Sygemelding pga. plukveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2015

Goggelogge

Anonym skriver:

Det vil jeg også rigtig gerne. Men arbejdsgiveren har vel krav på at få en lægeerklæring? 

Når man så bliver sygemeldt- må man så overhovedet bevæge sig uden for døren? Er jo bestemt ikke interesseret i, at ligge og kukkelure hele tiden. Forstå mig ret!

Når du er sygemeldt må du gøre ligesom hvis du havde fri, kroppen har jo heller ikke godt af og bare ligge.. Jeg tullede lidt rundt, fik ture, gjorde rent, På shoppetur og besøgte mir arbejde en gang i mellem.. Alt skal jo ikke gå i stå, men i et tempo som følger din krop.. Du siger bare at sygehuset har sagt det så han/hun skal give dig den erklæring.. Slut prut..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2015

jenny4

Anonym skriver:

Ja, det må jeg prøve. Jeg er bare lidt praktisk anlagt- for synes jo det er mest praktisk, at min arbejdsplads ved noget, så de kan finde vikar for mig. Arbejder nemlig både dag, aften og nat. 

Jeg tænker du siger til dit arbejde at I prøver at se om en uges ro kan hjælpe, men at sygehuset har sagt at du ikke skal retur, så der er en risiko for, at du er nødt til at sygemelde dig fra nu. 

Anmeld

9. marts 2015

Stimap

Anonym skriver:

Det vil jeg også rigtig gerne. Men arbejdsgiveren har vel krav på at få en lægeerklæring? 

Når man så bliver sygemeldt- må man så overhovedet bevæge sig uden for døren? Er jo bestemt ikke interesseret i, at ligge og kukkelure hele tiden. Forstå mig ret!

De fleste arbejdssteder behøver ingen lægeerklæring, når sygemeldinger sker i forbindelse med en graviditet... HVIS dit arbejder kræver én, skal de selv betale for den.. 

Tilgengæld fik jeg et brev/skema fra udbetaling Danmark, (havde min læge også modtaget) hvori min læge skulle udfylde nogle ting vedr min sygemelding... Andet er der ikke blevet gjort her... Jeg blev sygemeldt -på fuldtid- fra uge 25 grundet plukveer.. 

Anmeld

9. marts 2015

Anonym trådstarter

Jeg har netop talt med min leder- jeg skal bare tage den helt med ro, og så kontakter jeg hende igen i næste uge :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.