Beem82 skriver:
Jeg mistede min søn i uge 33+2 og er nu gravid igen (5+0). Og er også ovenud lykkelig, men for søren det er svært! Især her i første trimester, hvor man bare ikke kan gøre hverken fra eller til.
Det jeg håber kommer til at virke for mig er, at tage en dag ad gangen. Acceptere at frygten er der for den kommer vi ikke udenom. Den er jo er et udtryk for kærligheden til den lille spire og hvor meget den betyder 
Men samtidig prøve at holde den i ave ved også at glæde mig og tvinge mig selv til at tro på det lykkes. Jeg har brugt en halv times tid hver dag den sidste uges tid på at ligge og hvile og bare nyde at jeg er gravid lige nu i det her øjeblik. Virkelig nyde den boblende glæde indeni og lukke af for alle tanker om scanninger og risici og sorg. Det har virket rigtigt godt og givet mig lidt luft til at klare de svære tanker bagefter.
Og så tænker jeg at sætte mig små delmål. For lige nu virker 9 måneder som en uendelighed, som på ingen måder kan gå godt. Men istedet fokuserer jeg på, at jeg om to uger skal til første ts og forhåbentlig se hjerteblink. Det er det, jeg holder fokus på. Skal bare lige klare to uger. Nu har jeg allerede klaret én uge så to mere kan jeg også godt! Og så sætter jeg et andet mål bagefter. Måske en uge eller to mere til næste scanning. Eller næste lægesamtale. Osv.
Og så har jeg et godt netværk som jeg kan dele mine tanker med og som forstår at man det ene øjeblik er lykkelig og det næste helt i panik. Lige at få læsset af er guld værd!
Men for pokker det er svært!
Kæmpe kæmpe kram 
Jeg krævede også af mig selv at være gravid en dag af gangen. Vågne, ligge hånden på maven om morgenen og tænke: i dag er jeg gravid. Og om aftenen når jeg lagde mig i sengen var jeg taknemmelig for jeg havde haft en dag mere som gravid.
Men der var også dage og perioder hvor det ikke var med glæde, men blot som konstatering: okay jeg er så også gravid i dag - kunne faktisk meget sjældent efter første hjertegennemscanning finde den boblende glæde ved at være gravid og måske få en baby. Måske var det fordi jeg fik kønnet at vide, måske var det fordi det var første virkelige indikation på min graviditet var anderledes fordi jeg havde mistet, måske var det fordi han der blev en baby som jeg kunne miste - jeg aner det ikke.
Jeg nåede forresten til aller sidst at kunne være gravid en uge af gangen, men aldrig længere - skrev aldrig terminsdato i kalender, fortalte den kun til meget få, og alligevel da jeg nåede den så røg verden sammen. Og jeg måtte erkende jeg ikke kunne leve med at bare gå over og vente på han ville ud i verden.
Og kan jo så berette, det er okay ikke at være lykkelig for at være gravid hele graviditeten, ja sågar heller ikke de første dage man har fået sit mirakel. For man kommer til at elske dem, og det jeg gik glip af ved ikke at glæde mig på den rigtige måde fylder intet mere, for jeg har fået en masse andet nu. Og elsker ikke min søn mindre, har ikke mindre godt forhold osv til ham.
pøj pøj til jer alle med jeres graviditeter og med af holde frygten fra døren