Jeg overreagere nok... Men!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Har du sagt at billedet ikke må gemmes inden du sendte det? 

Har du efterfølgende sagt at du godt vil have det slettet? 

Hvorfot sender du et billede hvis du ikke bryder dig om det? 

Du skriver at du sender vis snapchat då billedet ikke bliver misbrugt - hvordan tænker du familie/venner vil misbruge billedet? 

Jeg synes overgreb er et alt for hæftigt ord - du har trods alt selv valgt at sende det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2015

Flødebollen

Gække skriver:

I forbindelse med min graviditet har jeg været meget beskyttende omkring hvem der skulle vide at jeg var gravid og ville gerne selv styrer hvornår folk fik det af vide. Det har jeg af flere årsager desværre ikke helt kunne bestemme alligevel. Så når folk i familien har bedt om billeder af min mave, så syntes jeg ærligtalt at det overskrider min grænse. En ting at det trods alt bare er et billede, men af min mave som jeg synes er ret privat og ikke en ret at alle skal have et billede og vise frem. 

nå men så forbarmer jeg mig alligevel og tænker hvis jeg nu sender det via snapchat så har de ikke mulighed for at misbruge billedet. GUDHJÆLPEMIG om så ikke en person tager et screenshot af det billede jeg sendte. Jeg blev vildt forarget og ked af det.

Nu har jeg idag sent et billede af mig siddende i min sofa med lidt mave med på billedet. Og gudhjælpemig om ikke der er en som screenshotter billedet. Jeg syntes det er at krænke mig og mit ufødte barn.

så kunne jeg selvfølgelig også lade hver med at overhovedet at sendte et billede til dem, men når det er af mit ansigt eller af fjernsynet så tager de sgu ikke et screenshot. Jeg bliver så arrig. Føler det er et overgreb! Er det bare mig? Jeg er øvrigt alt for flink til at sige noget, så nu sidder jeg og overvejer at slette den åndsvage app?!

Hvor ved du fra at de screenshotter billedet ?!

Anmeld

7. marts 2015

TNBC

Gække skriver:

I forbindelse med min graviditet har jeg været meget beskyttende omkring hvem der skulle vide at jeg var gravid og ville gerne selv styrer hvornår folk fik det af vide. Det har jeg af flere årsager desværre ikke helt kunne bestemme alligevel. Så når folk i familien har bedt om billeder af min mave, så syntes jeg ærligtalt at det overskrider min grænse. En ting at det trods alt bare er et billede, men af min mave som jeg synes er ret privat og ikke en ret at alle skal have et billede og vise frem. 

nå men så forbarmer jeg mig alligevel og tænker hvis jeg nu sender det via snapchat så har de ikke mulighed for at misbruge billedet. GUDHJÆLPEMIG om så ikke en person tager et screenshot af det billede jeg sendte. Jeg blev vildt forarget og ked af det.

Nu har jeg idag sent et billede af mig siddende i min sofa med lidt mave med på billedet. Og gudhjælpemig om ikke der er en som screenshotter billedet. Jeg syntes det er at krænke mig og mit ufødte barn.

så kunne jeg selvfølgelig også lade hver med at overhovedet at sendte et billede til dem, men når det er af mit ansigt eller af fjernsynet så tager de sgu ikke et screenshot. Jeg bliver så arrig. Føler det er et overgreb! Er det bare mig? Jeg er øvrigt alt for flink til at sige noget, så nu sidder jeg og overvejer at slette den åndsvage app?!

Man skal vel ikke have lov til at gemme et billede, man har fået sendt. Så hvis du ikke vil have at folk gemmer dine billeder, må du sige det eller lade vær med at sende. Du kan ikke sidde og været skuffet over sådan noget. 

Hvad er du bange for at de gør med billedet? Og hvad er der så slemt ved at de måske gerne vil vise det til en anden? 

Så hvis det påvirker  dig så meget, så stopper du jo bare med at sende billeder, så er den ikke længere. 

Anmeld

8. marts 2015

Sprit25

På en måde jeg kan godt følge dig og på en måde ikke.

ja meningen med snap er at det skal "forsvinde" igen men diverse hakkersager viser at det gør de ikke. Et alvorligt problem faktisk da nogensinder ekstrem privatebilleder. Og det er så her jeg står af. Fordi DET er krænkende at have nøgenbilleder af sig selv på nettet. DET er et overgreb men et billede af en smuk gravid. Nej. Det er træls og ikke med reglerne. 

Hvorfor er du så privat omkring din mave?

Anmeld

8. marts 2015

ErDetSnartNU

Har du det ambivalent med din mave, siden du ikke vil have at folk har billeder af den? Føler du dig grim, tyk eller sådan noget?

Hvad bunder dit kontrolbehov ifht. din graviditet egentlig i? Er du bange for at du skal miste, og derfor er der kun nogle få, der må vide (og se) at du er gravid? Jeg går ud fra, at du kun snapper billeder til familie og venner, så hvad er det du er nervøs for i forhold til de billeder? At de skal finde dem frem om nogle år og "bruge dem mod dig"? og i så fald, hvordan skulle de kunne bruges mod dig - de viser jo bare en gravid dame, hvis mave vokser fordi der ligger en lille, lækker baby i den  

Jeg stiller alle de er spørgsmål, fordi jeg slet ikke forstår hvordan du har det - jeg er meget nygravid (5+0) og allerede ved mine forældre og 4 veninder det. Jeg vil bare rigtig gerne have nogle at dele min glæde med, og jo flere der ved det og ønsker mig tillykke, jo mere tror jeg på at det nok skal gå denne gang - og hvis det ikke går, så er der folk omkring mig og min kæreste som kan støtte os, fordi de godt ved, hvad der foregår i vores liv  

Anmeld

9. marts 2015

MorTilN

Flødebollen skriver:

Hvor ved du fra at de screenshotter billedet ?!

Man kan se det for der kommer et kryds over en trekant når du kigger under dem som er sendt og det betyder at den snap er blevet screenshottet

Anmeld

9. marts 2015

lineog4

En ting er jeg ikke helt forstår hvorfor det er et overgreb at nogen der holder af dig vil have et billede af dig som gravid. Men lad det nu ligge, du har dine tanker, følelser og bevæggrunde.

Men tænker du og rigtig mange (mig selv inklusiv til tider) skal huskes på, at alt hvad der offentlig gøres digitalt potentielt kan misbruges, florere på nettet rigtig længe, og at når vi offentliggør det digitalt mister vi ejerskabet over billederne. Derfor er mit eneste råd om det er snap, sms, facebook osv. Offentliggør aldrig billeder som du ikke vil have alle kan se og vær stolt af de billeder du offentliggører 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.