åha,.. det uddannelse der...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.168 visninger
21 svar
43 synes godt om
3. marts 2015

Anonym trådstarter

godeftermiddag piger.. 

Jeg er så ked af det i tiden da jeg fuldstændig har valgt den forkerte videregående uddannelse for 2. gang i træk. Jeg startede med at bruge 2 år på at læse til ergoterapeut, men det blev for svært og alt for anatomisk for mig dengang. Så besluttede jeg mig for at bgynde på pædagoguddannelsen i sommers og glædede mig helt vildt til at starte. men blev så skuffet føler ikke at jeg lære en skid, skolen læser ikke vores opgaver og teorien er meget flyvsk og filosofisk. Det er alt for uhåndgribeligt for mig. derudover har jeg hørt at lønnen er dårlig og at det er svært at få arbejde. 

Så jeg har besluttet mig for at stoppe. men men men, jeg sidder i hus med min kæreste og vi skal have barn til september. Så det er lidt dårlig timing, men hvis jeg ikke dropper ud nu har jeg ikke nok SU til sygepjerske uddannelsen som jeg gerne vil ind på til feb 2016. Jeg har et job som giver mig 3000kr udbetalt om måneden og vil muligvis godt kunne få flere vagter. 

Men jeg er så bange for at fortælle det til min kæreste som igen vil blive skuffet over at jeg hoppe fra og at han kan se at jeg bliver senere færdig. Men hvis han ikke vil acceptere det, ja så må jeg gå fra ham jeg vil have en uddannelse jeg synes godt om.. det er så vigtigt for mig.. 

Hvad havde i andre gjort????????. er 3 måneders gravid. 

håber på gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

migxher

Er det ikke en mulighed, at istedet for at droppe ud af pædagog, så flytte over på en anden skole? Undervisningen og kvaliteten af den kan jo godt variere fra sted til sted 

Anmeld

3. marts 2015

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Er det ikke en mulighed, at istedet for at droppe ud af pædagog, så flytte over på en anden skole? Undervisningen og kvaliteten af den kan jo godt variere fra sted til sted 

Nej, for jeg er heller ikke så glad for selve faget... Jeg har brug for noget der er mere naturvidenskabeligt. Uddannelsen er alt for humanistisk for mig. Rent ud sagt keder uddannelsen mig da meget af undervisningen ligger lavere end gymnasie niveau.. kan være det ville hjælpe lidt at flytte skole, men ikke nok. 

Anmeld

3. marts 2015

migxher

Anonym skriver:

Nej, for jeg er heller ikke så glad for selve faget... Jeg har brug for noget der er mere naturvidenskabeligt. Uddannelsen er alt for humanistisk for mig. Rent ud sagt keder uddannelsen mig da meget af undervisningen ligger lavere end gymnasie niveau.. kan være det ville hjælpe lidt at flytte skole, men ikke nok. 

Jamen så er det jo ikke andet for end at du må droppe ud, selvom det da klart er dårlig timing.
Og så synes jeg virkelig du skal tage dig list sammen, tænke dig om inden du vælger ny uddannelse, og så få gjort den færdig du kommer igang med! Jeg må indrømme at jeg finde det en anelse sløset at man bare dropper ind og ud af uddannelser på den måde, og jeg kan godt forstå at din kæreste synes det er træls, da der jo nu kommer til at gå endnu længere før du kommer til at tjene ordenlige penge. Og særligt hvis han nu skal forsørge jer fordi dit fritidsjob ikke giver ret meget. 
Og så må du jo håbe at du kan få flere vagter på arbejdet, ellers er i jo nok lidt på skideren hvis du kun får 3000 udbetalt. 

Anmeld

3. marts 2015

Mimic

Anonym skriver:

godeftermiddag piger.. 

Jeg er så ked af det i tiden da jeg fuldstændig har valgt den forkerte videregående uddannelse for 2. gang i træk. Jeg startede med at bruge 2 år på at læse til ergoterapeut, men det blev for svært og alt for anatomisk for mig dengang. Så besluttede jeg mig for at bgynde på pædagoguddannelsen i sommers og glædede mig helt vildt til at starte. men blev så skuffet føler ikke at jeg lære en skid, skolen læser ikke vores opgaver og teorien er meget flyvsk og filosofisk. Det er alt for uhåndgribeligt for mig. derudover har jeg hørt at lønnen er dårlig og at det er svært at få arbejde. 

