a-kassen forlanger adgang til mail- føler krænket

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2015

Boble123

Det lyder altså meget usandsynligt synes jeg.

Altså i princippet kan a-kassen jo være fløjtende ligeglade med alle jeres mails. Hvis ikke de har registreret at din mand er meldt ind, jamen så er det altså jer der skal bevise at han har henvendt sig rettidigt. Og hvorfor skulle de dog spilde tid på at tjekke hans computer?

Hvis i kan bevise at han har søgt om at blive meldt ind, og hvis ikke det virker at sende dokumentationen elektronisk, så print det hele ud og send det med posten. 

Ikke i min vildeste fantasi tror jeg på at de vil spilde ressourcer på at tjekke hans computer. (Om de må er en anden side af sagen).

Hvis i føler jer uretfærdigt behandlet så send en klage. Så bliver jeres sag behandlet ad den vej i stedet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2015

Lililili

Øv en situation... Tænker lidt, hvad er der sendt af mails? Har han meldt sig ind på deres hjemmeside, via en blanket, eller over tlf? 

Anmeld

25. februar 2015

Newsence

Han meldte sig ind via. deres online blanket..

De sagde at den mail der bekræfter indmeldelsen er beviset og det er den de hele tiden har ville se beviser på er der og det er den.

vi er enige om at vi skal bevise det men syntes også bare at dette er gjort flere gange. alt de har bedt om har de fået men hver gang vi kommer med vores bevis så vil de have endnu mere... Hvorfor ikke be om det hele på én gang?? Vi har sendt deres mail, vi har atget billede af mails ja alt de har ville have undtagen at give dem kode og computer.

Det er ikke et problem det er elektronisk sendt for dem... de tror ikke på beviset. Så printe det ud og sende med post vil ikke rykke noget..

Hvis det blot var det så var det sendt med posten for længe siden men problemet er som sagt at til trods for at det er dem der har bedt om de konkrete beviser og har fået dem så er de stadig ikke tilfredse. 

De har bedt om at vi tog computeren med ind til dem og da vi sagde nej ja så sagde de at så ville de have adgang til hans mail konto i form af kode. Dette er så det vi igen har sagt nej til.. det er sgu privat.. 

syntes måske bare de skulle indse at det ikke er vores fejl men deres system der har haft en fejl..  

Men mit spørgsmål er også mere om de kan forlange at få adgang til hans computer og/eller konto for at tro på os efter alle de beviser vi har sendt afsted til dem... De må gerne forlange andre beviser men syntes bare det er krænkende og grænseoverskridende at de forlanger adgang til noget privat. 

Anmeld

25. februar 2015

dpb

newsence skriver:

De sagde at den mail der bekræfter indmeldelsen er beviset og det er den de hele tiden har ville se beviser på er der og det er den.

vi er enige om at vi skal bevise det men syntes også bare at dette er gjort flere gange. alt de har bedt om har de fået men hver gang vi kommer med vores bevis så vil de have endnu mere... Hvorfor ikke be om det hele på én gang?? Vi har sendt deres mail, vi har atget billede af mails ja alt de har ville have undtagen at give dem kode og computer.

Det er ikke et problem det er elektronisk sendt for dem... de tror ikke på beviset. Så printe det ud og sende med post vil ikke rykke noget..

Hvis det blot var det så var det sendt med posten for længe siden men problemet er som sagt at til trods for at det er dem der har bedt om de konkrete beviser og har fået dem så er de stadig ikke tilfredse. 

De har bedt om at vi tog computeren med ind til dem og da vi sagde nej ja så sagde de at så ville de have adgang til hans mail konto i form af kode. Dette er så det vi igen har sagt nej til.. det er sgu privat.. 

syntes måske bare de skulle indse at det ikke er vores fejl men deres system der har haft en fejl..  

Men mit spørgsmål er også mere om de kan forlange at få adgang til hans computer og/eller konto for at tro på os efter alle de beviser vi har sendt afsted til dem... De må gerne forlange andre beviser men syntes bare det er krænkende og grænseoverskridende at de forlanger adgang til noget privat. 

Syntes det lyder vildt den behandling han får...

Umiddelbart tror jeg ikke de har hjemmel til at kræve adgang til selve mailkontoen, så umiddelbart vil jeg sig nej det kan de ikke kræve.

Hvilken a-kasse er det??

