Anonym skriver:
Min kæreste fortalte mig igår at han har været mig utro. Det er ca. 2-3 år siden. Vi har et barn sammen der er 7 1/2 måned gammel. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Det er jo lang tid siden, men jeg har først fået det at vide nu. Skal jeg tilgive og glemme og kæmpe for at vores barn ikke bliver delebarn eller hvad skal jeg. Jeg ved det virkelig ikke. Jeg er så ked og vred. Det er en tidligere bolleven som han ikke har haft kontakt til siden det skete. Min kæreste og jeg har været sammen i 4 år.
Først og fremmest skal du have et kram
Dernæst tænker jeg: hvorfor i alverden fortalte han dig det nu? For at lette sin egen samvittighed, så du skulle bære smerten og svigtet i stedet for ham??? Synes ikke det giver meget mening så lang tid efter hændelsen. Jeg ville personligt have foretrukket uvisheden, og synes faktisk det er egoistisk at breake den gamle nyhed nu, når han ellers har valgt at holde den skjult.
Kun du ved om jeres forhold er værd at kæmpe for. Du skal ikke blive af dårlig samvittighed for dit barn, men mærk efter om kærligheden stadig er der, og om forholdet er værd at kæmpe for. Jeg tror personligt godt, at jeg kunne tilgive utroskab (ved det dog ikke med sikkerhed), men det ville kræve et stort arbejde fra hans side for at få genopbygget tilliden.
Anmeld