Hej piger 
Min datter startede i børnehave for 4 måneder siden, og igen igen igen i dag var jeg nødsaget til at ringe til min chef for at meddele barn syg. Jeg har så dårlig samvittighed overfor min arbejdsplads, da det nærmest er hver anden uge hun er syg, og sådan har det været siden hun startede i børnehave.
Hun faldt i søvn kl 16.30 i går og vågnede kl 6 i morges med 38 graders feber(har en normal temp på 36,8) og slimet hoste, så hun kan jo ikke blive sendt i børnehave(hun er også meget sløj nu). Da jeg ringede til børnehaven for at melde hende syg sagde pædagogen at der var rigtig mange børn der havde feber i fredags.
MEN kan det passe at der er så meget sygdom når de små starter i børnehave? Hun har gået i dagpleje inden, og havde ikke haft en sygedag i næsten et år inden hun startede i børnehave 
Hvordan var det med jeres børn? 
Jeg kan lave noget af mit arbejde hjemmefra, men det er selvfølgelig begrænset når jeg også skal passe min datter...
Ja, det er rigtigt surt med alt det sygdom - det kan jeg skrive under på! Jeg har 2 tumlinger i samme hus. Den ene i vuggestue og den anden i børnehaven.
Da min store gik i vuggestue var hun sjældent syg. Den første vinter var hun konstant syg efter hun startede. Hun startede i børnehaven i august 13, hvor hun fik alle mulige sjove sygdomme, som hun aldrig havde fejlet. Heldigvis var jeg hjemme på barsel med den mindste på det tidspunkt
Lillebror startede i juni måned sidste år i vuggestue - hvor min datter samtidigt skiftede institution (så de går i samme hus). Vi er inde i konstant sygdom lige pt. Siden oktober, hvor lillebror havde skoldkopper har vi alle rendt on and off med feber, forkølelse, hoste og omgangssyge. MØB og falsk strubehoste hos den lille er nu også kommet med på listen indenfor de sidste 3 uger 

De har begge fået lagt dræn her inden for de sidste 3 måneder (den mindste så sent som i fredags), så jeg er ved at være pænt træt af sygdom OG snot! 

Anmeld