Sandratoft skriver:
Jeg forstår bare ikke at man vælger den procentvise større risiko, som man gør når man ikke vaccinerer. Og det der gør mig mest sur er, at det går ud over andre "uskyldige"
Der er også en masse bivirkninger ved kemo, men ved ubehandlet kræft er der nu engang en større risiko og den logik har de fleste mennesker ikke svært ved at se.
Jeg kender nu faktisk en håndfuld der har fravalgt kemo og forsøgt alternative muligheder.
Men vi kan da sagtens være enige, ser man på tallene (og stoler på tallene for det er det jo heller ikke alle der gør), så virker det ulogisk man ikke vælger vaccinen. Men nogen gange er det bare ikke kun logik der styrer, eller nogen gange mistror man de oplysninger man får eller....
Et eksempel er HPV vaccinen, den blev også præsenteret som sikker, mindre sandsynlighed osv. Og jeg tror en stor del nu har en helt anden opfattelse - så jo der er historier hvor man ikke bare kan sætte sin lid til "eksperterne" - at det så i min optik ikke gælder MFR vaccinen er en anden historie.
derudover tror jeg de færreste kender til mæslinger, på den måde forstået det kun er os "gamle" forældre der selv har haft den, har hørt om de forfærdelige historier. Hvorimod der nok er flere af de "yngre" forældre der har hørt de forfærdelige historier om vaccinen for dem er der grundet så mange er blevet vaccineret og dermed så få der bliver syge flere af til trods for sandsynligheden er mindre.
Men det jeg egentlig blot plæderer for, er man forsøger at forstå og tale ud fra en logik der er, at alle forældre vil deres børn det bedste. Og de som bevidst har fravalgt vaccinen gør det vitterligt i en tro på de gør det bedste. Og de bliver mødt (ikke her men i tråde på facebook) med beskyldninger om omsorgssvigt, at de brude få tvansgfjernet børnene, at de burde kunne blive sigtet for manddrab, at de selv burde betale for behandlingen af deres barn hvis det bliver sygt, at deres børn så ikke burde have ret til at gå i vuggestue/børnehave/skole osv. Og det er i hvert fald ikke vejen frem for en konstruktiv dialog hvor vi måske kunne få forklaret vaccinen er for alles bedste
Anmeld