Æl tests eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Louisevilhababy skriver:

JA altså jeg prøver virkelig at tage det roligt, det kan tage op til 2 år at blive gravid, og ja der har da været et par gange hvor tårerne har presset på.. så lad os nu se  

Men tak og i lige måde 

Altså har nok allerede i denne månede fundet ud af min ÆL er omkring 11-12 dag.. og det har jeg gjort ud fra temp og test, en kombi er super god 

Kan jeg godt forstå. Jeg er simpelthen også et utålmodigt menneske (ved godt nogle kæmper i flere år). 

Hmm måske jeg alligevel skulle prøve mig frem med nogle tests for at være sikker på min æl dag  hehe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

Sophie90

Anonym skriver:

Synes også det er svært, for man vil jo gerne blive gravid hurtigst muligt, men jeg er også bange for at stresse mig selv 

Ja præcis, men jeg tror jeg i mit stille sind er kommet frem til at det nok er bedst ihvertfald i starten at bare se om det sker.. Både for at undgå stress, men også bare for at nyde den sidste "alene-tid" man har sammen. Når man først har fået et barn skal alting jo planlægges, så hvorfor ikke bare nyde den tid man har sammen inden men får baby Det gav ihvertfald mening for mig, da jeg først kom frem til det hehe.. 

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Animalia skriver:

Ja præcis, men jeg tror jeg i mit stille sind er kommet frem til at det nok er bedst ihvertfald i starten at bare se om det sker.. Både for at undgå stress, men også bare for at nyde den sidste "alene-tid" man har sammen. Når man først har fået et barn skal alting jo planlægges, så hvorfor ikke bare nyde den tid man har sammen inden men får baby Det gav ihvertfald mening for mig, da jeg først kom frem til det hehe.. 

Det lyder som en rigtig god ide  dog er dette ikke vores første barn, så vi har ikke så meget alene tid alligevel hihi 

Anmeld

2. marts 2015

Louisevilhababy

Anonym skriver:

Kan jeg godt forstå. Jeg er simpelthen også et utålmodigt menneske (ved godt nogle kæmper i flere år). 

Hmm måske jeg alligevel skulle prøve mig frem med nogle tests for at være sikker på min æl dag  hehe 

Min teori er at med både temp måling og ÆL så kan du den første månede finde din ÆL dag - det er meget nemt og billigt med temp måler, - hvor at hvis du kun bruger tests kan du komme til at bruge flere tests... 

Åh ja tålmodigheden er altså heller ikke stor her, tror bare også månederne går hurtigt også, der sker så meget andet 

Sidder lige nu og er helt i tvivl om vi alligevel ramte min ÆL her for nogle dage siden...

Jeg havde muligvis en biokemisk i December, da jeg sådan set ikke var i tvivl om at der skete noget i min krop, meget murren og jag i underlivet - men endte i 2x underlige mens perioder de følgende måneder - nu har jeg haft en normal cyklus og målt min temp og brugt to tests og gætter på at det er ca den 12. dag ... vi har så ikke været sammen der, så tænker at det ikke har kunne lade sig gøre i denne månede men nu var jeg jo klar over ca dagen så kunne vi jo satser på at ramme næste månede... men nu har jeg det underligt i underlivet og let ømme bryster.. arg - så lige meget hvad er det altså en rutsjebane!!!!! 

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Louisevilhababy skriver:

Min teori er at med både temp måling og ÆL så kan du den første månede finde din ÆL dag - det er meget nemt og billigt med temp måler, - hvor at hvis du kun bruger tests kan du komme til at bruge flere tests... 

Åh ja tålmodigheden er altså heller ikke stor her, tror bare også månederne går hurtigt også, der sker så meget andet 

Sidder lige nu og er helt i tvivl om vi alligevel ramte min ÆL her for nogle dage siden...

