mor88 skriver:
Hej piger 
Min datter startede i børnehave for 4 måneder siden, og igen igen igen i dag var jeg nødsaget til at ringe til min chef for at meddele barn syg. Jeg har så dårlig samvittighed overfor min arbejdsplads, da det nærmest er hver anden uge hun er syg, og sådan har det været siden hun startede i børnehave.
Hun faldt i søvn kl 16.30 i går og vågnede kl 6 i morges med 38 graders feber(har en normal temp på 36,8) og slimet hoste, så hun kan jo ikke blive sendt i børnehave(hun er også meget sløj nu). Da jeg ringede til børnehaven for at melde hende syg sagde pædagogen at der var rigtig mange børn der havde feber i fredags.
MEN kan det passe at der er så meget sygdom når de små starter i børnehave? Hun har gået i dagpleje inden, og havde ikke haft en sygedag i næsten et år inden hun startede i børnehave 
Hvordan var det med jeres børn? 
Jeg kan lave noget af mit arbejde hjemmefra, men det er selvfølgelig begrænset når jeg også skal passe min datter...
Det lyder da rigtig træls med alt det sygdom
Jeg håber snart, at hun bliver mindre modtagelig for alle de sygdomme 
Min datter startede også i børnehave for 4 måneder siden og kom fra dagpleje.
Hun har da haft en del løbende næse (klart snot ligesom alle andre i børnehaven), men ikke mere end i dagplejen. Ellers har hun haft 2 dage i træk hjemme med feber, og 2 adskilte dage hjemme med hoste, hvor hun faktisk ikke var syg alligevel (hun hostede en del om natten/morgenen, så vi troede, at hun var ved at blive syg, men hostede ikke resten af dagen, og var helt frisk). Så det er nådigt sluppet på 4 måneder, synes jeg.
Jeg synes faktisk, at hun har været lidt mindre syg efter børnehavestart end i dagplejen... Og der har endda været flere "epidemier" af opkast, feber og alt muligt, hvor rigtig mange har været syge, men hun har ikke været ramt af det.