åha,.. det uddannelse der...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2015

sost

Anonym skriver:

Jeg har bare kun gået på uddannelsen i 6 måneder og 3 år mere er meget lang tid. 

Jeg savner anatomien og fysiologien helt vildt meget.. og det har vi bare intet af på pædagogen desværre... Jeg kan desuden også få merit for et modul på sygepleje som jeg har bestået fra ergo... jeg har bare hørt at lønnen er dårlig at det er svært at finde job for pædagoger

Lønnen er altså den samme om du er pædagog eller sygeplejerske. Eneste forskel er, at du kan få vagttillæg som sygeplejerske. Dvs at du SKAL arbejde dag, aften g nat. Men fx også juleaften og nytårsaften samt andre helligdage. De jobs som sygeplejesker der er vagtfri er meget svært at få fat på. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

migxher

Anonym skriver:

Jeg er godt klar over at jeg skal tage mig sammen, det behøver du sådan set ikke at sige til mig. Det har jeg hørt på i mange år efterhånden. Men jeg gider ikke gå og spilde min tid med at gå på en uddannelse jeg er ked af. Håber min kæreste er mere forstående end dig når jeg fortæller ham det, ellers er det op ad bakke... 

Men så må du altså undersøge og tænke dig noget bedre om når du vælger uddannelse. Tænke langsigtet, jobmuligheder osv. Det er sgu også spild af mine skattekroner når unge render ind og ud af uddannelser som de skal have su til. 

Anmeld

3. marts 2015

lineog4

Det må kaldes dårlig timing  For du kan ikke nå at oparbejde retten til dagpenge dvs. Det er en barsel på kontanthjælp  Plus lige nu tænker du, at du gerne vil starte på studie i februar, men hvem ved om du gerne vil aflevere en baby på 6 mnd i dagpleje eller vuggestue og bruge den tid og den indsats der skal til for at synes det studie så er det rigtige. 

Men når det er skrevet ser jeg ikke nogen grund til at fortsætte med noget hvor du hverken kan lide uddannelsen eller det fremtidige arbejde.

Synes dog du skal tage kontakt med en studie/erhvervsvejleder, for hvem ved om sygeplejerske er det rigtige? Hvad indeholder studiet fx fagligt, er det noget du kan klare? Hvad indebærer faget fx med arbejdstider og løn mm. Jeg har stor respekt for sygeplejersker men ved også deres arbejde ikke er en dans på roser hverken når det handler om løn eller arbejdsforhold. Tilgengæld har jeg oplevet en stor stolthed og næsten et kald (slå mig ikke ihjel kære sygeplejersker for I dybt professionelle). Der er jo mange uddannelser også inden for fx sygepleje, kroppen, det pædagogiske felt osv. Så måske godt at sætte sig ned og finde ud af: hvad vil jeg og hvor kan jeg få opfyldt det? Før du starter på endnu en uddannelse.

Anmeld

3. marts 2015

modesty

Nej, for jeg er heller ikke så glad for selve faget... Jeg har brug for noget der er mere naturvidenskabeligt. Uddannelsen er alt for humanistisk for mig. Rent ud sagt keder uddannelsen mig da meget af undervisningen ligger lavere end gymnasie niveau.. kan være det ville hjælpe lidt at flytte skole, men ikke nok. 

Hvis ergoterapi er for udfordrende for dig, hvorfor tror du så at du kan klare sygeplejer-uddannelsen? Der er jo f.eks vildt meget anatomi. Jeg tror at du skal bruge noget tid på at sætte dig godt og grundigt ind i hvad du vil bruge dit liv på. At du f.eks ikke har sat dig ind i lønnings- og jobmulighederne inden du starter på pædagog-uddannelsen virker himmelråbende utjekket, for at sige det lige ud...

Anmeld

3. marts 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Jeg tænker lige at du skal have med i dine overvejelser omkring sygeplejerskeuddannelsen at anatomi/fysiologi "kun" fylder undervisningen det første år som fag. Derefter har man en del humanvidenskabelige og samfundsvidenskabelige fag.

