Det må kaldes dårlig timing
For du kan ikke nå at oparbejde retten til dagpenge dvs. Det er en barsel på kontanthjælp
Plus lige nu tænker du, at du gerne vil starte på studie i februar, men hvem ved om du gerne vil aflevere en baby på 6 mnd i dagpleje eller vuggestue og bruge den tid og den indsats der skal til for at synes det studie så er det rigtige.
Men når det er skrevet ser jeg ikke nogen grund til at fortsætte med noget hvor du hverken kan lide uddannelsen eller det fremtidige arbejde.
Synes dog du skal tage kontakt med en studie/erhvervsvejleder, for hvem ved om sygeplejerske er det rigtige? Hvad indeholder studiet fx fagligt, er det noget du kan klare? Hvad indebærer faget fx med arbejdstider og løn mm. Jeg har stor respekt for sygeplejersker men ved også deres arbejde ikke er en dans på roser hverken når det handler om løn eller arbejdsforhold. Tilgengæld har jeg oplevet en stor stolthed og næsten et kald (slå mig ikke ihjel kære sygeplejersker for I dybt professionelle). Der er jo mange uddannelser også inden for fx sygepleje, kroppen, det pædagogiske felt osv. Så måske godt at sætte sig ned og finde ud af: hvad vil jeg og hvor kan jeg få opfyldt det? Før du starter på endnu en uddannelse.
Anmeld