Jeg havde muligvis en biokemisk i December, da jeg sådan set ikke var i tvivl om at der skete noget i min krop, meget murren og jag i underlivet - men endte i 2x underlige mens perioder de følgende måneder - nu har jeg haft en normal cyklus og målt min temp og brugt to tests og gætter på at det er ca den 12. dag ... vi har så ikke været sammen der, så tænker at det ikke har kunne lade sig gøre i denne månede men nu var jeg jo klar over ca dagen så kunne vi jo satser på at ramme næste månede... men nu har jeg det underligt i underlivet og let ømme bryster.. arg - så lige meget hvad er det altså en rutsjebane!!!!! 

Åh altså, det skal da heller ikke være

nemt hehe  men nu har jeg bestilt

æl tests, så må vi se om jeg bliver for stresset. 

Ved du egentlig om man kan have ægløsning nu, hvis jeg sidst havde mens 10/2 og der plejer at være 30-31 dage i min cyklus

Anmeld

2. marts 2015

Louisevilhababy

Anonym skriver:

Åh altså, det skal da heller ikke være

nemt hehe  men nu har jeg bestilt

æl tests, så må vi se om jeg bliver for stresset. 

Ved du egentlig om man kan have ægløsning nu, hvis jeg sidst havde mens 10/2 og der plejer at være 30-31 dage i min cyklus

i realiteten så ja ... Altså så vidt jeg har læst mig til er det meget forskelligt fra kvinde til kvinde - før hen sagde man ca 14 dage før næste mens men den holder ikke ved alle kvinder længere ... 

Har du en fornemmelse af at have ÆL?

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Louisevilhababy skriver:

i realiteten så ja ... Altså så vidt jeg har læst mig til er det meget forskelligt fra kvinde til kvinde - før hen sagde man ca 14 dage før næste mens men den holder ikke ved alle kvinder længere ... 

Har du en fornemmelse af at have ÆL?

Ja synes faktisk at det niver i min ene æggestok  

Anmeld

2. marts 2015

Logo

Anonym skriver:

Hej derude 

Nu er det snart tid til at kæresten og jeg skal igang med PB 

Vil lige hører om i ville bruge æl tests eller ej?

hvorfor og hvorfor ikke? 

Pft.

Hvis man er sunde og raske, og har et normalt og sundt sexliv, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle bruge ægløsningstest.

vi brugte ægløsningstest, men det er fordi min kæreste har en sygdom i sin forhud, som er ret smertefuld for ham, og derfor kan han kun have sex ganske få gange på en måned. 

I øvrigt skal han have fjernet den syge forhud til maj, jeg GLÆDER mig . 

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Logo skriver:

Hvis man er sunde og raske, og har et normalt og sundt sexliv, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle bruge ægløsningstest.

vi brugte ægløsningstest, men det er fordi min kæreste har en sygdom i sin forhud, som er ret smertefuld for ham, og derfor kan han kun have sex ganske få gange på en måned. 

I øvrigt skal han have fjernet den syge forhud til maj, jeg GLÆDER mig . 

Hvor dejligt den skal fjernes så i kan give den gas hihi 

vi er sunde og raske, og har et okay sex liv, men vi har ofte ikke så meget overskud til sex når vi endelig ligger os i sengen, så måske det ville hjælpe at man vidste hvornår man skulle være "kamp klar"  haha

har lige bestilt æl tests idag. Så de når nok ikke at komme til næste ægløsning, men så må vi bare prøve os frem. Hihi 

Anmeld

3. marts 2015

Louisevilhababy

Anonym skriver:

Ja synes faktisk at det niver i min ene æggestok  

Det gør det somregel også ved mig, dog kan det føles som mere eller mindre fra hver gang... Nogen gange er jeg SLET ikke i tvivl om at det sker og andre gange ligger jeg ikke rigtgo mærke til det:-)

men ja viber man pludselig så bevidst om ens krop og hvad den laver, at alting bare er mere tydeligt:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.