Æl tests eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

823 visninger
20 svar
0 synes godt om
27. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej derude 

Nu er det snart tid til at kæresten og jeg skal igang med PB 

Vil lige hører om i ville bruge æl tests eller ej?

hvorfor og hvorfor ikke? 

Pft.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2015

biniek

vi bruger det ikke, serlig fordi det gør mig stresset.

og stress er være en at bare have sex over hele den fertile periode synes jeg.

vi prøvede æl-tests men ja ikke lige noget for mig

Anmeld

28. februar 2015

April-baby

Vi brugte ikke æl teste, nu vidste jeg os hvornår jeg havde det. Mange mister lysten til at have sex den dag man får en positiv æl test, men for nogle virker det jo (: det bare med at prøve sig frem (:

Anmeld

28. februar 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg ville bruge ÆL-tests i starten for at finde ud af ca. hvor ægløsningen ligger og derefter ville jeg ikke bruge dem. 

De kan hurtigt stresse en og få en til at føle man har sex bare fordi man skal - i hvert fald herhjemme 

Anmeld

28. februar 2015

Anonym trådstarter

Mange tak for svar alle sammen 

tror vi dropper æl tests, og lader naturen gå sin gang 

Anmeld

28. februar 2015

Sophie90

Jeg sidder lidt med samme problematik, men min kæreste mener at vi bare skal lade det ske når det sker.. Det gør man jo ligemeget hvad, men du ved hvad jeg mener.. Tror også det vil stresse mig lidt, sådan umiddelbart, så tror min kæreste har ret Men har da lidt lyst til at prøve hehe.. Så kender dit "problem"!

Anmeld

28. februar 2015

Louisevilhababy

Jeg valgte i starten ikke at bruge det, da jeg synes det skulle gå sin naturlige gang - men nu er keg alligevel efter 6 cyklusser gået igang med at måle temp hver morgen og supplerer med tests for at blive klogere og lige nu virker det naturligt at gøre, men når der ikke er sket så mege,  så synes jeg det er rart ... 

Vi er så ike nået til den positive test endnu, måske om en dag eller to først, så er lige midt i det .. Men når det så er sagt så synes keg det er fint, det har givet mig lidt blod på tanden, og vores sex virker til at være det samme ... Men der er vi alle forskellige jo så ja følg din lyst/jeres lyst .... Hvad har du selv lyst til, hvor meget ved du om din egen cyklus ... Hvor tit og hvornår har du ÆL 

Held og lykke med BP

Anmeld

1. marts 2015

Anonym trådstarter

Animalia skriver:

Jeg sidder lidt med samme problematik, men min kæreste mener at vi bare skal lade det ske når det sker.. Det gør man jo ligemeget hvad, men du ved hvad jeg mener.. Tror også det vil stresse mig lidt, sådan umiddelbart, så tror min kæreste har ret Men har da lidt lyst til at prøve hehe.. Så kender dit "problem"!

Synes også det er svært, for man vil jo gerne blive gravid hurtigst muligt, men jeg er også bange for at stresse mig selv 

Anmeld

1. marts 2015

Anonym trådstarter

Louisevilhababy skriver:

Jeg valgte i starten ikke at bruge det, da jeg synes det skulle gå sin naturlige gang - men nu er keg alligevel efter 6 cyklusser gået igang med at måle temp hver morgen og supplerer med tests for at blive klogere og lige nu virker det naturligt at gøre, men når der ikke er sket så mege,  så synes jeg det er rart ... 

Vi er så ike nået til den positive test endnu, måske om en dag eller to først, så er lige midt i det .. Men når det så er sagt så synes keg det er fint, det har givet mig lidt blod på tanden, og vores sex virker til at være det samme ... Men der er vi alle forskellige jo så ja følg din lyst/jeres lyst .... Hvad har du selv lyst til, hvor meget ved du om din egen cyklus ... Hvor tit og hvornår har du ÆL 

Held og lykke med BP

Puha, jeg ville godt nok også starte på æl og diverse tests, hvis intet var sket her i 6mdr. Men håber du/i snart får en positiv test 

jamen dette er faktisk ikke min første graviditet, men har ikke brugt æl før, da jeg blev gravid uplanlagt. Men min mens er nogenlunde regelmæssig. Men tror vi prøver et par mdr uden, og hvis der ikke sker noget, må jeg prøve æl tests 

Anmeld

2. marts 2015

Louisevilhababy

Anonym skriver:

Puha, jeg ville godt nok også starte på æl og diverse tests, hvis intet var sket her i 6mdr. Men håber du/i snart får en positiv test 

jamen dette er faktisk ikke min første graviditet, men har ikke brugt æl før, da jeg blev gravid uplanlagt. Men min mens er nogenlunde regelmæssig. Men tror vi prøver et par mdr uden, og hvis der ikke sker noget, må jeg prøve æl tests 

JA altså jeg prøver virkelig at tage det roligt, det kan tage op til 2 år at blive gravid, og ja der har da været et par gange hvor tårerne har presset på.. så lad os nu se  

Men tak og i lige måde 

Altså har nok allerede i denne månede fundet ud af min ÆL er omkring 11-12 dag.. og det har jeg gjort ud fra temp og test, en kombi er super god 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.