Så jeg har besluttet mig for at stoppe. men men men, jeg sidder i hus med min kæreste og vi skal have barn til september. Så det er lidt dårlig timing, men hvis jeg ikke dropper ud nu har jeg ikke nok SU til sygepjerske uddannelsen som jeg gerne vil ind på til feb 2016. Jeg har et job som giver mig 3000kr udbetalt om måneden og vil muligvis godt kunne få flere vagter. 

Men jeg er så bange for at fortælle det til min kæreste som igen vil blive skuffet over at jeg hoppe fra og at han kan se at jeg bliver senere færdig. Men hvis han ikke vil acceptere det, ja så må jeg gå fra ham jeg vil have en uddannelse jeg synes godt om.. det er så vigtigt for mig.. 

håber på gode råd

hvis ergoterapeut uddannelsen var for anatomisk til dig tror jeg heller ikke du vil falde ordentligt til på sygeplejeuddannelsen, der jo netop er meget medicinsk/anatomisk

følg dit hjerte og hav din kæreste med inde over så i sammen kan finde ud af hvad der skal ske

Anmeld

3. marts 2015

Abracadabra

Hvad med at tage uddannelsen færdig og så satse på videreuddannelse? 

Hvis ergoterapi var for svært, kan sygepleje også nemt blive svært... 

Anmeld

3. marts 2015

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Jamen så er det jo ikke andet for end at du må droppe ud, selvom det da klart er dårlig timing.
Og så synes jeg virkelig du skal tage dig list sammen, tænke dig om inden du vælger ny uddannelse, og så få gjort den færdig du kommer igang med! Jeg må indrømme at jeg finde det en anelse sløset at man bare dropper ind og ud af uddannelser på den måde, og jeg kan godt forstå at din kæreste synes det er træls, da der jo nu kommer til at gå endnu længere før du kommer til at tjene ordenlige penge. Og særligt hvis han nu skal forsørge jer fordi dit fritidsjob ikke giver ret meget. 
Og så må du jo håbe at du kan få flere vagter på arbejdet, ellers er i jo nok lidt på skideren hvis du kun får 3000 udbetalt. 

Jeg er godt klar over at jeg skal tage mig sammen, det behøver du sådan set ikke at sige til mig. Det har jeg hørt på i mange år efterhånden. Men jeg gider ikke gå og spilde min tid med at gå på en uddannelse jeg er ked af. Håber min kæreste er mere forstående end dig når jeg fortæller ham det, ellers er det op ad bakke... 

Anmeld

3. marts 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvad med at tage uddannelsen færdig og så satse på videreuddannelse? 

Hvis ergoterapi var for svært, kan sygepleje også nemt blive svært... 

Jeg har bare kun gået på uddannelsen i 6 måneder og 3 år mere er meget lang tid. 

Jeg savner anatomien og fysiologien helt vildt meget.. og det har vi bare intet af på pædagogen desværre... Jeg kan desuden også få merit for et modul på sygepleje som jeg har bestået fra ergo... jeg har bare hørt at lønnen er dårlig at det er svært at finde job for pædagoger

Anmeld

3. marts 2015

S*DD

Anonym skriver:

godeftermiddag piger.. 

håber på gode råd

Jeg synes ikke lønnen er dårlig og nej det er bestemt ikke svært at få job. Der er rigtig mange stillinger. Man skal bare selv arbejde for sagen også. 

Ja Man føler ikke at man bliver taget seriøst på uddannelsen og lærerne ikke gider en skid. Og det gider de nærmest heller ikke. Men når man kommer i praktik og arbejder med de interessante målgrupper, så er det det hele værd. Og det er der man finder ud af om jobbet som pædagog er det rigtige for en. 

Anmeld

3. marts 2015

S*DD

Anonym skriver:

At den er alt for humanistisk burde du vide ved bare at Google ordet pædagog 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.