Sygemelding pga. plukveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.189 visninger
13 svar
2 synes godt om
9. marts 2015

Anonym trådstarter

Jeg har brug for lidt råd/vejledning. 

Jeg har i flere uger haft mange plukveer og de har gjort ondt. Lægen troede det var pga. blærebetændelse- men det var det ikke! 

Plukveerne får så sat gang i veer, og jeg kommer på sygehuset. Alt godt nu- bortset fra, at jeg stadig har mange plukveer og de gør stadig ondt/niver, hvis jeg ikke slapper af.

Jeg har været i kontakt med egen læge i dag. Jeg blev rådet til fra sygehuset at blive sygemeldt resten af tiden (4 uger til barsel). Men lægen synes jeg bare lige skal slappe af denne uge, og så vende tilbage på arbejdet de næste tre uger. Ærligt- så tør jeg ikke. Jeg er rædselslagen for, at der går gang i noget igen.

Hvad ville I gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2015

Bak

Anonym skriver:

Jeg har i flere uger haft mange plukveer og de har gjort ondt. Lægen troede det var pga. blærebetændelse- men det var det ikke! 

Plukveerne får så sat gang i veer, og jeg kommer på sygehuset. Alt godt nu- bortset fra, at jeg stadig har mange plukveer og de gør stadig ondt/niver, hvis jeg ikke slapper af.

Jeg har været i kontakt med egen læge i dag. Jeg blev rådet til fra sygehuset at blive sygemeldt resten af tiden (4 uger til barsel). Men lægen synes jeg bare lige skal slappe af denne uge, og så vende tilbage på arbejdet de næste tre uger. Ærligt- så tør jeg ikke. Jeg er rædselslagen for, at der går gang i noget igen.

Hvad ville I gøre? 

Din læge skal klappe næbet og lytte til sygehusets anbefaling! 

Anmeld

9. marts 2015

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Din læge skal klappe næbet og lytte til sygehusets anbefaling! 

Det vil jeg jo faktisk også mene. Jeg tør simpelthen ikke lave for meget. Jeg er blevet så bange efter den tur. Er kun i uge 28. 

Men hvad hvis min leder kræver en sygemelding fra min læge, og lægen ikke vil give den?

Anmeld

9. marts 2015

Masig

Det lyder helt hen i vejret. Min læge rådede mig til en deltidssygemelding fra uge 31. Men jeg gjorde ikke noget særligt ud af den hvilket resulterede i en fuldtids sygemelding fra uge 34 beordret af både læge og sygehus grundet plukveer... jeg var heldig at kunne holde på ham helt til uge 38 men når du allerede nu i uge 28 er røget afsted med veer så fatter jeg slet ikke din læges holdning. Synes helt klart du skal banke i bordet eller bede om at komme ind til en anden læge hvis der er flere...

Anmeld

9. marts 2015

jenny4

Start med at tage denne uge som din læge siger, book derefter en ny tid og fortæl at du fortsat har mange plukveer og ikke er tryg ved at vende retur. Er sikker på at lægen sygemeldt dig derefter.

Anmeld

9. marts 2015

anynom

Anonym skriver:

Hvad ville I gøre? 

Bed sygehuset om at sygemelde dig, det kan de sagtens. 

Anmeld

9. marts 2015

Bak

Anonym skriver:

Det vil jeg jo faktisk også mene. Jeg tør simpelthen ikke lave for meget. Jeg er blevet så bange efter den tur. Er kun i uge 28. 

Men hvad hvis min leder kræver en sygemelding fra min læge, og lægen ikke vil give den?

Jeg ved ikke, hvordan din læge er som person/læge, men jeg ville aldrig nægte en sygemelding på den baggrund. Synes godt du kan være lidt bestemt overfor ham/hende. Hvis vedkommende nægter (hvilket jeg finder usandsynligt) kan du jo overveje at kontakte sygehuset og få dem til at skrive det i et dokument, du kan give din læge. Ved ikke, om det kunne være en mulighed. Der findes jo også en journal fra sygehuset måske det er nævnt der. 

Anmeld

9. marts 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Start med at tage denne uge som din læge siger, book derefter en ny tid og fortæl at du fortsat har mange plukveer og ikke er tryg ved at vende retur. Er sikker på at lægen sygemeldt dig derefter.

Ja, det må jeg prøve. Jeg er bare lidt praktisk anlagt- for synes jo det er mest praktisk, at min arbejdsplads ved noget, så de kan finde vikar for mig. Arbejder nemlig både dag, aften og nat. 

Anmeld

9. marts 2015

Goggelogge

Jeg blev sygemeldt i uge 28 pga plukveer.. Det er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget,at jeg så fødte i uge 41 er en anden sag �� men bliv fuldtidssygemeldt og nyd resten af graviditeten..du vil ikke tilgive sig selv hvis der skete noget..

Anmeld

9. marts 2015

Anonym trådstarter

Goggelogge skriver:

Jeg blev sygemeldt i uge 28 pga plukveer.. Det er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget,at jeg så fødte i uge 41 er en anden sag �� men bliv fuldtidssygemeldt og nyd resten af graviditeten..du vil ikke tilgive sig selv hvis der skete noget..

Det vil jeg også rigtig gerne. Men arbejdsgiveren har vel krav på at få en lægeerklæring? 

Når man så bliver sygemeldt- må man så overhovedet bevæge sig uden for døren? Er jo bestemt ikke interesseret i, at ligge og kukkelure hele tiden. Forstå mig ret!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.