børne-forsikring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.023 visninger
24 svar
0 synes godt om
30. august 2009

finkedinke

Jeg har endnu ikke fået lavet en forsikring til mine børn. Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg egentlig skal være opmærksom på når jeg skal tegne en. Og jeg er også en anelse i tvivl om hvad jeg skal med en sådan forsikring. Jeg har hørt fra flere at det er noget man bør have, men hvorfor?
Dette er ikke tænkt som en debat for/imod forsikringer, men mere fordi jeg mangler viden. Så hjælp mig med at blive klogere

Har du en børneulykkesforsikring ? hvilket selskab, hvad dækker den?

Berith

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2009

1977

Profilbillede for 1977
Vi har en børneulykkesforsikring hos alm. brand. Den dækker invaliditet (med tillæg), tandskader (regningen efter han er fyldt 18) , fingerskader (med tillæg), dødsfald og behandling og transport.

Jeg mener klart det kan betale sig, for hvis han mister sin ene tommeltot, ja så kan han få erstatning. Ellers er det bare synd. Og hvis kan ødelægger sine tænder, ja så dækker forsikringen også for den meldte skade når han er blevet 18 år og ikke længere er under skoletandlægen.

Så for mig at se er det for dumt at lade være

Anmeld

30. august 2009

Mira0911

Jeanne skriver:

Vi har en børneulykkesforsikring hos alm. brand. Den dækker invaliditet (med tillæg), tandskader (regningen efter han er fyldt 18) , fingerskader (med tillæg), dødsfald og behandling og transport.

Jeg mener klart det kan betale sig, for hvis han mister sin ene tommeltot, ja så kan han få erstatning. Ellers er det bare synd. Og hvis kan ødelægger sine tænder, ja så dækker forsikringen også for den meldte skade når han er blevet 18 år og ikke længere er under skoletandlægen.

Hvad giver du for den forsikring?

Anmeld

30. august 2009

1977

Profilbillede for 1977
Dutte84 skriver:

Hvad giver du for den forsikring?

Jeg mener det er 1100 året

Anmeld

30. august 2009

Mira0911

Jeanne skriver:

Jeg mener det er 1100 året

Okey...

Anmeld

30. august 2009

Mamman

Profilbillede for Mamman
Jeanne skriver:

Jeg har en forsikring på Malou der dækker det samme som du skriver. Hos HF forsikring.
Vi giver 700 om året.

Min mor havde den samme forsikring på mig og mine søskende, og jeg fik en tanskade som 12 årig, og har været glad for den forsikring som hun havde tegnet

Anmeld

30. august 2009

Zeta

finkedinke skriver:

Jeg har endnu ikke fået lavet en forsikring til mine børn. Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg egentlig skal være opmærksom på når jeg skal tegne en. Og jeg er også en anelse i tvivl om hvad jeg skal med en sådan forsikring. Jeg har hørt fra flere at det er noget man bør have, men hvorfor?
Dette er ikke tænkt som en debat for/imod forsikringer, men mere fordi jeg mangler viden. Så hjælp mig med at blive klogere

Berith

Du skal tegne en forsikring på dine børn hvis du også selv har en fritids og ulykkeforsikring (det har næsten alle i deres dækning fra pensionskassen) Mange skader kan koste dyrt, f.eks. skader på tandsæt, men også invaliditet og andre uhyrligheder.

Det er jo stærkt begrænset hvad det offentlige dækker og hjælper med. desværre og i fremtiden bliver det kun ringere.

Hvis dit barn f.eks. blev 50% invalid, så får man ikke en nem tilværelse alene med de offentlige ydelser. Ej heller efterfølgende behandling. Og det er egentlig det du skal spørge dig selv om, vil jeg tage chancen? eller dækker mig godt ind? for barnets skyld.

Så er de 700-1.500 om året peanuts i forhold til alt det andet man bruger i en husstand.

Du skal indhente tilbud fra mindst 3 selskaber og sørge for at dækningerne og forsikringssummen er ens. Ellers kig ind på forsikringsoplysningens hjemmeside og læs + søg.

Anmeld

30. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
finkedinke skriver:

Berith

Ja, Idun har børneulykkesforsikring. Vi har tjenestemændendes forsikringsselskab. Jeg kna ikke huske hvad vi giver, men det er ikke vildt meget. Men vi fik at vide fra BH at vi skulle have det fordi de ikke længere selv har en forsikirng

Anmeld

30. august 2009

Vingummien

finkedinke skriver:

Berith

Vi har en

1. står i papirene fra vuggestuen at det er en meget god ide at have det, med hensyn til tandskader osv.
2. Dem til børn koster ikke det vilde, gir omkring 1200 for et år.

Den vi har dækker med et beløb hvis han bliver indvalid og dækker ved tandskader til han bliver 18 år og hvis der indtil han bliver 26 er noget der skal laves på skader sket inden han bliver 18 så dækker de også for det. Og så dækker de en masse andet også. Jeg syntes det er en god trykhed at have, og hvis nu han falder og slår sine tænder så dækker de regningerne på det.

Anmeld

30. august 2009

Mira0911

suanne85 skriver:

Vi har en

1. står i papirene fra vuggestuen at det er en meget god ide at have det, med hensyn til tandskader osv.
2. Dem til børn koster ikke det vilde, gir omkring 1200 for et år.

Den vi har dækker med et beløb hvis han bliver indvalid og dækker ved tandskader til han bliver 18 år og hvis der indtil han bliver 26 er noget der skal laves på skader sket inden han bliver 18 så dækker de også for det. Og så dækker de en masse andet også. Jeg syntes det er en god trykhed at have, og hvis nu han falder og slår sine tænder så dækker de regningerne på det.

Hvad forsikring er det ved?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.