Min søn truer mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Min søn er 4 år og har en truende adfærd over for mig. Han truer også sin far. Han puster sig op og holder vejret. Han skælder ud og kommer med de værste gloser. Han kan finde på at slå, nive og bide hvis han bliver vred og fx. ikke får sin vilje. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg bliver rigtig ked afd et indeni og føler jeg eller vi ikke gør det godt nok. Børnehaven siger vi gør det godt som forældre og det samme siger vores familier. Hvordan skal vi dog tackle ham når han puster sig op og er truende i sin adfærd? Andre med samme problem og hvad gør I ved det? Hvordan tackler I det?

Her får man af vide, at det gør man ikke, det gør ondt og vi får en av(det siger han når han slår sig), og hvis han gør det igen, bliver man fjernet og så kan man komme tilbage og sige undskyld.

Jeg råber ikke, kun få gange, hvis jeg lige får et chok, men det bliver sagt med en fast stemme.

Han er nød til at lære at den opførsel ikke er ok, og at der er konsekvenser, når man gør noget forkert, ellers bliver han jo bare ved på den måde.

Så næste gang han gør det, kan du sige; Hvis du gør det igen, ryger du på værelse/ eller time-out, og der skal han være i 4minutter(Og der vil HELT sikkert blive skreget, men bare bliv ved med at sæt ham på stolen eller ind på værelset, ind til han bliver siddende i 4minutter) og så skal I snakke om, hvorfor han er så gal, gå ned på hans level, når du snakker med ham, og han skal undskylde. Sådan gør jeg det, og de lære hurtigt, at det ikke er sjovt at sidde der. Her kan jeg bare sige; Vil du hen på stolen, og så er der ikke mere.

Der er mange børn, der ikke kan klare at tingene ikke går efter deres hoved, men de er nød til at lære at det er de voksne der bestemmer, og sådan er det bare.

I gør ikke noget forkert, vi havde det også med min nevø, da han var 3-4år, men der er ikke noget nu og han bliver snart 8.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2015

modesty

Anonym skriver:

Min søn er 4 år og har en truende adfærd over for mig. Han truer også sin far. Han puster sig op og holder vejret. Han skælder ud og kommer med de værste gloser. Han kan finde på at slå, nive og bide hvis han bliver vred og fx. ikke får sin vilje. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg bliver rigtig ked afd et indeni og føler jeg eller vi ikke gør det godt nok. Børnehaven siger vi gør det godt som forældre og det samme siger vores familier. Hvordan skal vi dog tackle ham når han puster sig op og er truende i sin adfærd? Andre med samme problem og hvad gør I ved det? Hvordan tackler I det?

Men hvad gør I? Hvordan reagerer I når han opfører sig sådan? Hvad er konsekvenserne?

Herhjemme lavede vi en regel der hed ingen iPad og intet TV resten af dagen hvis han slog. Det tog en uge med 3 hændelser og siden har han ikke slået hverken os eller børnene i børnehaven. Min søn har aldrig talt grimt til os, men hvis han gjorde, var det den samme konsekvens.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.