Børnehave + sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.831 visninger
10 svar
3 synes godt om
2. marts 2015

mor88

Hej piger

Min datter startede i børnehave for 4 måneder siden, og igen igen igen i dag var jeg nødsaget til at ringe til min chef for at meddele barn syg. Jeg har så dårlig samvittighed overfor min arbejdsplads, da det nærmest er hver anden uge hun er syg, og sådan har det været siden hun startede i børnehave. 

Hun faldt i søvn kl 16.30 i går og vågnede kl 6 i morges med 38 graders feber(har en normal temp på 36,8) og slimet hoste, så hun kan jo ikke blive sendt i børnehave(hun er også meget sløj nu). Da jeg ringede til børnehaven for at melde hende syg sagde pædagogen at der var rigtig mange børn der havde feber i fredags.

MEN kan det passe at der er så meget sygdom når de små starter i børnehave? Hun har gået i dagpleje inden, og havde ikke haft en sygedag i næsten et år inden hun startede i børnehave

Hvordan var det med jeres børn?

Jeg kan lave noget af mit arbejde hjemmefra, men det er selvfølgelig begrænset når jeg også skal passe min datter...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

modesty

mor88 skriver:

Hej piger

Min datter startede i børnehave for 4 måneder siden, og igen igen igen i dag var jeg nødsaget til at ringe til min chef for at meddele barn syg. Jeg har så dårlig samvittighed, da det nærmest er hver anden uge hun er syg, og sådan har det været siden hun startede i børnehave.

Hun faldt i søvn kl 16.30 i går og vågnede kl 6 i morges med 38 graders feber(har en normal temp på 36,8) og slimet hoste, så hun kan jo ikke blive sendt i børnehave(hun er også meget sløj nu). Da jeg ringede til børnehaven for at melde hende syg sagde pædagogen at der var rigtig mange børn der havde feber i fredags.

MEN kan det passe at der er så meget sygdom når de små starter i børnehave? Hun har gået i dagpleje inden, og havde ikke haft en sygedag i næsten et år inden hun startede i børnehave

Min søn har været markant mindre syg i børnehaven end han var i vuggestuen. Han har haft én sygedag siden han startede i juli måned (bortset fra skoldkopper).

Men det er sikkert fordi hun kommer fra dagplejen og ikke er vant til at blive udsat for bakterier i samme omfang.

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

Synes nu ikke mine børn har været så syge i børnehaven som i vuggestuen. Men vil sige fra 1.2. Synes jeg der har været mange baktusser alle steder jeg har været. På min skole har vi ligget på skift  en uges tud med en genstridig virus med tør hoste som går over i en masse snot. 

Her hjemme synes jeg vi har været syge siden juleferien (typisk siden jeg blev græsenke) og er bare så lettet for vi har haft en hel uge uden sygdom - jubi

Anmeld

2. marts 2015

mor88

modesty skriver:

Min søn har været markant mindre syg i børnehaven end han var i vuggestuen. Han har haft én sygedag siden han startede i juli måned (bortset fra skoldkopper).

Men det er sikkert fordi hun kommer fra dagplejen og ikke er vant til at blive udsat for bakterier i samme omfang.

Det er nok derfor så. Det er bare super træls at have et sygt barn nærmest hele tiden  

Anmeld

2. marts 2015

mor88

lineog4 skriver:

Synes nu ikke mine børn har været så syge i børnehaven som i vuggestuen. Men vil sige fra 1.2. Synes jeg der har været mange baktusser alle steder jeg har været. På min skole har vi ligget på skift  en uges tud med en genstridig virus med tør hoste som går over i en masse snot. 

Her hjemme synes jeg vi har været syge siden juleferien (typisk siden jeg blev græsenke) og er bare så lettet for vi har haft en hel uge uden sygdom - jubi

Det er nok en af de dårlige ting ved dagpleje :/ 

Men ja, jeg synes også der løber baktusser rundt allevegne lige nu, og så suger hun åbenbart alt til sig.. Og da mit immunforsvar er nede pga graviditet er hun rigtig god til at smitte sin mor

Puha, glæder mig til vejret bliver bedre

Anmeld

2. marts 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, de er tværtimod blevet mindre syge. De går i en intregreret institution, så det er samme hus som da de gik i vuggestue.

Det er helt sikkert fordi, at hun kommer fra dp og der ingen baktusser er.

