OMG!! sæbe i mund på barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2015

A. Nonymsen

BinaMor skriver:

hvor er det sørgeligt... at hælde gift i ens eget barn): jeg tror dog først hun ser det er forkert da hun bliver konfronteret. før i tiden var det jo typisk man gjorde sådan. og derfor er hendes reaktion sådan... at hun går i forsvar og bliver gal..

modsat hende der var oppe i dr.phil som hældte chilisauce i sin dreng og vaskede ham i koldt vand.. men hun reagerede koldt.. ligegyldigt..

tror hende her kan lærer at forstå hvor galt det er.. når hun er kølet af.. håååber jeg..

God hvor er hun syg i hovedet hende moderen! Det er jo mishandling det hun har gang i! 

Er helt chokeret 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2015

TNBC

Ciss skriver:

Jeg opholdt mig et stykke tid i Canada, og en gang faldt snakken på ting som dette. Det overraskede mig enormt at stort set alle, jeg snakkede med (studerende på min egen alder), havde fået vasket sin mund med sæbe som børn, hver gang de brugte "dirty Words". På dem virkede det nærmest komisk, at vi her ikke gør den slags. For dem var det bare en naturlig del af almindelig børneopdragelse. Jeg troede kun, den slags var almindeligt i Anders And-bladene.

Der er selvfølgelig et sprang fra at vaske og skylde munden og så til at kræve at barnet spiser sæbe - men vejen dertil er nok kortere om man i udgangspunktet ser det som naturligt at vaske barnets mund.

Man kan jo håbe på, at sekvenser som dette på tv kan være med til at sætte fokus på den slags skadelige metoder.

Ja der var en gang der var normalt, men der var sæben vist også anderledes. Uden de farlige  ting i. Ved ikke hvornår du var derovre.. 

Men ja der er forskel på at få vasket munden og så skal sluge sæben.

Anmeld

12. marts 2015

TNBC

A. Nonymsen skriver:

God hvor er hun syg i hovedet hende moderen! Det er jo mishandling det hun har gang i! 

Er helt chokeret 

Hun fik vist også dom for det.

Anmeld

12. marts 2015

Ciss

Yurie skriver:

Ja der var en gang der var normalt, men der var sæben vist også anderledes. Uden de farlige  ting i. Ved ikke hvornår du var derovre.. 

Men ja der er forskel på at få vasket munden og så skal sluge sæben.

Dem, jeg snakkede med, voksede stort set op i 80'erne. Jeg tror nok, der var rigtig meget skidt i sæben på den tid også...... Udrk!!!!

Anmeld

12. marts 2015

TNBC

Ciss skriver:

Dem, jeg snakkede med, voksede stort set op i 80'erne. Jeg tror nok, der var rigtig meget skidt i sæben på den tid også...... Udrk!!!!

Skal ikke kunne sige hvad der var I dem dengang, men ja 80´erne, der var straffene anderledes ned I dag. Og det her klip er ikke så gammelt.

Anmeld

12. marts 2015

Ciss

Skal ikke kunne sige hvad der var I dem dengang, men ja 80´erne, der var straffene anderledes ned I dag. Og det her klip er ikke så gammelt.

Jeg tænker, at mange af dem, jeg snakkede med, i dag er/har været småbørnsmødre. Ingen af dem satte spørgsmålstegn ved metoden. For dem var det, som sagt, en naturlig del af almindelig børneopdragelse. Jeg vil mene, at der er stor sansynlighed for, at de selv har videreført metoden. Den slags uddør ikke så let, hvis der ikke virkelig gøres en indsats på nationalt plan for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.