Det er en hård uddannelse og jeg vil virkelig opfordre dig til at snakke med en studievejleder  

Anmeld

3. marts 2015

drabo

Profilbillede for drabo

Synes du skal få en grundig snak med en studievejleder og din kæreste og evt andre.

desuden mener jeg kun man har to eller tre forsøg på den koordinerede tilmelding så du kan muligvis allerede kun komme ind, hvor der er ledige pladser ellers er det ihvertfald sidste chance du skal til at bruge.

så brug det næste år på at undersøge dine muligheder og blive afklaret, så det bliver det rigtige for dig, du får valgt denne gang.

Anmeld

3. marts 2015

Frk.S

Jeg må sige, at du skal overveje meget kraftigt om det nu også er den uddannelse du så vil i gang med.

Det at du mener ergoterapi var for anatomisk og at lønnen for pædagoger ikke er god nok, harmonerer ikke rigtig med dit nye valg.

Det er vigtigt at du sætter dig ordentligt ind i de forskellige ting INDEN du starter.

Tænk over om du kan se dig selv som sygeplejerske hvis du gennemfører - hvilket felt vil du indenfor? Kan du klare omgangen med syge mennesker? Passe og pleje dem? Kan du se dig selv som arbejdende nat/weekend/helligdage osv? 
Og så tjek lige lønnen ud. 

Håber du finder ud af hvad der er dig. 

Anmeld

3. marts 2015

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg har bare kun gået på uddannelsen i 6 måneder og 3 år mere er meget lang tid. 

Jeg savner anatomien og fysiologien helt vildt meget.. og det har vi bare intet af på pædagogen desværre... Jeg kan desuden også få merit for et modul på sygepleje som jeg har bestået fra ergo... jeg har bare hørt at lønnen er dårlig at det er svært at finde job for pædagoger

Hvis du savner anatomien og fysiologien vildt meget, hvorfor hopper du så ikke tilbage og fortsætter ergoterapi-studiet? Der mangler du jo ikke ret meget, i forhold til hvis du igen begynder på en ny uddannelse. Desuden er lønnen vidst ikke meget bedre for sygeplejersker, og arbejdstiderne er ofte mindre gode end de trods alt er for pædagogerne.

Anmeld

5. marts 2015

klmf

Jeg er sygeplejerske på fuld tid og tjener mindre end min veninde, der er pædagog på deltid. Vi har samme anciennitet. Så lønnen skal vist ikke være incitamentet.

Anmeld

5. marts 2015

Christine

Anonym skriver:

godeftermiddag piger.. 

Jeg er så ked af det i tiden da jeg fuldstændig har valgt den forkerte videregående uddannelse for 2. gang i træk. Jeg startede med at bruge 2 år på at læse til ergoterapeut, men det blev for svært og alt for anatomisk for mig dengang. Så besluttede jeg mig for at bgynde på pædagoguddannelsen i sommers og glædede mig helt vildt til at starte. men blev så skuffet føler ikke at jeg lære en skid, skolen læser ikke vores opgaver og teorien er meget flyvsk og filosofisk. Det er alt for uhåndgribeligt for mig. derudover har jeg hørt at lønnen er dårlig og at det er svært at få arbejde. 

Så jeg har besluttet mig for at stoppe. men men men, jeg sidder i hus med min kæreste og vi skal have barn til september. Så det er lidt dårlig timing, men hvis jeg ikke dropper ud nu har jeg ikke nok SU til sygepjerske uddannelsen som jeg gerne vil ind på til feb 2016. Jeg har et job som giver mig 3000kr udbetalt om måneden og vil muligvis godt kunne få flere vagter. 

Men jeg er så bange for at fortælle det til min kæreste som igen vil blive skuffet over at jeg hoppe fra og at han kan se at jeg bliver senere færdig. Men hvis han ikke vil acceptere det, ja så må jeg gå fra ham jeg vil have en uddannelse jeg synes godt om.. det er så vigtigt for mig.. 

Hvad havde i andre gjort????????. er 3 måneders gravid. 

håber på gode råd

Jeg synes du skal undersøge om og hvor meget merit du evt. kan få hvis du flytter til sygeplejerske. Eller starter du helt fra scratch? Det kommer vel an på hvor mange beståede fag du har fra de to udd.?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.