God bedring

Anmeld

2. marts 2015

LilleMie

mor88 skriver:

Hej piger

Min datter startede i børnehave for 4 måneder siden, og igen igen igen i dag var jeg nødsaget til at ringe til min chef for at meddele barn syg. Jeg har så dårlig samvittighed overfor min arbejdsplads, da det nærmest er hver anden uge hun er syg, og sådan har det været siden hun startede i børnehave. 

Jeg kan lave noget af mit arbejde hjemmefra, men det er selvfølgelig begrænset når jeg også skal passe min datter...

Det lyder da rigtig træls med alt det sygdom Jeg håber snart, at hun bliver mindre modtagelig for alle de sygdomme 

Min datter startede også i børnehave for 4 måneder siden og kom fra dagpleje.

Hun har da haft en del løbende næse (klart snot ligesom alle andre i børnehaven), men ikke mere end i dagplejen. Ellers har hun haft 2 dage i træk hjemme med feber, og 2 adskilte dage hjemme med hoste, hvor hun faktisk ikke var syg alligevel (hun hostede en del om natten/morgenen, så vi troede, at hun var ved at blive syg, men hostede ikke resten af dagen, og var helt frisk). Så det er nådigt sluppet på 4 måneder, synes jeg.

Jeg synes faktisk, at hun har været lidt mindre syg efter børnehavestart end i dagplejen... Og der har endda været flere "epidemier" af opkast, feber og alt muligt, hvor rigtig mange har været syge, men hun har ikke været ramt af det.

Anmeld

2. marts 2015

mor88

Det lyder da rigtig træls med alt det sygdom Jeg håber snart, at hun bliver mindre modtagelig for alle de sygdomme 

Min datter startede også i børnehave for 4 måneder siden og kom fra dagpleje.

Hun har da haft en del løbende næse (klart snot ligesom alle andre i børnehaven), men ikke mere end i dagplejen. Ellers har hun haft 2 dage i træk hjemme med feber, og 2 adskilte dage hjemme med hoste, hvor hun faktisk ikke var syg alligevel (hun hostede en del om natten/morgenen, så vi troede, at hun var ved at blive syg, men hostede ikke resten af dagen, og var helt frisk). Så det er nådigt sluppet på 4 måneder, synes jeg.

Jeg synes faktisk, at hun har været lidt mindre syg efter børnehavestart end i dagplejen... Og der har endda været flere "epidemier" af opkast, feber og alt muligt, hvor rigtig mange har været syge, men hun har ikke været ramt af det.

Hvor er i heldige  og tak håber også snart hun er færdig med alt det sygdom

Her har hun både haft omgangssyge, to gange influenza og meget mere, så det er super træls, både for hende for hun elsker at være i børnehave og for mig ift. Job  jeg synes også ofte jeg møder børn i børnehaven der helt tydeligt er for syge til at være andre steder end hjemme, og det er selvfølgelig medvirkende til at de andre børn er mere syge, men det er der ligesom ikke så meget at gøre ved desværre..

Anmeld

2. marts 2015

LilleMie

mor88 skriver:

Hvor er i heldige  og tak håber også snart hun er færdig med alt det sygdom

Her har hun både haft omgangssyge, to gange influenza og meget mere, så det er super træls, både for hende for hun elsker at være i børnehave og for mig ift. Job  jeg synes også ofte jeg møder børn i børnehaven der helt tydeligt er for syge til at være andre steder end hjemme, og det er selvfølgelig medvirkende til at de andre børn er mere syge, men det er der ligesom ikke så meget at gøre ved desværre..

Nej det er så synd, når børn kommer syge i institution. Her er en dreng eksempelvis ringet hjem to dage i træk med feber, det er godt nok synd!

Ja det er slet ikke sjovt for nogen parter! Jeg synes, at man næsten lige ofte hører om både mere og mindre sygdom efter start i børnehaven. Jeg fristet til at tro, at det er tilfældigt. Hos min veninde har de i år også ligget syge på skift hele vinteren, og deres dreng går i en integreret institution (og startede i børnehavedelen for 3 måneder siden).

Anmeld

2. marts 2015

Elgaard73

Vores dreng kom også fra dagpleje, til BH for 4 måneder siden, og vi oplever nøjagtigt det samme som dig. Tror at det er det øgede smittepres, samt at vi har en meget fugtig vinter, som gør det.

Det er sgu lidt øv, at gå fra at have en dreng som aldrig er syg, til at have en dreng, som minimum 1 gang om måneden er sløj,snottet eller pludselig har feber.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.