Nu har jeg tænkt over noget i ret lang tid, og ikke helt vidst om jeg kunne tillade mig at spørge, men here it comes
For syv år siden da vi fik vores første barn ønskede jeg mig en tatovering og det var jo lige til at vælge hendes navn op af underarmen eller på håndledet så alle kunne se hvor stolt jeg var og hvor meget jeg elskede hende. Men, jeg kunne alligevel ikke da jeg stod der, min bekymring gik i retning af at jeg selv ville ha syntes det var smadder pinligt hvis jeg skulle ha en mor, der til alle fødselsdage, skole hjem samtaler, gåture om sommeren og så videre havde mit navn et så synligt sted. Så jeg lod være og fik noget andet- som jeg stadig elsker og ikke behøver frygte er flovt for mine børn
men, er jeg den eneste der tænker sådan? At det måske ikke er det fedeste at ens mor og far har ens navne skrevet i neon for alle at kunne se? Jeg ville ikke bryde mig om det, mit navn er mit, en del af min personlighed og identitet ligger der, og jeg ville føle mig lidt udstillet og 'bestjålet' hvis mine forældre tog det fra mig og plantede det på deres krop, især hvis de ikke engang spurgte først. Hvad tænker i, er jeres børns navne jeres eller deres at bestemme over hvor skal stå? Og jer der har dem, vil i få dem fjernet hvis jeres børn ønsker det en dag??
Anmeld