Hvordan får jeg det sagt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.755 visninger
13 svar
3 synes godt om
4. marts 2015

Anonym trådstarter

De sidste mange dage/uger synes jeg, at min hoved har været fyldt med en masse ting, som jeg godt kunne tænke mig at lufte med min mand på en pæn måde uden at han føler sig støt/ramt.

Han ønsker, at starte firma op, men pga. vores privat økonomi er banken ikke så glad for det, da de frygter at vores økonomi vil blive slået i stykker, hvis ikke det projekt lykkes.

Herefter er jeg begyndt at overveje at flyttet, så vi måske kunne finde et billigere hus og bor et billigere sted i forhold til kommunen.

Kan jeg få det ønske opfyld betyder det, at jeg flyttet tættere på min forældre - faktisk i samme by, men vi flytter væk fra min mands forældre, som vi nu bor i samme by med.

Hvordan kan jeg bedst for fortalt ham om mine tanker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2015

Sprit25

Anonym skriver:

De sidste mange dage/uger synes jeg, at min hoved har været fyldt med en masse ting, som jeg godt kunne tænke mig at lufte med min mand på en pæn måde uden at han føler sig støt/ramt.

Han ønsker, at starte firma op, men pga. vores privat økonomi er banken ikke så glad for det, da de frygter at vores økonomi vil blive slået i stykker, hvis ikke det projekt lykkes.

Herefter er jeg begyndt at overveje at flyttet, så vi måske kunne finde et billigere hus og bor et billigere sted i forhold til kommunen.

Kan jeg få det ønske opfyld betyder det, at jeg flyttet tættere på min forældre - faktisk i samme by, men vi flytter væk fra min mands forældre, som vi nu bor i samme by med.

Altså jeg tænker du bare fortæller det?

Anmeld

4. marts 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Altså jeg tænker du bare fortæller det?

Ja det er rigtig, men jeg er bare ikke så god til at fortælle om mine følelser, og hvordan reagere han osv..

Anmeld

4. marts 2015

LilleMie

Anonym skriver:

Jeg ville fortælle ham, at jeg virkelig ønsker, at han kan få lov til at leve sine drømme ud, men fordi banken er lidt urolig, er du også blevet det. Og nu er du begyndt at tænke over løsninger, der kunne gøre, at I fik mere luft til, at han kunne følge sin drøm (hvis det er sådan du har det!).

Og så kunne du fortælle ham de tanker, du har med et billigere hus og billigere kommune osv.

Bor jeres forældre langt fra hinanden, siden at det er et problem, at I flytter væk fra byen hans forældre bor i?

Held og lykke med snakken Min personlige erfaring er, at en sådan snak altid er sværere i hovedet end den er i virkeligheden, så det er bare at få taget hul på det, inden det er blevet for stort i dit hoved

Anmeld

4. marts 2015

Anonym trådstarter

LilleMie skriver:

Jeg ville fortælle ham, at jeg virkelig ønsker, at han kan få lov til at leve sine drømme ud, men fordi banken er lidt urolig, er du også blevet det. Og nu er du begyndt at tænke over løsninger, der kunne gøre, at I fik mere luft til, at han kunne følge sin drøm (hvis det er sådan du har det!).

Og så kunne du fortælle ham de tanker, du har med et billigere hus og billigere kommune osv.

Bor jeres forældre langt fra hinanden, siden at det er et problem, at I flytter væk fra byen hans forældre bor i?

Held og lykke med snakken Min personlige erfaring er, at en sådan snak altid er sværere i hovedet end den er i virkeligheden, så det er bare at få taget hul på det, inden det er blevet for stort i dit hoved

Tusind tak for dit tilbage svar

Ja, vores forældre bor ca. 40 min kørsel fra hinanden.

Anmeld

4. marts 2015

Sprit25

Anonym skriver:

40 minutter er da ingenting  

Anmeld

4. marts 2015

LilleMie

Anonym skriver:

Jeg vil også sige, at 40 min ikke er særlig langt, men det er jo selvfølgelig, hvad man er vant til. Og da I allerede er vant til at køre til dine forældre, så bliver det jo det samme - bare med omvendt fortegn

Jeg håber din snak går let!

Har I børn? Og hvis ja, er de så stadig lette at flytte? Forstået på den måde, at de ikke er et sted i deres liv, hvor de er meget sårbare ift. et flyt og nye venner. Jeg tænker selv, at det umiddelbart er lettere at flytte børn inden de starter i skole, men heller ikke det er en hindring, hvis det er i en ny by I ser jeres fremtid

Anmeld

4. marts 2015

Anonym trådstarter

Vi har en pige på 16 måneder og min mand har en fra tidligere, som går i skole, og vi vil komme tættere på ham, hvis vi flyttede....
Så det ser jeg mere som en fordel

Anmeld

4. marts 2015

LilleMie

Anonym skriver:

Vi har en pige på 16 måneder og min mand har en fra tidligere, som går i skole, og vi vil komme tættere på ham, hvis vi flyttede....
Så det ser jeg mere som en fordel

Jamen, det lyder da positivt så!

Jeg tror i bund og grund, at du skal fjerne dit eget fokus fra, at I kommer længere væk fra hans forældre og så over på alle de fordele der er:

• Han kan leve sin drøm om egen virksomhed ud i livet
  • I bor billigere, og måske endda bedre, hvis det er et billigere område
  • Han er tættere på sin søn
  • Jeres datter er så lille, at jeg ikke tror flytningen af hende vil være et problem (med mindre der er særlige forhold ved hende)
  • Og sikkert meget mere

Og det værste der kan ske, er vel at han har et andet synspunkt og ikke mener en flytning er løsningen. Det kan være, at han også har gjort sig nogle tanker siden mødet med banken, og har et bud på en løsning, og måske I endda allerede tænker på mange af de samme ting! Og så er det jo om at finde det bedste kompromis, så alle bliver glade

Anmeld

4. marts 2015

Anonym trådstarter

LilleMie skriver:

Jamen, det lyder da positivt så!

Jeg tror i bund og grund, at du skal fjerne dit eget fokus fra, at I kommer længere væk fra hans forældre og så over på alle de fordele der er:

• Han kan leve sin drøm om egen virksomhed ud i livet
  • I bor billigere, og måske endda bedre, hvis det er et billigere område
  • Han er tættere på sin søn
  • Jeres datter er så lille, at jeg ikke tror flytningen af hende vil være et problem (med mindre der er særlige forhold ved hende)
  • Og sikkert meget mere

Og det værste der kan ske, er vel at han har et andet synspunkt og ikke mener en flytning er løsningen. Det kan være, at han også har gjort sig nogle tanker siden mødet med banken, og har et bud på en løsning, og måske I endda allerede tænker på mange af de samme ting! Og så er det jo om at finde det bedste kompromis, så alle bliver glade

Tak for dit indspark

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.