Anonym skriver:
Nu er mit barn efterhånden ved at være et halvt år og barnet og jeg har efterhånden fået en hverdag op at køre. Sover ude i barnevognen fast osv. Når barnet er vågent (ca. 2 timer af gangen), bruger vi tiden sammen - vi "leger" og hygger os sammen.
Og så er det her, jeg ikke helt ved om det er mig, der er gal på den.
Når far så kommer hjem, tager jeg barnet i armene og går ud for at sige hej og give ham et kys og et kram. Og spørger baby "vil du over og give far en krammer". Det opfatter far som om, at jeg nærmest ikke kan vente med at tørre baby af på ham. Nå.
Han tager så afsted igen efter kort tid, for at træne. Han er cirka væk i 1,5-2 timer. Hver anden dag. Kommer hjem, går i bad og så hjælpes vi oftest med at lave mad. Så spiser vi, jeg vasker op og rydder op i køkkenet, mens han står og holder baby lige ved siden af og vi snakker lidt.
Så går vi ind i stuen. Enten sætter han sig ved sin computer og spiller indtil vi skal i seng eller også ligger han sig på sofaen med hans telefon og kigger på nettet.
Og nu, hvor det er weekend, stod han op kl 6 og baby vækkede mig 6.15, så vi har begge været tidligt oppe. Jeg er så oppe i gennemsnit tre-fire gange i løbet af natten for at give mad og skifte ble.
På trods af det, er det alligevel ham, der ligger og sover på sofaen lige nu. Fordi "det var hårdt at træne".
Og baby sover udenfor nu, lige inden baby blev lagt ud, sad jeg og legede med hende - vi øver i at rulle lige nu. Spurgte så far, der lå på sofaen, om han ikke ville være med. Og det tog han så som en hentydning til, at han ikke havde hende nok.
Og jeg synes egentlig ikke, at han har hende nok. Han holder hende faktisk nærmest kun, når jeg laver mad eller vasker op
Ihvertfald i mine øjne.
Ved egentlig ikke helt hvad jeg vil med mit indlæg - udover at det irriterer mig voldsomt meget, at han ligger sig til at sove på sofaen nu. Han har f***** sovet fra kl 21.30-6.00. Og jeg har sovet fra 23.30-6.15, hvor jeg er blevet vækket af baby 4 gange. Og han sover fra det hele om natten.
Måske har jeg bare haft for høje forventninger til hans engagement i forhold til leg og hygge med baby??
Kvinder har jo forskellige tolerancetærskler og behov ift deres mænd. Men jeg har altid taget det som en selvfølge at far er lige så meget på vores søn som jeg - og sådan har det været fra han var helt nyfødt. Far har heldigvis haft samme indstilling. Alt andet er ikke okay i min bog, og det havde jeg ikke fundet mig i.