Feber lige efter ÆL? Er løbet så kørt?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.346 visninger
12 svar
1 synes godt om
1. marts 2015

MK09

Hej allesammen!

Havde en længe ventet ÆL her i torsdag/fredags (26./27.) og har nu her om søndagen 38,3 i feber og slem hoste og ondt i halsen  det begyndte allerede så småt i går med 37,8... Men hvad tænker I? Er løbet så kørt for denne gang? Kan befrugtning/undfangelse osv. finde sted under disse forhold, eller ødelægger det det hele? Har taget panodil for at slå feberen ned! 

Nogle der har erfaring eller bare nogle tanker? Håber I vil hjælpe mig!

KH!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2015

xStinepigen

MK09 skriver:

Hej allesammen!

Havde en længe ventet ÆL her i torsdag/fredags (26./27.) og har nu her om søndagen 38,3 i feber og slem hoste og ondt i halsen  det begyndte allerede så småt i går med 37,8... Men hvad tænker I? Er løbet så kørt for denne gang? Kan befrugtning/undfangelse osv. finde sted under disse forhold, eller ødelægger det det hele? Har taget panodil for at slå feberen ned! 

Nogle der har erfaring eller bare nogle tanker? Håber I vil hjælpe mig!

KH!

Altså jeg skal ikke kunne sige noget med sikkerhed, men tror da der er en chance for løbet muligvis kan være kørt da din krop bruger al energien på et bekæmpe bakterier e nu. Og når du tager Panodil forhindrer du kroppen okay bekæmpe det, DS kroppen skal op og "koge" for at slå dem ihjel. Ved lavere temperatur formere de sig bedre 

Anmeld

2. marts 2015

MK09

xStinepigen skriver:

Altså jeg skal ikke kunne sige noget med sikkerhed, men tror da der er en chance for løbet muligvis kan være kørt da din krop bruger al energien på et bekæmpe bakterier e nu. Og når du tager Panodil forhindrer du kroppen okay bekæmpe det, DS kroppen skal op og "koge" for at slå dem ihjel. Ved lavere temperatur formere de sig bedre 

Okay, tak for dit svar! Jeg håber nu ikke du har ret 

Tror dog nu at det er halsbetændelse jeg har - forårsaget af virus og ikke bakterier - da det er langt det mest normale og passer med at jeg er lidt snottet, hoster meget og feberen ikke kommer meget over 38.

Jeg tænker umiddelbart at det er selve temperaturforhøjelsen jeg er mest bekymret for, da jeg ikke ved om den varmere temperatur gør at kroppens miljø er for varmt til befrugtning og videre udvikling, så tror jeg vil fortsætte med at tage panodil, hvis min temp. kommer over 38 grader, da min almentilstand ikke er så dårlig udover hoste...

Selve ægget er jo lavet og sædcellerne er jo sendt afsted, så lige nu skal kroppen vel ikke arbejde så meget (før ægget sætter sig fast), så tænker det vigtigste må være at forholdene i kroppen ihvertfald ikke ødelægger det nyligt befrugtede æg - derfor prøver jeg at holde feberen nede som første prioritet.

så  for at der stadig er en chance!! Men tusind tak for dit input, jeg sætter meget pris på at du tog dig tid til at svare! 

Anmeld

2. marts 2015

DBM

Altså første gang jeg blev gravid, var jeg rigtig syg nogle dage efter ÆL i næsten to uger så vidt jeg husker.
Og denne her gang havde jeg underlivsbetændelse omkring ÆL med næsten 39 i feber. Så det behøver altså ikke at betyde at "løbet er kørt".

Håber det lykkes

Anmeld

2. marts 2015

MK09

DBM skriver:

Altså første gang jeg blev gravid, var jeg rigtig syg nogle dage efter ÆL i næsten to uger så vidt jeg husker.
Og denne her gang havde jeg underlivsbetændelse omkring ÆL med næsten 39 i feber. Så det behøver altså ikke at betyde at "løbet er kørt".

Håber det lykkes

Tusind tak for dit svar! 

Wow det lyder godt nok vildt! Specielt at du er blevet gravid med underlivsbetændelse! Men rigtig dejligt at høre, at alt håb ikke nødvendigvis er ude!! 

KH!

Anmeld

2. marts 2015

MK09

Tog du piller/panodiler forbindelse med, at du var syg?

Anmeld

2. marts 2015

DBM

Jeg blev også lidt overrasket over det. Men ja jeg tog panodiler begge gange. Og denne her gang også antibiotika. 
Men jeg er jo ikke særlig langt, har lige fundet ud af det, så meget kan ske endnu..

Anmeld

2. marts 2015

MK09

DBM skriver:

Jeg blev også lidt overrasket over det. Men ja jeg tog panodiler begge gange. Og denne her gang også antibiotika. 
Men jeg er jo ikke særlig langt, har lige fundet ud af det, så meget kan ske endnu..

For at alt selvfølgelig går som det skal! 

Må jeg spørge dig om det gik godt første gang? Det er helt i i orden hvis du ikke har lyst til at svare..

KH!

Anmeld

2. marts 2015

DBM

Puha, nej det gjorde det ikke. Fosteret døde i uge 16. Men jeg tror ikke det havde noget at gøre med hverken sygdom eller piller

Anmeld

2. marts 2015

MK09

DBM skriver:

Puha, nej det gjorde det ikke. Fosteret døde i uge 16. Men jeg tror ikke det havde noget at gøre med hverken sygdom eller piller

Ååh det er jeg virkelig ked af at høre! 

Har selv haft en MA i uge 9, hvilket var en hård omgang, så kan næsten ikke forestille mig hvor forfærdeligt det må være at miste endnu senere.. 

Men dejligt du er gravid igen og ønsker dig alt det bedste fremover! tusind tak fordi du ville svare på mine spørgsmål 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.