Blomster til en mand - kikset? Mærkeligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Blomster til en "blød" mand

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.577 visninger
13 svar
17 synes godt om
24. februar 2015

Anonym trådstarter

Jeg kender en dejlig mand, som har hjulpet mig meget i en svær periode. Han er terapeut og har givet mig samtaler som en vennetjeneste, da vi i forvejen kendte hinanden i arbejdsmæssig sammenhæng. Han læste et afsnit op af en bog om livskvalitet for mig og omtalte i den forbindelse en bestemt blomst, som han så indskød, at han ikke kendte. Jeg har købt en buket med netop den blomst til ham i dag og synes selv, det var en sød tanke. Jeg vil give ham den i morgen. 

Min mand og min store teenagesøn siger nu, at man altså IKKE giver en mand blomster! Det er for "tøset". Rødvin til mænd, blomster til kvinder! 

Omtalte mand er en lidt ældre, "blød" og åben, spirituel natur - det er altså ikke en murerarbejdsmand. Men jeg vil jo ikke gøre ham eller mig selv forlegen ved en helt igennem pinlig "gave". Hvad siger I? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2015

Bshizzle

Syntes det er noget pjat....! 

En mand kan sagtens modtage blomster!! 

Faktisk elsker min mand at få blomster 

Men jeg har da tit givet blomster til mænd (venner.. Bekendte eller til en anledning til noget). 

Dog plejer jeg at give nogle blomster sammen med en god flaske vin. 

Anmeld

24. februar 2015

EAF

Anonym skriver:

Jeg kender en dejlig mand, som har hjulpet mig meget i en svær periode. Han er terapeut og har givet mig samtaler som en vennetjeneste, da vi i forvejen kendte hinanden i arbejdsmæssig sammenhæng. Han læste et afsnit op af en bog om livskvalitet for mig og omtalte i den forbindelse en bestemt blomst, som han så indskød, at han ikke kendte. Jeg har købt en buket med netop den blomst til ham i dag og synes selv, det var en sød tanke. Jeg vil give ham den i morgen. 

Min mand og min store teenagesøn siger nu, at man altså IKKE giver en mand blomster! Det er for "tøset". Rødvin til mænd, blomster til kvinder! 

Omtalte mand er en lidt ældre, "blød" og åben, spirituel natur - det er altså ikke en murerarbejdsmand. Men jeg vil jo ikke gøre ham eller mig selv forlegen ved en helt igennem pinlig "gave". Hvad siger I? 

Det er da en ubeskrivelig super sød gave og selvfølgelig kan man give en mand blomster - har også en af den slags mænd herhjemme der sætter stor pris på den slags betænksomme gaver! Og ham din ven kollega lyder som den helt rette modtager og jeg gad virkelig godt være en flue på væggen, tror næsten han bliver rørt over den  

Håber inderligt du giver ham den 

Anmeld

24. februar 2015

Rockertand

Noooo, I vores familie og omgangskreds ville det være så kikset, der ville opstå forvirring, hvis man stak en buket i hånden på et mandligt familiemedlem, men det positive ville være, at der kunne opstå mange sjove hentydninger om det resten af aftenen - og så var han da i hvert garanteret fremmed dusk den dag....

Anmeld

24. februar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Tror det kommer an på manden, hvilken person de er.

Min far kunne jeg sagtens give blomster, men min bror aldrig..

Jeg synes det er en sød tanke du har, og jeg synes helt sikkert at du skal give ham dem.

Anmeld

24. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes helt sikkert sagtens du ka gi ham blomsterne, netop fordi de er et symbol for noget han har sagt, som har hjulpet dig. Vh stine

Anmeld

24. februar 2015

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Noooo, I vores familie og omgangskreds ville det være så kikset, der ville opstå forvirring, hvis man stak en buket i hånden på et mandligt familiemedlem, men det positive ville være, at der kunne opstå mange sjove hentydninger om det resten af aftenen - og så var han da i hvert garanteret fremmed dusk den dag....

Nu er det ikke til en fest, men til en alvorlig én-til-én samtale, buketten skal gives, så platte jokes frygter jeg ikke. Snarere, at det virker for "intimt". 

Anmeld

24. februar 2015

Anonym trådstarter

Dobbelt 

Anmeld

24. februar 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Syntes det er noget pjat....! 

En mand kan sagtens modtage blomster!! 

Faktisk elsker min mand at få blomster 

Men jeg har da tit givet blomster til mænd (venner.. Bekendte eller til en anledning til noget). 

Dog plejer jeg at give nogle blomster sammen med en god flaske vin. 

Jeg supplerer med vin - så kan han give sin kone blomsterne, hvis det er for meget. 

Anmeld

24. februar 2015

Anonym trådstarter

Natteravnen skriver:

Det er da en ubeskrivelig super sød gave og selvfølgelig kan man give en mand blomster - har også en af den slags mænd herhjemme der sætter stor pris på den slags betænksomme gaver! Og ham din ven kollega lyder som den helt rette modtager og jeg gad virkelig godt være en flue på væggen, tror næsten han bliver rørt over den  

Håber inderligt du giver ham den 

Han får den - der er jo kærlige tanker bag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.