Qnuz

Anmeld

25. februar 2015

CaWi

Jeg tror ikke de kan tillade sig at vede om koden til ens mail adresse. Eller jo det kan de, men i er ikke forpligtet til at oplyse den, da det er privat. 

Men jeg har også engang skulle have hjælp til noget indtastning på en a-kasses hjemmeside. Jeg fik at vide at den eneste måde de kunne hjælpe mig på, var hvis jeg oplyste min kode og nemid kode. Ikke i min vildeste fantasi jeg ville udlevere dette. Jeg kan jo ikke få nogen garanti for at de loggede ud igen.

Anmeld

25. februar 2015

Lililili

newsence skriver:

Det virker godt nok mærkeligt, det de beder om! Et er der er en fejl i systemet og de derved spørger om dokumentation, men at den dokumentation de får ikke er nok kan jeg slet ikke forstå. Jeg arbejder selv i en a-kasse, og af og til er der fejl i systemerne, har dog ALDRIG oplevet at en elektronisk blanket bliver væk, hvilket den jo må være, når de ikke kan se den og der er sendt en kvittering til jer.  Og i så fald det skulle ske, ville videresendelse af den kvittering, bestemt være nok! Det jo derfor man får kvitteringen. Det har vi brugt i andre situationer, at en mail bare er gensendt. Og det har i jo gjort og mere til. De har også pligt til at skrive samtaler ned, så det burde stå i deres system, at i har ringet, og hvad de har svaret jer, tilbage til de siger han ligger i bunken. Og at de beder jer om mailkonto oplysninger eller at komme med computer, er da helt hen i vejret. De kan selvfølgelig bede om dokumentation, og så må man jo gøre hvad der skal til, men det HAR i jo gjort ??? Lyder altså meget underligt, har de sagt, hvorfor det ikke er godt nok, det der ER sendt til dem? 

Anmeld

25. februar 2015

jenny4

I har i hvert fald gjort det helt rigtige ved ikke at udlevere login og kode til dem. Det virker helt absurd at de beder om det.

jeg synes I skal bede om medarbejdernes navn (hvis ikke I har det) og så ringe og bede om at tale med vedkommendes chef - og spørge hvad problemet er og om de virkelig vil påstå at den kvittering i har ikke er nok bevis. Hvis det ikke løser det, så ville jeg sende en skriftlig klage. Og måske som en nævner også tage fat i Forbrugerrådet.

hvilken a-kasse er det?

Anmeld

25. februar 2015

Newsence

det er magisternes a- kasse.. 

Den medarbejder vi har snakket med har blot hele tiden videregivet hendes chef og it afdelingens bestemmelser, så hende kan vi ikke klandre men hvad gør man når det netop er chefen der mener det..

ved intet om it og en blanket der bliver væk, men ved bare at vi har gensendt, videresendt og taget billede af indbakke der bekræfter at vi har modtaget den mail... 

Lige nu venter vi på en afgørelse om de vil godtage vores dokumentation når vi nu har nægtet at udlevere kode eller komme ind med vores computer... Men ja vi klager helt sikkert over dette... Det er vildt frusterende. Og vi føler os nærmest som uskyldig dømt. Vi er mistænkeliggjort i en grad jeg aldrig har prøvet før.. Normalt når man dokumentere ja så bliver man troet men ikke nu... Det værste er at nu er det forsent for ham at melde dig ind i en anden a-kasse og stadig kunne få dagpenge om en måned så vi er bundet på hænder og føder.. Vi kan ikke engang skifte a-kasse så vi skal reelt finde os i den behandling... Øv hvor føler jeg mig bundet og krænket 

Anmeld

25. februar 2015

Flomse

Den er altså lige til ekstra bladet, den der. Godt nok fraktioner, at de beder om kode, det svarer jo til at give dem nøglen til jeres postkasse. Kan godt forstå du føler dig krænket

Anmeld

25. februar 2015

Chevro

newsence skriver:

de har fået et sådan billede og fået afvide at vi ville gå videre med det, men de mener jo at det ville være i vores interesse at give dem adgang for at bevise vores uskyld. Syntes jeg barev vi har gjort.. 

Uskyld!? 

Hvad fanden er det i skulle være skyld i??? Sindssyg fagforening/á-kasse!! 

Kan på ingen måde se hvad de skal bruge noget af jeres mail osv til! I aner jo Intet om hvem det reelt set er i har på den anden side af computeren/røret/tlf osv. 

Skynd dig hellere at få den sag kørt videre!  For i har da vist loven på jeres side! Håber på det bedste for jer! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.