havde hørt om en anden, så ringede til dem og hun forklarede at jeg bare skulle kontakte egen læge, sige at jeg ville henvises til dem, og det gjorde jeg... jeg skulle ikke betale noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.