Anonym skriver:
De sidste mange dage/uger synes jeg, at min hoved har været fyldt med en masse ting, som jeg godt kunne tænke mig at lufte med min mand på en pæn måde uden at han føler sig støt/ramt.
Han ønsker, at starte firma op, men pga. vores privat økonomi er banken ikke så glad for det, da de frygter at vores økonomi vil blive slået i stykker, hvis ikke det projekt lykkes.
Herefter er jeg begyndt at overveje at flyttet, så vi måske kunne finde et billigere hus og bor et billigere sted i forhold til kommunen.
Kan jeg få det ønske opfyld betyder det, at jeg flyttet tættere på min forældre - faktisk i samme by, men vi flytter væk fra min mands forældre, som vi nu bor i samme by med.
Hvordan kan jeg bedst for fortalt ham om mine tanker?
Jeg ville fortælle ham, at jeg virkelig ønsker, at han kan få lov til at leve sine drømme ud, men fordi banken er lidt urolig, er du også blevet det. Og nu er du begyndt at tænke over løsninger, der kunne gøre, at I fik mere luft til, at han kunne følge sin drøm (hvis det er sådan du har det!).
Og så kunne du fortælle ham de tanker, du har med et billigere hus og billigere kommune osv.
Bor jeres forældre langt fra hinanden, siden at det er et problem, at I flytter væk fra byen hans forældre bor i?
Held og lykke med snakken
Min personlige erfaring er, at en sådan snak altid er sværere i hovedet end den er i virkeligheden, så det er bare at få taget hul på det, inden det er blevet for stort i dit hoved