Sandratoft skriver:
Vi er enige i at de forældre der fravælger vaccinen helt sikkert gør det fordi de er overbevist om at det er det bedste for deres børn. Problemet er at jeg mener deres beslutning kan gå konsekvenser for min datter og det er der tråden knækker for mig. Hun er 8 måneder og kan først få vaccinen når hun er 15 måneder. Dog er der nogle undersøgelser der viser at hun har antistoffer med sig fra graviditeten, der virker indtil hun er 12 måneder, men det giver stadig et vindue hvor hun er i risiko for at blive smittet.
Så ja, jeg er en af dem der synes at ikke-vaccinerede børn ikke skal gå i institution af nogen art og at de selv burde betale for behandling hvis uheldet er ude, da de egentlig selv har valgt det.
Så de der vælger at drikke for meget alkohol skal også betale for behandling der kan føres tilbage til alkohol. De der ryger skal betale for behandling, de der er overvægtige, de der valgte at få et barn trods misdannelser, de der kørte for stærkt i bilen, eller hvad med dem hvor børnene får følgesygdomme som følge af en forkert ernæring fordi man tror på diverse sjove nye ideer om mad. osv osv osv.?
ja din datter er i risikozonen, mine børn er i risikozonen hver evig eneste dag når de er i trafikken, men jeg kræver da ikke alle skal holde op med at køre i bil.
De der fravælger vaccinen beskyldes for egoisme, men er det ikke også egoisme at ville udelukke børn for behandling eller institutioner fordi nogle få børn er for små til at have modtaget vaccinen eller af andre årsager? Så længe vi vælger det er frit og vi ikke ønsker som i USA hvor vaccinationer er "tvungne" så kan vi da ikke udelukke andre mennesker når de har truffet deres frie valg - enten har de det frie valg eller også har de ikke.
Og ja for pokker det er hårdt at tænke på man kan miste sin guldklump, men risikoen ved mæslinger med 8 ud af 10 vaccineret og 2 tilfælde i år ja meget få tilfælde hver år er altså minimal i forhold til alle andre ting ens guldklump kan blive ramt af. Og jeg kan godt forstå at lige nu er det mæslinger der spøger i tankerne fordi medierne har haft det på dagsorden.
Anmeld