netdaddy skriver:
Se det er jo netop det - vores søn får aldrig lov at fremlægge hans udsagn over for pædagogerne i mit nærvær!
Og hvorfor må han ikke det? Jeg vil gerne høre hans version af tingene ift. pædagogerne - ikke kun derhjemme, men også mens pædagogerne er der.
Det handler om en åben dialog, hvilket jeg ikke mener vi får ved at jeg først skal hives til side, og derefter selv må tage en snak med min søn om det.
Jeg tror det vil give et helt andet og mere nuanceret billede af denne situation end der er givet lige nu. For som jeg hører det fra pædagogen, så er det min søn der er ophavsmanden, men når jeg har en åben snak med min søn om det, så nævnes der en specifik anden dreng hver gang, som værende ham der lokker. Og det er ikke den fornemmelse jeg får fra pædagogens vinkel!
Og min søn har faktisk aldrig løjet over for mig, og jeg mistænker ham heller ikke for det i denne situation. Han ved nemlig godt at han kan fortælle os sandheden uden at få skæld ud...dermed ikke sagt at det ikke kan få konsekvenser.
Ligeledes har både min eks kone og jeg en fornemmelse af at de andre forældre ikke får samme version af sagen som vi gør - dette er dog kun en fornemmelse.
Jeg har aldrig oplevet at man tager barnet med, når pædagogerne giver forældrene en besked. Eller at barnet står og skal forsvare sig overfor pædagogerne, mens mor og far er der, pædagogerne snakker jo med børnene, når det sker og med forældrene når de kommer.
Pædagogerne fortæller hvad de ved, hvad de har oplevet, hvad de har fået af vide, det fortæller de til forældrene. Hvis der er behov for at der skal snakkes med barnet, gør forældrene(pædagogerne har jo nok også snakket med ham), men hvis der er mere der skal snakkes om det, jamen så holder man et møde, hvor barnet kan snakke, især hvis han bliver lokket(hvis han faktisk ikke har lyst), for din søn nu ikke har sagt det til pædagogerne, er det jo klart at de ikke har sagt det til dig.
Ja, måske har ikke løjet for dig, men er jo heller ikke at lyve, hvis han ikke har sagt noget om hvorfor han var med til den leg.
Jeg ville bare tage fat i pædagogen og fortælle hvad din søn har sagt, og se hvordan pædagogen reagere. At han har fortalt noget andet end det du har fået af vide af pædagogen.